F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

05.05.2024

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

GP Włoch: wypowiedzi przed weekendem (4)

**RBR**, McLaren, Lotus, Sauber.
Redakcja, 31 sierpnia 2013, wyświetlenia: 5428<< | lista | T- | T+ | >>
Red Bull

Sebastian Vettel: Monza to najszybszy tor w kalendarzu, na którym osiągamy prędkości przekraczające 330 km/h. Przyśpieszanie w Parabolice to balansowanie na krawędzi, bo najmniejszy błąd może skończyć się wizytą w żwirze. Mam wiele dobrych wspomnień z tego toru. Głównie z pierwszego zwycięstwa dla Toro Rosso. Ciężko opisać uczucie towarzyszące pierwszej wygranej, a Monza w dodatku jest najlepszym miejscem, aby tego doświadczyć.

Mark Webber: Lubię Monze za jej historię i wyjątkową atmosferę. Ścigali się tu wszyscy wielcy, a ja mam dobry kontakt z Włochami po startach w Minardi. Tor jest jedyny w swoim rodzaju, niesamowicie szybki i z ostrymi dohamowaniami. Nigdy nie stałem tu na podium, więc to jest cel na ten wyścig.

(Paweł Zając)
 
McLaren

Jenson Button: Zawsze kochałem Monzę. Lubię tory, które mają bogatą historię, to jeden z najlepszych obiektów w kalendarzu. To miejsce jest unikalne, od czasu utraty starego Hockenheim tylko tutaj możemy pojeździć z bardzo niskim dociskiem. Czuć to, samochód przyśpiesza bardzo szybko i jest dość luźny w prowadzeniu. Przy jeździe pełnym gazem potrafi spłatać figla i jest nieprzewidywalny podczas hamowania. Dzięki temu to miejsce jest wyjątkowym wyzwaniem i bardzo to lubię. Kiedy dobrze poczujesz samochód możesz złapać wyjątkowy rytm i całe okrążenie zlewa się w jedną całość. Nigdzie indziej tego nie ma. Dobrze więc, że McLaren będzie świętował swoje 50 urodziny w padoku na Monzy. Zarówno ekipa jak i tor są wręcz synonimami historii sportów motorowych, więc mam nadzieję na dobry wynik.

Sergio Perez: Monza jest najpewniej najładniejszym torem w F1. Od momentu przyjazdu czuć historię tego miejsca i atmosferę, która jest zupełnie inna. W zeszłym roku zaliczyłem tu jeden ze swoich najlepszych wyników, gdzie wszystko zagrało, a ja mogłem wyprzedzić Fernando Alonso w drodze po drugie miejsce. Po rozczarowaniu na Spa chciałbym powalczyć. Nie spodziewamy się czołowych pozycji, jednak liczymy na punkty. W tej sytuacji wszystko zależy od ekipy i kierowców, którzy muszą do maksimum wykorzystać wszystkie okazje. Kiedy ściga się tak ostro to dobre miejsce w kwalifikacjach, albo niezła strategia mają wpływ na wynik. To dobre doświadczenie, a ja będę cisnął na każdym okrążeniu.

(Paweł Zając)
 
Lotus

Kimi Raikkonen: To historyczne miejsce zaprojektowane do osiągania wysokich prędkości. To prawdziwe wyzwanie dla wszystkich, gdyż jeździmy bardzo szybko i trzeba dobrze czuć samochód. Mimo tego, że to dom Tifosich, to jednak przyjeżdża tu również sporo fińskich fanów. Atmosfera jest po prostu niesamowita, nieporównywalna z innymi wyścigami. Tutaj samochód ustawia się zupełnie inaczej. Aby szybko przejechać Monze trzeba bolidu z dobrą aerodynamiką, stabilnego na tarkach i z mocnym silnikiem, gdyż większość okrążenia jedziemy pełnym gazem. Niski docisk nie zawsze był naszą mocną stroną, jednak chłopaki w fabryce ciężko pracują nad poprawą szybkości i stabilności. W piątek dowiemy się o co będziemy mogli tu walczyć.

Romain Grosjean: Nie mogę się doczekać tego wyścigu. W zeszłym roku nie byłem dopuszczony do startu, więc z niecierpliwością czekam na pierwszy wyjazd w piątek. To przepiękny tor, fantastycznie ulokowany i wyścigi tutaj zawsze były wspaniałe. Uczucie podczas szybkiego przejazdu przez park jest niesamowite i jest tu także sporo entuzjastycznych fanów. Muszę dodać, że będę nie tylko cieszył się wyścigiem, ale także włoską kuchnią i na pewno odwiedzę kilka restauracji.

(Paweł Zając)
 
Sauber

Nico Hulkenberg: Monza ma niesamowitą historię i jest jedynym naprawdę szybkim torem w sezonie. Wciąż pamiętam zdobyty tutaj tytuł w GP2 w sezonie 2009. Korzystamy tu z niskiego docisku, przez co łatwo o błąd, zwłaszcza podczas hamowań z 340km/h do 60 w szykanach. To fajny wyścig z dobrą atmosferą, a w Parco di Monza zawsze jest sporo fanów Ferrari. Lubię tu jeździć. Konfiguracja wygląda na łatwą, jednak wcale taka nie jest. Jest tu kilka technicznych miejsc i szykany, w których trzeba opanować jazdę po tarkach.

Esteban Gutierrez: Monza to świetny tor, zupełnie inny niż Spa. Trzeba o tym pamiętać, aby odpowiednio dostosować styl jazdy oraz ustawienia. To będzie ciężki weekend, gdyż stabilność w wolnych zakrętach jest tu ważna, a właśnie z tym mamy problemy. Moim ulubionym fragmentem toru jest szykana Ascari – bardzo szybka, trzeba znaleźć w niej odpowiednią linię i dobrze reagować podczas jazdy po tarkach. Nasze tempo jest dobre i teraz musimy je tylko uzupełnić odpowiednimi decyzjami. Mam z Monzy bardzo dobre wspomnienia, gdyż zdobyłem tutaj tytułu w Formule BMW i GP3. Pamiętam okrążenie, które wtedy dało mi pole position – te punkty zrobiły różnice i sięgnąłem po tytuł.

(Paweł Zając)


Więcej wkrótce...
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
04.05.2024  GP Miami: wyniki kwaliifkacji
04.05.2024  Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami
04.05.2024  GP Miami: wyniki sprintu
04.05.2024  Verstappen wygrywa sprint w Miami
03.05.2024  GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu
Tagi:
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
francorchamps, 31.08.2013 10:34[!]
Korespondent CNN napisal na tweterze ze Raikkonen od przyszlego sezonu w Ferrari..
iceneon, 31.08.2013 19:32[!]
Będziesz spamował w każdym wątku?!?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca