F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

05.05.2024

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA zaakceptowała utworzenie GT World Series

Potrzebne są jednak dwa wyścigi poza Europą.
Paweł Zając, 3 listopada 2012, wyświetlenia: 5185<< | lista | T- | T+ | >>
FIA zaakceptowała dziś utworzenie GT World Series, której tytuł będzie wyłaniany na podstawie wyników nowo utworzonej GT Sprint Series oraz Blancpain Endurance Series.

Stephane Ratel, promotor GT1, zaproponował takie rozwiązanie w lipcu, po tym jak nie udało mu się zażegnać problemów, z którymi borykały się mistrzostwa świata. Dziś Francuz przyznał, że osiągnął porozumienie z Jeanem Todtem, na mocy którego rywalizacja w dwóch seriach zostanie nagrodzona tytułem w klasyfikacji zespołów i producentów.

Stworzenie GT World Series zależy już tylko od tego, czy Ratelowi uda się dodać, do kalendarza Sprint Series, drugi wyścig poza Europą. Mistrzostwa miałby się rozpocząć w styczniu na torze Yas Marina, a możliwościami na drugą zamorską rundę są Buddh i Interlagos. „FIA GT World Series brzmi dobrze. To inne rozwiązanie, jednak przede wszystkim dobry kompromis. Trzeba jeszcze przejść przez wszystkie procedury, jednak potrzebujemy tylko wyścigu na trzecim kontynencie. Niektóre zespoły nie chcą kolejnej rundy poza Europą, jednak ja zapytam czy chciałyby walczyć o międzynarodowy tytuł”.

Nowa seria GT ma zintegrować Sprint Series i Blancpain Endurance Series, dzięki czemu zespoły mogłyby rywalizować w obu korzystając z tych samych aut. Minimalny odstęp pomiędzy rundami ma wynosić dwa tygodnie. Sprint Series ma składać się z siedmiu wyścigów, podczas który zespoły będą musiały wystawić po dwa auta. Kalendarz BES będzie obejmował pięć rund, w skład których ma wchodzić Spa 24h. Podział na klasy w obu seriach będzie taki sam – Pro, Pro-Am i Am.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.11.2012  Munnich Motorsport dołączy do WTCC w przyszłym sezonie
08.11.2012  GT1 było logicznym krokiem naprzód - wywiad ze Stephane Ratelem
30.09.2012  McLaren wygrywa chaotyczny wyścig na Donington (akt.)
29.09.2012  McLaren wygrywa wyścig kwalifikacyjny na Donington
28.09.2012  Garść informacji z innych serii wyścigowych
Tagi:
GT1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Mr President, 03.11.2012 22:43[!]
Będą trzy klasy zespołów, mimo jednej klasy aut. Czeka nas zatem co najmniej po sześć klasyfikacji w każdej z dwóch serii, no i oczywiście dwie wspólne dla obu. To daje już wynik czternastu (!). Może zechcą jescze "dorzucić" klasyfikacje producenckie dla każdej klasy w każdej serii do okrągłej dwudziestki? Nie twierdzę, że takie rozwiązanie jest złe dla zespołów, ponieważ każdy ma o co walczyć, jednak dla kibica jest to raczej dosyć irytujące, gdyż mało kto emocjonuje się walką w ogonie. Na najwyższym szczeblu coś takiego nie powinno mieć miejsca. Czeka nas jedynie chaos z dublowaniami, niepotrzebnymi kolizjami w ich trakcie czy ze zgłoszeniami i spełnianiem norm regulaminowych przez odpowiednie auta i zespoły. Bardzo chciałbym, aby w wyścigach GT zacząć od hierarchizacji - mieliśmy to, lecz nastał koniec MŚ i ME, sporą konkurencję Ratelowi zrobiły inne seriale (IGT Open , ADAC GT Masters) i teraz wygląda to jak wygląda, zwłaszcza że Francuz, gdyby mógł, zawetowałby wprowadzenie klasy GT3 do WEC.
Challenger, 04.11.2012 13:19[!]
Szczerze powiedziawszy to juz sie gubie w tym wszystkim co sie dzieje, FIA powinna wprowadzic odgorna unifikacje zawodow i ograniczyc ilosc serii ktore moga wystepowac pod jej egida.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca