F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Zespoły F1 muszą uważniej pracować nad regulaminami

Szef McLarena twierdzi, że nowe silniki są zmarnowaną szansą.
Paweł Zając, 4 czerwca 2013, wyświetlenia: 2026<< | lista | T- | T+ | >>
Szef McLarena, Martin Whitmarsh, wierzy, że zespoły Formuły 1 muszą uważniej pracować nad ustalaniem regulaminów.

Przewodniczący Stowarzyszenia Zespołów F1 określił przyszłoroczne wprowadzenie silników 1,6 turbo jako jedną z porażek organizacji, gdyż zmiana nie uwzględniła długoterminowych konsekwencji.

Brytyjczyk stwierdził, że przyszłoroczne regulacje są wspólnym celem jeśli idzie o koszty, jednak dodał, że nawet jeśli finanse McLarena są stabilne, to jednak obawia się o inne zespoły. „Nie ma tutaj złotego środka” – powiedział Whitmarsh zapytany jak zespoły F1 mogą lepiej podejmować decyzję. „Musimy być bardziej ostrożni podczas planowania, sprawdzać konsekwencje i jeszcze bardziej ograniczyć koszty”.

„W ostatnich latach ta sprawa nie była kluczowa dla McLarena, jednak musimy się upewnić, że sport będzie w lepszej kondycji niż obecnie. Potrzebujemy 10 lub 11 zespołów, które mogą przetrwać i mają sensowne modele biznesowe. Ludzie muszą być bardziej aktywni, wcześniej rozmawiać na temat zmian oraz możliwości ograniczenia kosztów w F1”.

Whitmarsh dodał także, iż uważa silniki 1,6 turbo za zmarnowaną okazję. Brytyjczyk twierdzi, że sama konstrukcja będzie miała większe odniesienie do aut drogowych, jednak egzotyczne technologie powinny być bardziej kontrolowane. Szef McLarena uważa, że są one zbyt drogie i nie mają większej wartości dla producentów samochodów drogowych. „Ogólne założenia regulacji, zmniejszenie silnika, bezpośredni wtrysk i turbodoładowanie mają znaczenie na drogach i to jest dobre, tak samo jak odzyskiwanie energii. Ale czy istotne są wysokoobrotowe silniki z turbinami kręcącymi się z prędkością 100 000 obrotów na minutę? Nie sądzę. Ogólnie rzecz biorąc zmiany są dobre, jednak chyba nie przywiązaliśmy odpowiedniej wagi do egzotycznych technologii, które ostatecznie mają mniejsze znaczenie”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.05.2023  Whitmarsh: Rozstanie Astona z Mercedesem konieczne dla postępów
11.11.2021  Źródła Autosportu potwierdzają przejście Szafnauera do Alpine
21.09.2021  Martin Whitmarsh dołączył do zespołu Aston Martin
19.06.2018  Pracownicy McLarena chcą powrotu Martina Whitmarsha do zespołu?
17.01.2018  Autosport: Martin Whitmarsh dołączy do FIA jako konsultant
Tagi:
McLaren
Whitmarsh M.
FOTA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
fitipaldi666, 04.06.2013 15:45[!]
Te silniki są klęską w F1. W kwalifikacjach będą miały ledwo zbliżoną moc do obecnych (wliczając ERS) ale waga bolidu to 680kg:(
W wyścigu moc wyniesie około 550-600 KM . Dodajmy limit 5 silników na sezon a patrząc na koszty myślę że rozwój zostanie natychmiast zatrzymany , Zostanie tylko pracowanie nad niezawodnością a moc z każdym rokiem będzie spadać(niezawodność-wytrzymałość) ..... to jest moja czarna wizja nadchodzącej F1.
Falarek, 04.06.2013 19:35[!]
GP2 będzie jeszcze mniej odstawać od F1 :)
mizoo, 05.06.2013 15:21[!]
McLaren traci kluczowych pracownikow, sponsorow, kierowcow, technologiczne powiazanie z Mercedesem. To labedzi placz (c) Borowczyk tego zespolu. Widac, ze poziom w skarbcu odzwierciedla ich aktualna pozycje w klasyfikacji zespolow. W koncu sa za Force India.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca