|
|
|
|
|
|
McLaren jest zadowolony z walecznej postawy Pereza |
Martin Whitmarsh uważa, że walka w motosporcie zawsze niesie z sobą ryzyko. |
|
•jpslotus72, 27 maja 2013, wyświetlenia: 1990 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Mimo tego, ze Sergio Perez w wyniku uszkodzeń spowodowanych kolizją z Raikkonenem nie ukończył wczorajszego wyścigu, Martin Whitmarsh nie ma do niego żadnych pretensji. Przeciwnie – szef McLarena cieszy się, że Meksykanin starał się walczyć na torze.
Perez był w Monako prawdopodobnie najaktywniejszym z jadących na wyższych pozycjach kierowców. Ściągnął na siebie uwagę swoimi pojedynkami z zespołowym partnerem, Jensonem Buttonem, oraz z Fernando Alonso i Kimim Raikkonenem. Wszyscy trzej rywale Pereza wyrazili się o jego agresywnych poczynaniach bardzo krytycznie, Fin wręcz sugerował, że ktoś powinien młodemu kierowcy McLarena „ręcznie wytłumaczyć” zasady walki na torze.
„Nie sądzę, że w tym przypadku powinniśmy się na coś skarżyć” – cytuje wypowiedź Whitmarsha Autosport. „To się czasem zdarza w Monako. Z jego (Pereza) podejścia i waleczności jestem zadowolony. Czasem można przesadzić, ale uważam, że pokazał kilka świetnych wyprzedzeń. Musi mnie cieszyć, że jeździ w czołówce i walczy z zaangażowaniem”.
O ostatecznym niepowodzeniu Pereza we wczorajszym wyścigu zadecydował jego pojedynek z Raikkonenem. Przed szykaną doszło do kontaktu i Meksykanin przeciął kierowcy Lotusa tylną oponę, uszkadzając jednocześnie przód swojego bolidu.
„Możecie to interpretować w różny sposób. Checo będzie uważał, że nie dostał dosyć miejsca i Kimi go przyblokował, Raikkonen może z kolei powiedzieć, że ma prawo do wyboru linii wyścigowej i że Checo wyprzedzał zbyt agresywnie” – twierdzi szef zespołu z Woking.
„Z pewnością była to próba ataku, ale w motosporcie trzeba czasem ryzykować. Kiedy się to udaje, stajecie się bohaterem, jeśli nie, kończy się rozczarowaniem. Pod koniec Checo uszkodził sobie przednie skrzydło, co samo w sobie jest problemem, ale dodatkowo odłamki uszkodziły mu system chłodzenia hamulców, które się przegrzały i w rezultacie przestały działać” – podsumował Whitmarsh.
Źródło: f1sport.autorevue.cz
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|