F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

15.05.2024

Williams ogłasza wieloletni konkrakt z Alexandrem Albonem

14.05.2024

Kick Sauber z dużym pakietem poprawek na GP Emilii-Romanii

Verstappen krytykuje przepisy dot. przyznawania superlicencji

Hulkenberg: Komatsu robił wszystko, aby zatrzymać mnie w Haasie

Russell chętny na wyzwanie ścigania się z Verstappenem

13.05.2024

Piastri: Wygrana Norrisa daje nam pozytywne znaki

Zespoły popierają rozszerzenie punktowanej strefy

Ferrari potwierdza zatrudnienie Jerome'a D'Ambrosio i Loica Serry

"Bo nie jest Hiszpanem". Czy Alonso ma powody do narzekania?

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Hankook nie wejdzie w przyszłym roku do F1

Koreańska firma stwierdziła, że jest już za późno na ewentualne zastąpienie Pirelli.
Paweł Zając, 1 czerwca 2013, wyświetlenia: 1831<< | lista | T- | T+ | >>
Hankook wykluczył możliwość zostania w przyszłym roku dostawcą opon dla Formuł 1, gdyby okazało się, że Pirelli nie przedłuży kontraktu.

Koreańska firma, która obecnie zajmuje się dostarczaniem opon m.in. dla DTM, przyznała jednak, że byłaby zainteresowana taką opcją w przyszłości.

Michael Eckert, inżynier ds. osiągów, dodał, iż zostało zbyt mało czasu, aby wykonać taki ruch w przyszłym roku, a problemy z testami opon mogą znacznie wpłynąć na ewentualne wejście w latach kolejnych.

„Wejście w 2014 roku jest całkowicie niemożliwe i nie chodzi tu tylko o to, że nie zaczęliśmy pracować nad oponami. Gdyby Hankook chciał poświecić na to cztery – pięć lat, to brak testów również czyni to prawie niemożliwym. Nie można korzystać z obecnych samochodów i kierowców, więc trzeba by znaleźć odpowiedni pojazd i kierowców, którzy mogliby przekazać odpowiednie informacje”.

Eckert dodał również, że niestabilność regulaminu również utrudnia ewentualne przygotowanie opon dla F1. „Nawet gdybyśmy w tym roku zaczęli pierwsze testy, to potrzeba trzech kolejnych, aby zrobić bezpieczną i szybką oponę F1. Teraz przepisy się zmieniają; silniki, nadwozia, a także aerodynamika i w sumie nikt nie zna jeszcze wymiarów opon na przyszły rok. Nie ma pewności, że pozostaną przy 13-calach. Może przejdą na 15 albo nawet 17, a być może za 5 lat F1 będzie korzystać z 18-calowych kół”.

Hankook planuje rozszerzenie liczby serii do której dostarcza opony, jednak F1 nie jest kluczowa. Obecnie koreańska firma dostarcza swoje produkty do DTM, F3 i Superstars. „Nie koniecznie F1 musi być naszym głównym celem. Z inżynieryjnego punktu widzenia to ogromne wyzwanie, jednak także duża inwestycja. Trzeba przygotować na to całą firmę, nie tylko opony, ale też infrastrukturę i logistykę. Obecnie Hankook produkuje swoje opony w Korei i dobrze byłoby mieć europejską bazę taką jak Pirelli w Turcji. Nie wejdziemy do F1 w przyszłym roku, jednak na pewno jesteśmy zainteresowani tą opcją zarówno z biznesowego, jak i marketingowego punktu widzenia”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.05.2024  Russell chętny na wyzwanie ścigania się z Verstappenem
02.05.2024  Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
27.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
Tagi:
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
SirKamil, 01.06.2013 20:49[!]
Cytat :
w sumie nikt nie zna jeszcze wymiarów opon na przyszły rok.
co on bredzi...
MairJ23, 01.06.2013 21:19[!]
Bardzo podoba mi sie wypowiedz ktora tu przytoczyliscie - w bardzo sensowny spsoob bez zadnego ujadania i niepotrzebnego jadu - kolega z Korei nam wytlumaczyl o co chodzi.
Najwazniejsza informacja jest to ze inni juz sie zastanawiaja jaki moze byc final sprawy Pirelli/Mercedes - moze nie bedzie Pirelli w przyszlym roku w F1.

ARTICLE 12 : WHEELS AND TYRES
12.1 Location :
Wheels must be external to the bodywork in plan view, with the rear aerodynamic device
removed.
12.2 Number of wheels :
The number of wheels is fixed at four.
12.3 Wheel material :
Wheels must be made from AZ70 or AZ80 magnesium alloys.
12.4 Wheel dimensions :
12.4.1
Complete wheel width must lie between 305mm and 355mm when fitted to the front of the
car and between 365mm and 380mm when fitted to the rear.
12.4.2
Complete wheel diameter must not exceed 660mm when fitted with dry-weather tyres or
670mm when fitted with wet weather tyres.
12.4.3
Complete wheel width and diameter will be meas
ured horizontally at axle height, with the
wheel held in a vertical position and when fitted with new tyres inflated to 1.4 bar.

źrodlo :
http://argent.fia...blished_on_20.07.pdf
Grzesiek1713, 01.06.2013 22:04[!]
:(
KaeRZet, 01.06.2013 23:03[!]
Bardzo wywarzona i trzeźwa opinia.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca