F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Testy w trakcie sezonu powrócą od 2014 roku

Ekipy wywalczyły cztery sesje, z których każda będzie trwała po dwa dni.
Mateusz Szymkiewicz, 9 czerwca 2013, wyświetlenia: 3057<< | lista | T- | T+ | >>
Od przyszłego sezonu powrócą do Formuły 1 testy, które będą organizowane podczas trwania mistrzostw.

Po długim spotkaniu Grupy Roboczej w padoku toru w Kanadzie, ustalono, iż od przyszłego roku powrócą testy w trakcie mistrzostw, za czym głosowała większość ekip. Teraz ostateczna decyzja należy do Światowej Rady Sportów Motorowych, która spotka się jeszcze w tym miesiącu i zaakceptuje pomysł czterech, dwudniowych sesji testowych w sezonie 2014.

Testy mają się odbywać we wtorki oraz środy zaraz po rozegraniu Grand Prix i jak na razie dokładne lokalizacje jeszcze nie zostały ustalone, jednakże zespoły głosują za torami Catalunya oraz Silverstone. Jako propozycje wymieniane są również Hungaroring oraz Spa-Francorchamps.

Ponadto ekipy doszły do porozumienia w sprawie przedsezonowych testów i tak jak w ostatnich dwóch latach, odbędą się trzy tury. Pierwsza ma być na hiszpańskim obiekcie Jerez, a pozostałe dwie na Bliskim Wschodzie, aczkolwiek będzie to zależeć od tego, czy runda w Bahrajnie otworzy nowy sezon.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.02.2024  Charles Leclerc kończy zimowe testy na czele tabeli
23.02.2024  Sainz najszybszy w porannej sesji ostatniego dnia testów
23.02.2024  Harmonogram zespołów na testy w Bahrajnie
22.02.2024  Sainz na czele tabeli drugiego dnia testów na torze Sakhir
22.02.2024  Poranna sesja drugiego dnia testów przerwana
Tagi:
Testy
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Aeromis, 09.06.2013 18:11[!]
Świetna decyzja, w zeszłym roku brakowało testów, przez co najlepsze zespoły dopiero po połowie sezonu pokazały co potrafią i na ile regularności ich stać. W pełni rozumiem dążenie do emocji ect, jednak mam nadzieję, że te testy wyeliminują część czystego farta jaka jest obecnie. A obecnie jest tak, że jednemu opony pasują i się mądrzy że był konserwatywny, a innym nie. Fart (kierowcy) podczas GP to jedno, fart podczas konstruowania bolidu wcale emocjonujący nie jest.
Ralph1537, 09.06.2013 18:12[!]
jakby nie mogli od razu po wyścigu zrobić...
TommyYse, 09.06.2013 18:21[!]
W 2011 były 3-dniowe testy w maju w Mugello, to zespoły twierdziły że były one niepotrzebne. Jeśli dobrze pamiętam.
akkim, 09.06.2013 18:22[!]
A zatem jak pisałem, "afera oponiarska" spełniła swoje wyznaczone cele. Czekam na info o Michelin :)
Mahilda111, 09.06.2013 18:23[!]
@TommyYse
W 2012 :P
TommyYse, 09.06.2013 18:24[!]
No tak, nie byłem pewien, wydawał mi się że to strasznie dawno było :p
http://f1wm.pl/php/news_id-26175.html
Aeromis, 09.06.2013 18:36[!]
@TommyYse
Ale to o 2012 i o testach dla młodych kierowców. Nic dziwnego że kwestionowali, dla ekip liczą się ich wyniki a nie kogoś kto "może kiedyś, ale wcale niekoniecznie".
Adakar, 09.06.2013 18:52[!]
pytaniem otwartym pozostaje forma tych testów. Kto będzie mógł w nich uczestniczyć - tylko testerzy, tylko debiutanci ? Czy też regularni zawodnicy...

Ile kompletów opon, czy będą limity kilometrów czy też czasu, ilości dopuszczonych bolidów (czy tak jak przed sezonem, jedno auto na dzień) itd ... Czy będą ograniczenia co do tego CO można testować. Co w przypadku odwołania sesji np. z powodu pogody.
kabans, 09.06.2013 19:00[!]
Ja bym wolał wprowadzenie trzeciego samochodu dla trzeciego kierowcy, tak jak to jeszcze było w 2006 roku. Kierowcy etatowi wyjeżdżaliby przygotować samochód do wyścigu, a testerzy sprawdzaliby nowe częsci przez cały piątek. Fajnie byłoby jeszcze gdyby dali taki punkt w regulaminie, że trzeci kierowca musi wystartować powiedzmy po razie za każdego kierowce etatowego, ale z tym byłoby cięzko bo wiadomo jaki jest poziom niektórych trzecich kierowców i jak zareagowaliby sponsorzy.
Matti1705, 09.06.2013 19:13[!]
Według was to dobry pomysł? :)
x64, 09.06.2013 19:30[!]
Według mnie dobry pomysł, ale tylko na lata 2014-2015. Wejdą nowe silniki. Zapewne w pierwszym sezonie będzie dużo awarii, a testy pomogą w dopracowaniu jednostek napędowych i uczynieniu ich niezawodnymi.
jpslotus72, 09.06.2013 19:41[!]
Żeby testy przyniosły odpowiedni skutek, trzeba mieć co testować. Samo jeżdżenie w kółko i szlifowanie tego, co się ma, też trochę pomoże (np. w lepszym zrozumieniu ewentualnych problemów) - ale nie za bardzo. Więc otwiera się szansa dla tych bardziej pomysłowych - i zamożniejszych, bo trzeba mieć za co te pomysły materializować. W razie jakichś nie do końca udanych modyfikacji, będzie się można o tym przekonać podczas testów, nie tracąc wyścigu z powodu jakiegoś niewypału. Powinno to napędzać innowacyjność (na ile regulacje pozwolą).
No a przy nowych silnikach, jak wspomniał @x64, to też na pewno bonus.
Aeromis, 09.06.2013 22:09[!]
@Matti1705
Cytat :
Według was to dobry pomysł? :)

Oczywiście, myślę że każdy sezon który przynosi większe zmiany powinien mieć dodatkowe testy. W 2011 były to opony (jakże inne od tych z 2010), za rok nowe silniki... Według mnie takie testy nie muszą być zawsze, ale powinny być przy sporych zmianach.
Szkot, 10.06.2013 07:43[!]
Nareszcie, bo zakaz testów w sezonie był jedną z najgłupszych w historii innowacji wprowadzonych do F1
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca