F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

03.05.2024

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Mercedes zaprezentował silnik na sezon 2014

Niemiecki producent pozwolił posłuchać nowej jednostki kilku dziennikarzom.
Paweł Zając, 11 stycznia 2013, wyświetlenia: 5897<< | lista | T- | T+ | >>
Mercedes zaprezentował dziś silnik, który będzie używany w Formule 1 od sezonu 2014.

Nowa jednostka cały czas przechodzi testy na hamowni w Brixworth, jednak Mercedes uważa, że pierwsze wyniki pracy z nowymi silnikami wskazują, iż wraz z wejściem w życie nowych przepisów rozpocznie się ekscytująca era wyścigów Grand Prix.

Andy Cowell, dyrektor zarządzający Mercedes AMG High Performance Powertrains, odrzucił obawy o słabe brzmienie nowego silnika i spodziewa się dodatkowych emocji dla fanów oraz nowych wyzwań dla kierowców. „Będą one głośne, myślę, że brzmią słodko” – powiedział Brytyjczyk. „Częstotliwość będzie wyższa, a z turbosprężarką kręcącą się z prędkością 125 000 obrotów na minutę na pewno będzie głośno. Kiedy stoi się obok niego na hamowni to potrzebne są zatyczki do uszu”.

„Wprowadzą one nową jakość do wyścigów. Kierowcy będą musieli jak najlepiej wykorzystać samochód i dostępne paliwo. Ponadto moment obrotowy nowych silników będzie znacznie większy, zwłaszcza na wyjściach z zakrętów. Samochody będą miały więcej mocy niż przyczepności, a to jest to co wszyscy lubimy. F1 znów powróci do czołówki jeśli idzie o wykorzystanie nowych technologii”.

Szef techniczny Red Bulla, Adrian Newey, uważa, że nowe silniki będą decydującym czynnikiem w sezonie 2014. Cowell twierdzi natomiast, iż jest jeszcze zbyt wcześnie aby ocenić wpływ silników na rywalizację, jednak jest przekonany, że rola dostawcy silników będzie dużo ważniejsza niż obecnie. „Silniki znów będą miały wpływ na wyścigi, jednak tego w jakim stopniu, dowiemy się dopiero w 2014 roku. Na pewno jednak będzie on większy niż teraz”.

Nowa jednostka napędowa nadal będzie produkowała 750 koni mechanicznych, jednak większa część tej mocy ma pochodzić z systemów odzyskiwania energii. Obecny KERS podczas każdego okrążenia daje 80 koni przez 6,7s. W 2014 roku ERS ma dostarczyć 161 koni przez 33,3 sekundy. „Dziś trudno jest być szybkim bez KERS, w 2014 roku bez ERS nie będzie dało się ścigać” – twierdzi Cowell.

Warto również dodać, że podczas dzisiejszej prezentacji kilku dziennikarzy miało okazję posłuchać nowego silnika. Jonathan Noble z Autosportu zapewnia, że nie powinniśmy się bać o jego dźwięk. „Tak, piskliwy krzyk silnika V8 dobijającego do limitera zniknie, jednak nowe, głębsze brzmienie, na pewno nie rozczarowuje. Nadal brakuje ostatecznego wykończenia, które pojawi się po zamontowaniu silnika w samochodzie i podłączeniu wydechu, jednak nikt z obecnych nie chciał polemizować z Andy Cowellem określającym nowe brzmienie jako słodkie. Fani nieprędko usłyszą nowy dźwięk, gdyż mogłoby to zdradzić pewne szczegóły konkurencyjnym dostawcom, jednak powinni oni spać spokojnie, gdyż nie ma o co się martwić. Zatyczki do uszu nadal będą potrzebne”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
03.05.2024  Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem
01.05.2024  Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami
24.04.2024  Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku
21.04.2024  Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami
20.04.2024  Hamilton: Wiatr przyczyną odpadnięcia w Q1
Tagi:
Mercedes

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
jednooki_cyklop, 11.01.2013 23:26[!]
Czyli zasady dotyczące silników będą w miarę podobne do tych dotyczących bolidów. Ten sam bolid przez cały sezon, z możliwością tylko pewnych zmian.
lispir, 12.01.2013 10:24[!]
Te 750 KM to tylko umowna graniczą, którą zespoły na spokojnie przekroczą już samym silniku.Chyba że FIA zakazie większej mocy z silnika, to będzie zabicie wyścigu technologicznego, którego sama FIA chciała.
Asmodeus, 12.01.2013 23:12[!]
@Kamikadze2000 oby nie powrócił :) koniec tych aerobredni, czas na silniki, to wyścigi samochodów, nie samolotów :)))
SirKamil, 12.01.2013 23:16[!]
Historia nowych silników będzie bazowała na przypadku z V8. Wszystkie obecne silniki to zmrożone jednostki z 2006, rzecz jasna przystosowywane, ulepszane za zgodą FIA w obszarach "redukcji kosztów i bezawaryjności" czyli głównie mocy i spalania. W nowych silnikach podejście będzie lekko zliberalizowane.
Kar, 22.01.2013 18:46[!]
@lispir - W roku 1986 turbodoładowane silniki 1,5 l w czasie wyścigów osiągały około 900 KM. Dodatkowo podaje się, że z silnik BMW M12/13 o tej samej pojemności, w czasie kwalifikacji zapewniał 1300 KM. Moc 750 jest, więc wynikiem regulaminu, a nie możliwościami technologicznymi.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca