F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Hamilton zdobywa pole position na Hugaroringu

Opis kwalifikacji przed Grand Prix Węgier.
Paweł Zając, 27 lipca 2013, wyświetlenia: 6806<< | lista | T- | T+ | >>
Lewis Hamilton był najszybszy podczas trzymających w napięciu kwalifikacji na Hungaroringu. Brytyjczyk o zaledwie cztery setne sekundy wyprzedził Sebastiana Vettela. Trzeci był Romain Grosjean.

Na Węgrzech stawka jest bardzo zbita i o kolejnych pozycjach decydowały ułamki sekund. Nie zabrakło też niespodzianek, gdyż Paul di Resta nie przeszedł przez pierwszą część czasówki, a Perez, w przeciwieństwie do Buttona, wszedł do Q3.

Mimo wysokiej temperatury kierowcy nie zdecydowali się na oszczędzanie opon w Q3 i większość wykonała dwa przejazdy. Tylko Mark Webber nie ustanowił pomiarowego kółka.

Q1

Upał nadal nie rozpieszcza kierowców i kwalifikacje rozpoczęły się przy temperaturze ponad 30 stopni Celsjusza. Co ciekawe, Esteban Gutierrez zdecydował się od razu wyjechać na tor. Meksykanin zdecydował się na pomiarowe okrążenie, jednak wykręcone przez niego 1:23,998 nie było zbyt dobrym wynikiem. W międzyczasie na torze pojawił się Nico Rosberg, jednak był on jedynym kierowcą, który zdecydował się na opuszczenie garażu.

Na półmetku pierwszej części czasówki najlepszym czasem legitymował się Bottas – 1:21,532s. Za jego plecami znaleźli się Maldonado i Hulkenberg, jednak na torze nie poprawili się jeszcze zawodniczy czołowych ekip – Red Bulla, Ferrariu, Lotusa i McLarena. Nico Rosberg, mimo tego, że zaliczył jedno kółko, to nie zdecydował się jednak na ustanowienie wyniku.

Pięć i pół minuty przed końcem pomiarowe okrążenie przejechał Alonso, który znalazł się na piątym miejscu z czasem na poziomie 1:20,652s. Hiszpan został jednak dość szybko pobity przez Grosjeana. Kiedy wszyscy zawodnicy zaliczyli już przynajmniej jedno okrążenia Francuz został wyprzedzony przez Rosberga i Hamiltona, jednak żadnemu z nich nie udało się złamać bariery minuty i 20 sekund.

W końcówce ostro napracować musiał Esteban Gutierrez, który przez pewien czas znajdował się za zawodnikami Marussi i Caterhama. Poprawa czasu dała mu zaledwie 17 miejsce, tuż przed Paulem di Restą, który także znalazł się w strefie spadkowej. Meksykanin podjął jeszcze jedną próbę poprawy czasu, jednak nie dała ona efektu. Podobnie było w przypadku kierowcy Force India. W czołówce już nikt nie zdecydował się na poprawę wyniku.

Ostatecznie do Q2 nie zakwalifikowali się: Chilton, Bianchi, van der Garde, Pic, di Resta i Gutierrez.

Q2

Kierowcy znów nie garnęli się do opuszczenia garaży i dopiero po minucie na torze zobaczyliśmy Kimiego Raikkonena. Fin przejechał pomiarowe okrążenie wykręcając 1:20,987s. W międzyczasie dołączyli do niego wszyscy poza zawodnikami Ferrari, McLarena i Vettelem. Osiem minut przed końcem sesji najszybszy był Hamilton, przed Grosjeanem i Rosbergiem. Brytyjczyk nieznacznie poprawił swój wynik z Q1.

W tym momencie na torze pojawili się już wszyscy zawodnicy. Sebastian Vettel po swoim pierwszym mierzonym kółku wskoczył na czoło stawki z czasem poniżej bariery 1:20s. Na pięć minut przed końcem w strefie spadkowej znajdowali się zawodnicy Williamsa, Toro Rosso, Hulkenberg i Webber. Raikkonen zajmował ósme miejsce, jednak kolejne szybkie kółko pozwoliło mu awansować na drugie miejsce – z czasem 3 dziesiąte gorszym niż Vettel.

Na poprawę wyniku zdecydowali się wszyscy poza urzędującym Mistrzem Świata. Grosjean wskoczył na drugie miejsce, jednak zawodnicy Mercedesa pojechali jeszcze szybciej i przejęli prowadzenie – Rosberg przed Hamiltonem. W strefie spadkowej też sporo się działo. Dobre czasy Ricciardo i HUlkenberga wypchnęły z top 10 Williamsa. Webber poprawił się i wskoczył na ósme miejsce, tuż za Felipę Masse, którego awans też nie był pewny. W ostatnich chwili, na 10 miejsce przemknął się Perez, który pokonał Sutila o zaledwie dwie setne sekundy.

Ostatecznie do Q3 niezakwalifikowali się: Bottas, Maldonado, Vergne, Button, Hulkenberg i Sutil.

Q3

Webber, Perez, Raikkonen, Rosberg, Hamilton i Ricciardo praktycznie od razu po zapaleniu się zielonego światła wyjechali na tor. Kilka chwil później dołączyli do nich także Alonso, Grosjean, Massa, a także Vettel.

Webber jako pierwszym miał pokonywać pomiarowe okrążenie, jednak zdecydował się go nie dokańczać, podobnie jak Ricciardo. Po pierwszej turze przejazdów na czele znajdował się Vettel z miażdżącą przewagą 0,8s (1:19,506) nad Hamiltonem i Rosbergiem. Czwarty był Grosjean, przed Raikkonenem, Massą i Alonso. Fin i Hiszpan popełniali jednak błędy podczas swoich okrążeń. Ósmy był Perez, który jednak jechał na pośrednich oponach wykręcając czas na poziomie 1:22.

W samej końcówce na walkę zdecydowali się wszyscy poza Markiem Webberem. Raikkonen, Rosberg, Grosjean i Hamilton poprawiali czas Vettela w pierwszym sektorze, jednak tylko Brytyjczykowi udało się odpowiednio przejechać także pozostałe i awansować na pierwsze miejsce. Vettel także poprawił swój czas, jednak zabrakło niespełna czterech setnych sekundy do kierowcy Mercedesa. Trzeci był Grosjean, a dalej Rosberg, Alonso i Raikkonen. Siódmy był Massa, przed Ricciardo i Perezem. Dziesiątkę zamknął Mark Webber, którzy nie przejechał pomiarowego okrążenia.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
04.05.2024  GP Miami: wyniki kwaliifkacji
04.05.2024  Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami
04.05.2024  GP Miami: wyniki sprintu
04.05.2024  Verstappen wygrywa sprint w Miami
03.05.2024  GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu
Tagi:
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 27.07.2013 18:08[!]
@m3nel23 - spójrz więc na różnice między nimi na przestrzeni. Rosberg pojechał nieoptymalnie i tyle w temacie. ;)

P.S. Co ci przeszkadza w słowie "gościu"? ;)
christoff.w, 27.07.2013 18:12[!]
ponad 3 stopni Celsjusza? Za cieplo nie mili ... :D lol
m3nel23, 27.07.2013 18:35[!]
@Kamikadze2000

Nie wiem, może trochę przesadziłem i uznałem to słowo po prostu za obrazę. Tak to prawda, że Nico nie pojechał zbyt czysto, no ale Lewis też w drugim sektorze stracił, bo za szeroko pojechał początek tego sektora. Narazie jest 7-3 dla Lewisa w qualu także... ;)
IceMan11, 27.07.2013 19:06[!]
To, że stracił w jakimś sektorze nie oznacza, że popełnił w nim błąd! Węgry mają to do siebie, że bardzo ciężko ustawić bolid, aby we wszystkich 3 bolid był najlepszy. Do czego zmierzam. Jeżeli Vettel cały czas tracił w S1 to nie dlatego, że popełniał tam błędy, tylko jego bolid był lepszy w dwóch pozostałych. Sytuacja wręcz odwrotna w przypadku Mercedesów. W S1 po porostu miażdżyli, by potem stopniowo tracić do Seby i nie przez błędy, a bolid, który w S2 i S3 zachowywał się gorzej niż w S1. Grosjean podobnie. Węgry to bardzo specyficzny tor, a S3 to w ogóle ewenement. Na przestrzenii 3 zakrętów można stracić więcej (mimo braku błędów) niż podczas S1 i S2 razem wziętych.
m3nel23, 27.07.2013 19:46[!]
@IceMan11

Zgadzam się. Jak pisałem o tym, że Lewis troszke stracił w drugim sketorze i jakby pojechał perfekcyjnie to i tak by nie miał rekordu w tym sektorze, bo ich bolid był ustwiony zdecydowanie pod pierwszy sektor, uzyskując jedne z najlepszych prędkości (nie wiem, na HUDzie pokazywało 308, a na speed trap 299, oraz Lewis zużywał cały KERS, w tym pierwszym odcinku). Red Bull odrabiał większym dociskiem w drugim, ale już w trzecim wszyscy pojechali równo :)
Kamikadze2000, 27.07.2013 20:19[!]
Mi chodziło tylko Rosberga - nie pojechał dobrego kółka. ;)
dek, 27.07.2013 20:36[!]
@Kamikadze2000
Hamilton s2 28.600 Rosberg 28.684
gdzie są te twoje trzy dziesiąte nie wiem

Cytat Rosberg :
Kwalifikacje nie były dla mnie idealne, gdyż nie mogłem zmieniać balansu hamulców. Mimo wszystko nie byłbym w stanie powalczyć o pole position.

Cytat Kamikadze2000 :
Mi chodziło tylko Rosberga - nie pojechał dobrego kółka.


No ale ty i tak wiesz lepiej od Rosberga ile by mógł
adnowseb, 27.07.2013 22:57[!]
@m3nel23
Kamikadze 2000 jest daleki od obrażania :))
Kamikadze2000, 28.07.2013 00:01[!]
@dek - dobra, dobra... ;) W każdym razie kiepskie kwalifikacje dla Rosberga. Nie wykrzesał wszystkiego, co mógł. A wszystko przez problemy z balansem hamulców. ;)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca