F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ferrari: Żywotność silnika będzie kluczowa w sezonie 2014

Luca Marmorini uważa, że producenci mogą mieć problemy z niezawodnością.
Paweł Zając, 3 lipca 2013, wyświetlenia: 4601<< | lista | T- | T+ | >>
Szef działu silnikowego Ferrari, Luca Marmorini, uważa, że żywotność silników, będzie kluczem do sukcesu w przyszłym roku.

Wraz z wprowadzeniem nowych jednostek 1.6 turbo ograniczona zostanie także ilość dostępnych silników w sezonie. W przyszłym roku każdy z kierowców będzie mógł skorzystać z pięciu jednostek, zamiast obecnych ośmiu.

Marmorini uważa, iż każdy z producentów będzie miał problem z uniknięciem kar, gdyż nowe silniki mogą sprawić trochę kłopotów. „W przyszłym roku ten, kto poradzi sobie z niezawodnością silnika, ten odniesie sukces w mistrzostwach. Myślę, że w drugiej części sezonu wszyscy będą mieli problemy z bezproblemowym dotrwaniem do końca. Mówimy o przebiegach rzędu 4-5 tysięcy kilometrów, czyli dwukrotnie większych niż teraz”.

Przyszłoroczne przepisy dzielą silniki na sześć modułów pozwalając zespołom dowolnie je mieszać w ramach regulaminowych pięciu jednostek. Jeśli ekipa przekroczy ten limit w przypadku któregokolwiek z modułów, wtedy kierowca otrzyma karę cofnięcia o 10 pozycji na starcie. Wymiana całego silnika zaowocuje rozpoczęciem wyścigu z końca stawki.

„Celem jest korzystanie z czterech silników na sezon. Pięć zostało wprowadzonych, aby sytuacja była trochę łatwiejsza w pierwszym roku. Silnik zostanie podzielony na sześć części, które będzie można dowolnie zmieniać, jednak kiedy użyje się, której z poza pięciu regulaminowych kompletów wtedy będzie kara cofnięcia o 10 pozycji na starcie, a w przypadku wymiany całego silnika start z końca stawki. W dodatku, aby zapobiec strategicznym wymianom, kara może zostać przeniesiona na kolejny wyścig”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.05.2024  Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami
03.05.2024  Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em
01.05.2024  LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami
01.05.2024  Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami
01.05.2024  LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie
Tagi:
Ferrari

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Carolius, 03.07.2013 15:13[!]
Jeżeli cofniemy się kilkanaście lat wstecz, gdzie silniki turbo były w F1 zauważymy, że silniki wymieniane były praktycznie co wyścig. Wiem o tym, że były większe obroty, inne czasy ale tego typu jednostka napędowa może mieć problem z wytrzymałością. Warto również dodać, że ten nowy system odzyskiwania energii, może sprawiać wiele problemów. Po pierwsze awaryjność, po drugie coś nowego i niebezpiecznego. Nie będę się dziwił, gdy będą się pojawiać informacje o porażonych prądem mechanikach... Dodatkowo, chyba będziemy mieli często przesunięcia na koniec stawki. Jak dla mnie to nierealne, mieć tak mało silników a tak dużo jeździć ;)
Siux, 03.07.2013 16:11[!]
Niewidoma z silnikami doda tylko dramaturgii i moim zdaniem wyjdzie na plus dla widowiska.
A wracając do lat 90-tych od razu stają mi przed oczami awarie w Macu Kimiego :)
Rzadko kiedy spod świateł startowały wtedy wszystkie bolidy.
x64, 03.07.2013 16:22[!]
Cytat Siux :
A wracając do lat 90-tych od razu stają mi przed oczami awarie w Macu Kimiego

W latach 90. to raczej nie Kimiego, a Miki.
kabans, 03.07.2013 16:39[!]
zobaczycie, że tylko reanult zbuduje działający silnik i za rok bedziemy oglądać jeden z najśmieszniejszych sezonów i piąty tytuł dla red bulla
zgf1, 03.07.2013 18:20[!]
Kolejny idiotyzm, beda oszczedzac na potege, nie tylko opony ale i silniki...
ROOK, 03.07.2013 20:33[!]
. Faktycznie ten czynnik może nam „ustawić” przyszły sezon. Z jednej strony, jak mówią jedni, będzie ciekawiej, z drugiej strony za dużo tej „ciekawości” skutecznie rozwali dramaturgię widowiska w drugiej części sezonu.

. I rzeczywiście — to może być kluczowy element rywalizacji. Jeśli wszyscy będą mieli problemy z niezawodnością — wygra kierowca i zespół z najmniej awaryjnym silnikiem i to, być może, na długo przed końcem sezonu (co pewnie FIA będzie starała się zminimalizować różnymi sztuczkami regulaminowymi).
Siux, 03.07.2013 21:00[!]
Cytat x64 :
W latach 90. to raczej nie Kimiego, a Miki.


faktycznie, trochę się zagalopowałem z tymi latami 90-tymi - to z sentymentu do tamtego okresu w F1 :)
Pawel, 03.07.2013 21:16[!]
Ja bym się tym specjalnie nie przejmował. To może wprowadzić dodatkowe emocje, jeden silnik zostanie zbudowany tak, żeby te 5 jednostek wytrzymało cały sezon, a drugi będzie mocniejszy, ale trzeba będzie dobrać 2 dodatkowe jednostki. To tylko daje dodatkowe możliwości, inną sprawą jest to, że prawdopodobnie żaden z aktualnych zespołów nie podejmie takiego ryzyka. W ogóle od kilku lat można zauważyć, że zespoły przy każdej zmianie regulaminu nie patrzą na to jak można na niej zyskać tylko jak na niej nie stracić...
Warto też zaznaczyć, że w tej chwili bolidy się praktycznie nie psują, kiedyś normą było odpadnięcie kilku kierowców, dzisiaj jeśli ktoś odpada to zwykle po błędzie kierowcy.
falconf1, 03.07.2013 21:29[!]
A ja się zawsze zastanawiałem, co by było gdyby wszystkie zespoły, w trakcie sezonu solidarnie wymieniły silniki na 6 jednostkę, jakie były by konsekwencje?
Ferrarif1, 03.07.2013 23:58[!]
@Pawel Od razu ci powiem że tak się nieda zrobić ... Konstrukcje te silniki wszystkie będą mieć te same ... i 1 silnik zahomologowany nie będzie już mógł zostać zmieniony ... Każdy silnik musi być taki sam, nie można używać różnych silników
kabans, 04.07.2013 00:37[!]
F1 była ciekawsza kiedy to o osiągach decydowały opony (dwóch producentów), aero oraz silnik. Spodziewałem się, że kiedy wejdą nowe jednostki znów przez kilka lat będziemy oglądać pojedynki silników, a nie pojedynki dmuchanej podłogi i innego badziewia.
Dante, 04.07.2013 01:50[!]
@kabans - No tak, bo wcześniej wszystkie ekipy miały takie same nadwozia i walczyły jedynie silnikami i oponami. ;) Nie bądź śmieszny - walka na wykorzystywanie luk w regulaminie trwa od dziesięcioleci, a nie od sezonu w którym Vettel zdobył mistrzostwo. :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca