|
|
|
|
|
|
Mercedes: Renault daje przewagę naszym rywalom |
Toto Wolff uważa, że przewaga Red Bulla i Lotusa bierze się z ustawień silnika. |
|
•Łukasz Godula, 15 pa?dziernika 2013, wyświetlenia: 3186 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Mercedes uważa, że sprytne mapowanie silnika Renault może stać za ostatnimi osiągami Red Bulla oraz Lotusa.
Po tym jak nadzieje Mercedesa na tytuł wyparowały, gdy Sebastian Vettel wygrał pięć wyścigów z rzędu, niemiecki producent samochodów ma własną teorię na temat tego, dlaczego byli bez szans.
Zespoły napędzane jednostkami Renault zgarnęły całe podium w ostatnich dwóch wyścigach, a dyrektor motosportu w Mercedesie, Toto Wolff uważa, że Red Bull i Lotus mogą korzystać na zaawansowanych ustawieniach mapowania oraz kontroli przepływu gazów w wydechu.
Gdy został zapytany o obecną formę, Wolff odpowiedział: „Myślę, że to widać, iż od Singapuru Red Bull wykonał krok naprzód, a później w Korei Lotus również wykonał duży krok do przodu o 0,2-0,4 sekundy”.
„Być może musimy sobie zadać pytanie, co robią jeśli chodzi o mapowanie silnika. Czy to na tym polu zyskują? A może dzięki dmuchaniu niektórych partii bolidu? Jeśli chodzi o rozwój w kilku ostatnich wyścigach wygląda na to, że jesteśmy z tyłu. Czy dzieje się tak, bo czegoś nie rozumiemy jeśli chodzi o ustawienia mechaniczne? Albo Red Bull, a potem Lotus robią coś związanego z silnikami”?
Wolff powiedział, że zrozumienie poprawy osiągów Red Bulla i Lotusa jest kluczowe dla jego ekipy, jeśli chcą zakończyć mistrzostwa konstruktorów na drugiej pozycji. Jednak przyznaje, że zespół będzie miał trudną decyzję do podjęcia, jeśli chcą się poprawić, bo będzie to oznaczało wycofanie niektórych zasobów z projektu na 2014 rok.
„Są trzy aspekty, na które musimy patrzeć” – twierdzi Wolff. „Pierwszy, to czy coś przegapiliśmy i jeśli tak to dlaczego? Drugi, potrzebujemy balansu pomiędzy zasobami na przyszły rok, a obecny. Trzeci to fakt, że chcemy ukończyć mistrzostwa na drugiej lokacie. To nasz cel i nie możemy go odpuścić”.
Renault już wcześniej było znane z wyrafinowanych map silnika w ostatnich latach, w celu poprawienia ogólnej wydajności bolidu. Legalne użycie odcięcia cylindrów i dmuchania wydechem podłogi bolidu, było często mylnie brane jako dowód na posiadanie kontroli trakcji.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|