F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Mercedes: Renault daje przewagę naszym rywalom

Toto Wolff uważa, że przewaga Red Bulla i Lotusa bierze się z ustawień silnika.
Łukasz Godula, 15 pa?dziernika 2013, wyświetlenia: 3186<< | lista | T- | T+ | >>
Mercedes uważa, że sprytne mapowanie silnika Renault może stać za ostatnimi osiągami Red Bulla oraz Lotusa.

Po tym jak nadzieje Mercedesa na tytuł wyparowały, gdy Sebastian Vettel wygrał pięć wyścigów z rzędu, niemiecki producent samochodów ma własną teorię na temat tego, dlaczego byli bez szans.

Zespoły napędzane jednostkami Renault zgarnęły całe podium w ostatnich dwóch wyścigach, a dyrektor motosportu w Mercedesie, Toto Wolff uważa, że Red Bull i Lotus mogą korzystać na zaawansowanych ustawieniach mapowania oraz kontroli przepływu gazów w wydechu.

Gdy został zapytany o obecną formę, Wolff odpowiedział: „Myślę, że to widać, iż od Singapuru Red Bull wykonał krok naprzód, a później w Korei Lotus również wykonał duży krok do przodu o 0,2-0,4 sekundy”.

„Być może musimy sobie zadać pytanie, co robią jeśli chodzi o mapowanie silnika. Czy to na tym polu zyskują? A może dzięki dmuchaniu niektórych partii bolidu? Jeśli chodzi o rozwój w kilku ostatnich wyścigach wygląda na to, że jesteśmy z tyłu. Czy dzieje się tak, bo czegoś nie rozumiemy jeśli chodzi o ustawienia mechaniczne? Albo Red Bull, a potem Lotus robią coś związanego z silnikami”?

Wolff powiedział, że zrozumienie poprawy osiągów Red Bulla i Lotusa jest kluczowe dla jego ekipy, jeśli chcą zakończyć mistrzostwa konstruktorów na drugiej pozycji. Jednak przyznaje, że zespół będzie miał trudną decyzję do podjęcia, jeśli chcą się poprawić, bo będzie to oznaczało wycofanie niektórych zasobów z projektu na 2014 rok.

„Są trzy aspekty, na które musimy patrzeć” – twierdzi Wolff. „Pierwszy, to czy coś przegapiliśmy i jeśli tak to dlaczego? Drugi, potrzebujemy balansu pomiędzy zasobami na przyszły rok, a obecny. Trzeci to fakt, że chcemy ukończyć mistrzostwa na drugiej lokacie. To nasz cel i nie możemy go odpuścić”.

Renault już wcześniej było znane z wyrafinowanych map silnika w ostatnich latach, w celu poprawienia ogólnej wydajności bolidu. Legalne użycie odcięcia cylindrów i dmuchania wydechem podłogi bolidu, było często mylnie brane jako dowód na posiadanie kontroli trakcji.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.04.2024  Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku
21.04.2024  Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami
20.04.2024  Hamilton: Wiatr przyczyną odpadnięcia w Q1
19.04.2024  Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach
18.04.2024  AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją
Tagi:
Red Bull
Lotus
Mercedes

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Gie, 15.10.2013 12:15[!]
O mapowaniu silników Renault było już głośno chyba w zeszłym sezonie. I od tamtego czasu Mercedes (producent silników) nic nie zrobił w tym zakresie?
skun, 15.10.2013 12:31[!]
Jeśli chodzi o Lotusa to wydaje mi się, że wpływ na poprawę osiągów miało wprowadzanie bolidu z dłuższym rozstawem osi.
Kamikadze2000, 15.10.2013 13:11[!]
I oby dawał jak najdłużej. :D
kabans, 15.10.2013 16:54[!]
Ferrari już się od miesiąca nie rozwija, a merc nie może ich dogonić.
Aquos, 15.10.2013 20:03[!]
Ta wypowiedź to PR-owy strzał w kolano Mercedesa.
jpslotus72, 15.10.2013 20:38[!]
@Aquos
Fakt - też mi to od razu przyszło do głowy: Mercedes robi reklamę silnikowi Renault?

Alan Permane odpowiada z uśmiechem:
Cytat :
Jeździmy z takim samym mapowaniem od początku sezonu. Ale to dobrze, że Mercedes jest podejrzliwy.


Fragment:
Cytat :
potrzebujemy balansu pomiędzy zasobami na przyszły rok, a obecny.
w innym miejscu (http://f1sport.au...va-se-mercedes-37686) jest dopowiedziany wprost - Mercedes zastanawia się, czy nie przesunąć jeszcze na ten rok części środków, przeznaczonych na przyszłoroczny bolid.
Nie wiem, jak w ostatecznym rozrachunku Lotus zbilansuje tegoroczny budżet, ale tym razem to Mercedes musi dopompować tegoroczną pulę środków ze swoich zasobów.

W sytuacji, kiedy większość ekip (pogodziwszy się z dominacją RBR) koncentruje się już na trudnym wyzwaniu, jakim jest bolid na 2014, trafiona innowacja w ostatniej fazie obecnego sezonu (a taką wydaje się Lotus z szerszym rozstawem osi) liczy się, można rzec, "podwójnie".
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca