F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2006
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Czwarty dzień testów na torze Catalunya

Felipe Massa nadal dyktuje tempo podczas testów na barcelońskim obiekcie.
Marek Roczniak, 26 stycznia 2006, zmieniony 26.01.2006 22:05, wyświetlenia: 3223<< | lista | T- | T+ | >>
Felipe Massa ponownie zdominował testy na torze Catalunya, jednak jako że Brazylijczyk prowadził zmodyfikowany bolid Ferrari z 2004 roku, większa uwaga skupiona była podobnie jak wczoraj na kierowcach jeżdżących nowymi bolidami. Co prawda nikt nie poprawił dzisiaj najlepszego czasu ze środy, ustanowionego przez Fernando Alonso w Renault R26, jednakże różnice pomiędzy kierowcami z pierwszej ósemki okazały się dosyć niewielkie i to może być zapowiedzią ekscytującego sezonu.

Tym razem najszybszym kierowcą w nowym bolidzie okazał się Rubens Barrichello, pokonując podczas drugiego dnia testów Hondy RA106 swojego zespołowego partnera, Jensona Buttona (P5) o blisko 0.4 sekundy (tyle wyniosła również jego strata do Massy). Obaj kierowcy kontynuowali poznawanie charakterystyki nowej Hondy i pracowali nad doskonaleniem ustawień auta.

Trzeci czas uzyskał kierowca Renault, Giancarlo Fisichella, tracąc zaledwie 0.004 sekundy do Barrichello. Włoch skupił się na testach opon Michelin, jednak jego aktywność ograniczyły problemy techniczne, w tym jeden związany z silnikiem RS26 V8. W efekcie Fisichella przejechał 68 okrążeń, czyli o 40 mniej od Alonso, który także testował opony, przy okazji przeprowadzając symulację wyścigu. Hiszpan uplasował się na szóstej pozycji, a jego strata do Fisichelli wyniosła niespełna 0.4 sekundy. Obaj kierowcy są zadowoleni z osiągów R26, a dodatkową satysfakcję stanowi fakt, iż pierwsza symulacja wyścigu przebiegała bez problemów.

Na czwartej pozycji uplasował się Nick Heidfeld, prowadząc bolid BMW Sauber F1.06. Niemiec bez problemu dotrzymywał kroku kierowcom z czołówki (niespełna 0.2 sekundy straty do Barrichello) i to z pewnością jest dobry znak na przyszłość. W dzisiejszych testach stajni z Hinwil ponownie uczestniczył Robert Kubica, tym razem schodząc już poniżej minuty i 18 sekund i chociaż ponownie uplasował się na 13 pozycji, to jednak postęp był wyraźny. Więcej informacji o ostatnim dniu testów w tym tygodniu zespołu BMW Sauber można znaleźć tutaj.

Siódmy czas uzyskał kierowca Red Bull Racing, David Coulthard, prezentując tym razem całkiem przyzwoitą prędkość bolidu RB2. Stajnia z Milton Keynes ma jednak cały czas problemy z zapewnieniem odpowiedniego chłodzenia silnikowi Ferrari V8 i stąd zaledwie 42 okrążenia przejechane dzisiaj przez Szkota. Zespół zapewnia, że wkrótce uda mu się rozwiązać te problemy i wówczas samochód stanie się jeszcze szybszy. Dzisiejsze testy obejmowały pracę nad ustawieniami auta i testy opon Michelin.

Dopiero na ósmej pozycji uplasował się Michael Schumacher, zaliczając debiut Ferrari 248 F1 na torze Catalunya. Niemiec okazał się nieznacznie wolniejszy od Coultharda, przejeżdżając blisko 80 okrążeń. O ile siedmiokrotny mistrz świata skupił się na programie rozwojowym nowego auta, o tyle Massa pracował nad programem rozwojowym silnika i testował opony Bridgestone.

Pierwszą dziesiątkę zamknęli kierowcy Toyoty, Jarno Trulli i Ralf Schumacher, przy czym tylko Włoch i to z trudem zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do Barrichello. Obaj kierowcy kontynuowali testy nowego bolidu TF106 i pracowali nad jego lepszą integracją z oponami Bridgestone.

Tuż za kierowcami z japońskiej stajni uplasował się Vitantonio Liuzzi, potwierdzając tym samym obawy dyrektora technicznego Toyoty, Mike'a Gascoyne'a, co do niesprawiedliwej przewagi, jaką daje ograniczony silnik V10. Liuzzi okazał się tylko nieznacznie wolniejszy od Ralfa Schumachera, prowadząc zeszłoroczny bolid Red Bull RB1. Zespół Toro Rosso testował między innymi nowe części aerodynamiczne, jakie zostaną użyte w nowym bolidzie.

Ostatnimi uczestnikami dzisiejszych testów byli reprezentanci McLarena, Kimi Raikkonen (P12, +1.7s) i kierowca testowy Pedro de la Rosa (P14, +2.2s). Fin powrócił po raz pierwszy od zakończenia ostatniego wyścigu 2005 za kierownicę bolidu Formuły 1, rozpoczynając od razu testy nowego MP4-21. Aktualny wicemistrz świata pierwszy dzień testów poświęcił na poznawanie nowego auta i przyzwyczajał się do jazdy z silnikiem V8, sprawdzając przy okazji różne ustawienia.

„Moje pierwsze wrażenia na temat samochodu są pozytywne”, powiedział Raikkonen po zakończeniu czwartkowych testów, „ale potrzebujemy więcej czasu na torze aby przekonać się, jak wielki drzemie w nim potencjał. Ponadto straciliśmy dzisiaj sporo czasu przed południem ze względu na niską temperaturę, ale mimo to zdołaliśmy przejechać ponad 300 kilometrów”. Fin stracił także trochę czasu ze względu na wyciek oleju do skrzyni biegów. Tymczasem aktywność de la Rosy, który poprowadził przejściowy bolid MP4-20, ograniczyła konieczność wymiany silnika.

Jutro ostatni dzień testów na torze Catalunya w tym tygodniu.

Pogoda
Temperatura powietrza: 5-14 C
Temperatura toru: 4-15 C
Zimno i słonecznie

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

P.Kierowca Konstruktor Bolid Op. Czas okr. Strata Okr. 
Czasy uzyskane w czwartek na torze Catalunya
1.Felipe Massa Ferrari F2004M V8 1:15,970   73 
2.Rubens Barrichello Honda RA106 V8 1:16,361 +0,391 66 
3.Giancarlo Fisichella Renault R26 V8 1:16,365 +0,395 68 
4.Nick Heidfeld BMW Sauber F1.06 V8 1:16,549 +0,579 89 
5.Jenson Button Honda RA106 V8 1:16,739 +0,769 81 
6.Fernando Alonso Renault R26 V8 1:16,754 +0,784 109 
7.David Coulthard RBR Ferrari RB2 V8 1:16,885 +0,915 42 
8.Michael Schumacher Ferrari 248 F1 V8 1:16,907 +0,937 78 
9.Jarno Trulli Toyota TF106 V8 1:17,250 +1,280 85 
10.Ralf Schumacher Toyota TF106 V8 1:17,506 +1,536 71 
11.Vitantonio Liuzzi STR Cosworth RB1 V10 1:17,590 +1,620 93 
12.Kimi Raikkonen McLaren Mercedes MP4-21 V8 1:17,741 +1,771 65 
13.Robert Kubica BMW Sauber C24B V8 1:17,992 +2,022 93 
14.Pedro de la Rosa McLaren Mercedes MP4-20B V8 1:18,258 +2,288 47 
Źródło: pitpass.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.02.2024  Charles Leclerc kończy zimowe testy na czele tabeli
23.02.2024  Sainz najszybszy w porannej sesji ostatniego dnia testów
23.02.2024  Harmonogram zespołów na testy w Bahrajnie
22.02.2024  Sainz na czele tabeli drugiego dnia testów na torze Sakhir
22.02.2024  Poranna sesja drugiego dnia testów przerwana
Tagi:
Testy
Catalunya
Kubica R.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
nina 330, 27.01.2006 10:11[!]
axel83. Felipe Massa jechal jeszcze starym bolidem tylko z nowym silnikiem.
Szumi mial 8 czas to raczej nie jest czolowa pozycja.
Bart2005, 27.01.2006 11:15[!]
Czytaj uważnie tekst. Massa zajmował się programem rozwojowym silnika i opon a Schumacher nadwozia. Nie jechali pewnie na 100% zresztą jak wszyscy kierowcy. To są testy a nie wyścig czy kwalifikacje dlatego podczas pierwszego wyścigu bedzie widać kto w którym miejscu się znajduje obecnie. Pozdrawiam
slaweksz, 27.01.2006 11:18[!]
Sadze ze nina330-------- jestes zbytnio podekscytowana Massa. Musisz zauwazyc ze Starszy bolid Ferrarico calkowicie inna maszyna w poruwnaniu z obecnym egzemplarzem Ferrari. Caly pakiet aerodyniczny Blidu F2004 byl w tamtym czasie idealny. Pozniej Ferrari sie pogubilo i to dosc mocno. Nowy bolid F2006 jest calkowicie oddmienna maszyna. Wcale to nie musi oznaczac ze lepsza od 2004. Sadze ze nawet gorsza. Pakiet aerodynamiczny w F2006 nie zrewolucjonowal testwo . Zostaly on jedynie poprawinony i ulepszony w porownaniu do 2005. Sadze ze czas jest najlepszym przyjacielem na wydawanie opini. Moim zdanie Ferrari bedzie wstanie powalczyc z najlepszymi ale nie osiegnie swojego celu czyli Mistrzostwa. Massa wielkokrotnie dobrze sie spisywal na Testach w Kwalifikacjach w sezonie 2005 ale w wyscigu jezdzil bardzo slabo. Powiem wiecej w niektorych wyscigach mial nawet duzo szczescia bo kolizja albo uszkodzenia maszyn konkurencji przesuwaly go w niektorych wyscigach na wyzsze pozycje. Nie ma co sie spierac o Masse bo kazdy kto sledzi F1 nie od dzis wie ze jest on przecietnym kierowca. Cala ta otoczka wokol Massy to tylko medialna propaganda fanow Ferrari. Mam nadzieje ze srogo sie rozczarujecie jego osiagami w wyscigach
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca