F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Zakaz zamiany opon stronami problemem dla Mercedesa

Ekipa Brackley uważa, że to było przyczyną problemów podczas GP Niemiec.
Paweł Zając, 8 lipca 2013, wyświetlenia: 2814<< | lista | T- | T+ | >>
Ross Brawn, szef zespołu Mercedes uważa, że niedawny zakaz zamieniania opon stronami znacznie przyczynił się do słabszej formy jego ekipy podczas GP Niemiec.

Zaledwie tydzień wcześniej wyglądało, że ekipa z Brackley dokonała przełomu z zarządzaniu oponami, kiedy Nico Rosberg wygrał GP Wielkiej Brytanii. Wyścig na Nurburgringu okazał się jednak pod tym względem bardzo ciężki.

Hamilton, który zdobył pole position, przez cały dystans narzekał na brak przyczepności i nie był w stanie mierzyć się z kierowcami Red Bulla Lotusa czy Ferrari. Rosberg natomiast nie umiał odzyskać pozycji po katastrofalnym 11 miejscu w kwalifikacjach.

Brawn uważa, iż połączenie tego zakazu z wysokimi temperaturami przyczyniło się do uwypuklenia słabości bolidu W04. „Konstrukcja opon się zmieniła i moim zdaniem możliwość zamienienia ich stronami była dobrym sposobem na zmniejszenie obciążeń ogumienia. Po kwalifikacjach można było ubrać prawe na lewe i mieć opony w lepszej kondycji na wyścig. Z tymi nie można tak zrobić i myślę, że przez to znów je przegrzewamy i mamy problemy. Pierwsza część wyścigu była koszmarna. Później kiedy bolid był lżejszy, a temperatury niższe znów gumy pracowały odpowiednio. To pokazuje skalę naszego problemu. Z dużą ilością paliwa na początku wyścigu zbytnio obciążamy opony i musimy jakoś rozwiązać ten problem”.

Pomimo tego, że dobra forma Mercedesa w ostatnich wyścigach sugerowała uporanie się z problemami, to Brawn zdradził, że nie był tego pewny przejeżdżając do Niemiec. „Nigdy nie myślałem, że mamy to już za sobą. Pewne rzeczy takie jak zamienianie ogumienia stronami pomagało, a teraz tego nie ma. Poza tym na Silverstone nie było zbyt ciepło, w Montrealu też. Mówiłem, że potrzebujemy wysokich temperatur, aby to sprawdzić i GP Niemiec było podobne do pierwszych wyścigów w sezonie, gdzie mieliśmy problemy”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.04.2024  Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku
21.04.2024  Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami
20.04.2024  Hamilton: Wiatr przyczyną odpadnięcia w Q1
19.04.2024  Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach
18.04.2024  AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją
Tagi:
Mercedes
Brawn R.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Sar trek, 08.07.2013 14:16[!]
Wszystko przeciwko nim, jaki biedny ten Mercedes.
Kamikadze2000, 08.07.2013 14:33[!]
O tym pisałem, haha... ;)

Ale pierwszy napisał o tym @jpslotus72 - pozdro dla niego. :D
Dante, 08.07.2013 15:14[!]
Mają problem z oponami z którymi inne zespoły nie mają problemu? No to niech zmienią bolid.
melex, 08.07.2013 15:19[!]
Zwracam uwagę, że problem mercedesa nie leży w oponach! Cytuję: "Z dużą ilością paliwa na początku wyścigu zbytnio obciążamy opony i musimy jakoś rozwiązać ten problem". Jak widać, problem leży w dużej ilości paliwa, które leją do baku! Wniosek: powinni lać połowę!
jpslotus72, 08.07.2013 16:01[!]
To jest ciekawe stwierdzenie:
Cytat :
możliwość zamienienia ich stronami była dobrym sposobem na zmniejszenie obciążeń ogumienia
Dotychczas podawano, że zamienianie opon miejscami jest sposobem na poprawę osiągów - nie tłumacząc detali. Jednak z niedawnego oświadczenia Pirelli wynikało, że w ten sposób raczej przeciążano niż odciążano tylne opony - skutkiem czego były ich "eksplozje"... Mercedes narzekał wczoraj na przegrzewanie opon - te z kevlarowym oplotem mają o ok. 10 stopni C. niższą optymalną temperaturę pracy, więc w wyższych temperaturach Mercedes łatwiej je "przegotuje"...

Swoją drogą, Gary Anderson opowiadał niedawno, że już w Kanadzie 1997, po ogromnych problemach z delaminacją opon na treningu, Jordan (a właściwie pracujący u niego Anderson, po konsultacjach z pozostałymi mechanikami) wpadł na to, że zamiana tylnych opon (Goodyear) jest dobrym sposobem na te kłopoty - i w rezultacie tego, do końca sezonu Goodyear przygotowywał zespołom opony już zamienione na felgach, mimo że były one kierunkowe (a Jordan był zły, że producent opon "sprzedał" ich patent innym ekipom). Wtedy jednak zlikwidowało to problemy z nadmierną degradacją (inna konstrukcja samej opony niż Pirelli) - w przypadku obecnych opon wywołało to jeszcze gorsze skutki uboczne.
Phaedra, 08.07.2013 16:11[!]
A w środę w komentarzach do oswiadczenia Pirelli pisałem że Merc dostanie po łapach najbardziej, to jeden z kolegów twierdził ze to Merc zyska najbardziej. Cóż zabawa dla nich zaczyna sie od nowa.
paymey852, 08.07.2013 18:02[!]
@jpslotus72 A może to ma coś wspólnego z wykorzystaniem spalin, chodzi mi o to że może Merc za bardzo kieruje spaliny na opony. Jak mercedes sugeruje zamieniali tylko na wyścig . Wewnętrzna strona jest mniej wytrzymała w Q to pomaga a wyścigu nie.
Kamikadze2000, 08.07.2013 18:07[!]
@paymey852 - w 2011r. RBR miał przewagę w kwalifikacjach dzięki "dmuchanemu dyfuzorowi". W wyścigu jednak nie odgrywał on już aż takiej roli, więc ich tempo wyścigowe względem innych nie było tak dominujące. Być może Merc ma właśnie problem z ustawieniem bolidu pod wyścig, z kwalifikacji. Ich wóz nie jest tak uniwersalny. Możliwe, że z tą konstrukcją wiele nie zdziałają i znowu będą musieli szukać "okrężnej drogi", tak jak to było z zamianą opon.
Wmiarenietypowy, 08.07.2013 18:16[!]
Heh... wiedziałem że to przez to ich problemy wróciły
paymey852, 08.07.2013 18:39[!]
@Kamikadze2000 A RBR miał wyloty w zupełnie innym miejscu i łatwiej było to kontrolować teraz jest problem z efektem coandy
AMG_GP, 08.07.2013 22:31[!]
a ja powiem tylko tyle że ten sezon to istna komedia odnośnie opon... to co firma pirelli wyprawia to jest już istna żenada... nie pamiętam żeby jaki kolwiek inny dostawca opon robił takie zamieszanie!

ja jestem za powrotem Michelin-a
a najlepiej jak by 3 firmy dostarczały ogumienie była by rywalizacja!
proponuje
1 Michelin
2 Dunlop
3 Bridgestone
jpslotus72, 08.07.2013 22:50[!]
@AMG_GP
Zwróć uwagę, że spory udział w tym zamieszaniu mają same zespoły. Promotor F1 zamówił u Pirelli ogumienie, które będzie wymagało większej liczby pit-stopów (niech ktoś spróbuje skonstruować teraz takie opony, które na każdym torze, przy każdej nawierzchni i temperaturze, dadzą identyczną liczbę np. 2 czy 3 postojów). Jedne ekipy przystosowały się lepiej do tegorocznych opon (Lotus, Force India, po części Ferrari), inne od początku podnosiły lament (Red Bull), kolejne zaczęły kombinować (Mercedes - test w Barcelonie). Zaczęło się przekładanie tylnych opon, zmniejszanie ciśnienia poniżej wskazanego przez producenta poziomu i ekstremalne nachylanie kół, co pogłębiło chaos, bo zaczęły się nieoczekiwane "wybuchy" opon. Pirelli chciało wprowadzić zmiany - Lotus postawił zdecydowane veto. Z kolei po Silverstone, kiedy poprzekładane i niedopompowane opony seryjnie trzaskały, niektórzy kierowcy zagrozili bojkotem kolejnego GP, jeśli Pirelli nie wprowadzi jakichś zmian. No więc Pirelli wprowadziło przygotowane wcześniej (i zablokowane przez Lotusa i Force India) zmiany - i Mercedesowi znowu palą się gumy... I jak w takiej sytuacji Pirelli ma zadowolić wszystkich?
Nie twierdzę, ze włoski producent dostarczył idealne opony i jest zupełnie bez winy - ale trzeba widzieć tę sytuację w całości, z udziałem wszystkich uczestników tego teatru absurdu. Można się tylko zgodzić co do tego, że w tym sezonie tak już się namieszało w tej kwestii, ze właściwie chciałoby się, żeby już prędzej tę 13-tkę w roczniku zastąpiła 14-stka... Chociaż, kto wie - może przy nowych silnikach i innych zmianach za rok zatęsknimy za tym "spokojnym sezonem 2013". :)
AdJ, 10.07.2013 09:42[!]
Też uważam, że Pirelli zaproponowało opony dość dobrze spełniające oczekiwania zamawiających.
Problem raczej w tym, że nie wszyscy byli świadomi, że w praktyce tak szybkie ich zużywanie się obok głównej tego zalety (więcej zjazdów do boksów, różnorodne strategie), doprowadzi do ostrożnej (mało widowiskowej) jazdy, a nawet eksperymentów na granicy bezpieczeństwa (względnie duża pokusa wykraczania poza zalecenia Pirelli).

Dlatego ja nie uważam konieczności zmian opon za porażkę Pirelli. Raczej jest to porażka pomysłodawców wprowadzenia szybciej zużywających się opon.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca