F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA wprowadza kilka zmian do tegorocznego regulaminu F1

W F1 pojawi się nowa kara, a kierowcy po wyścigu będą musieli zjechać do pit lane.
Paweł Zając, 23 stycznia 2014, wyświetlenia: 4244<< | lista | T- | T+ | >>
Podczas nadzwyczajnego posiedzenia Światowej Rady Sportów Motorowych w Genewie uzgodniono kilka drobnych poprawek w przepisach przed nadchodzącym sezonem F1.

Pierwszą z nich jest zacieśnienie restrykcji dotyczących pobierania paliwa po wyścigu. Teraz kierowcy nie będą mogli zatrzymywać się zaraz za linią mety, aby zaoszczędzić paliwo potrzebne do pobrania próbki.

W oświadczeniu Federacji możemy przeczytać: „Kierowcy nie będą mogli zatrzymywać się na okrążeniu zjazdowym, aby zaoszczędzić paliwo potrzebne do pobrania próbki. Nie będzie to uznawane za wystarczający powód do zatrzymania”.

Ponadto zespoły będą mogły w trakcie sezonu aż sześciokrotnie złamać godzinę policyjną. W tym roku były tylko dwie takie możliwości, jednak FIA zdecydowała się na zwiększenie limitu z powodu problemów, które mogą się pojawiać w przypadku nowych samochodów i nowych silników. Federacja zwiększyła także minimalną wagę bolidów, do 691 kilogramów, aby skompensować wzrost wagi nowych opon Pirelli.

Wprowadzono również nową karę – pięciosekundowego postoju w boksach, którą będzie można odbyć przed zmianą opon. Mechanicy będą musieli odczekać przed przystąpieniem do pracy. Kara dziesięciosekundowego postoju w boksach została jednak bez zmian i będzie musiała odbyć się w tracie osobnego zjazdu do alei serwisowej.

FIA zaproponowała również kilka zmian na sezon 2015. Obejmują one wzrost wagi minimalnej o 10 kilogramów – do 701, zakaz używania koców grzewczych, umożliwienie mniejszym ekipom zakup zawieszenia oraz systemu chłodzenia hamulców, a także zakaz projektowania schodkowych nadwozi. Ponadto w czerwcu mają zostać przedstawione przepisy, które pozwolą na redukcję kosztów w Formule 1.

Kwestia zakazu korzystania z koców grzewczych pojawiała się już kilkukrotnie, jednak tym razem wprowadzenie jej ma być możliwe, gdyż jest wystarczająco dużo czasu, aby Pirelli mogło odpowiednio zmodyfikować opony, co wyeliminuje problemy związane z bezpieczeństwem.

Wszystkie tegoroczne zmiany muszą zostać jeszcze zaakceptowane przez zespoły oraz Komisję F1.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.05.2024  Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe
06.05.2024  Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem
06.05.2024  Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania
06.05.2024  Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami
04.05.2024  Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami
Tagi:
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rno2, 23.01.2014 20:48[!]
Od razu niech wprowadzą wagę minimalną 1500kg i limit paliwa 25kg...
Kurcze niech dadzą tym kierowcą po prostu się ścigać, a nie ciągle im to utrudniają wprowadzając coraz głupsze przepisy. Brak telemetrii, brak koców grzewczych - jaki to ma cel?
gpjano, 23.01.2014 21:21[!]
"w czerwcu mają zostać przedstawione przepisy, które pozwolą na redukcję kosztów" - to dopiero będzie jazda, komentarze i pomysły będą zaskakujące.
ManiakF1, 23.01.2014 21:24[!]
Nie popieram przepisu, że nie można się zatrzymać na okr. zjazdowym w celu zostawienia paliwa...To co jak nie dojadą do pit-lane, zatrzymają się na zjazdowym to kara, a jeśli dojadą do pit-lane i paliwa będzie za mało na próbkę, to dyskwalifikacja...Za surowo mym zdaniem.
Ale pomysł z 5 sekundowym postojem, jak najbardziej ok. Reszta może być.
Bari, 23.01.2014 21:26[!]
Quo vadis, F1?
Pawel, 23.01.2014 21:34[!]
Czegoś tutaj nie rozumiem, w tym sezonie FIA zwiększa minimalna masę bolidów do 961kg
Cytat :
Federacja zwiększyła także minimalną wagę bolidów, do 961 kilogramów, aby skompensować wzrost wagi nowych opon Pirelli.

A w przyszłym sezonie minimalną masę podniosą o 10 kg i wyjdzie 710?
Cytat :
FIA zaproponowała również kilka zmian na sezon 2015. Obejmują one wzrost wagi minimalnej o 10 kilogramów – do 710

Być może jestem zbyt głupi, żeby to zrozumieć, ale czy mógłby ktoś spróbować mi to wyjąśnic?

I jeszcze jedno, czy dziesięciostopniowy postój w boksach to coś co funkcjonuje od dawna tylko ja nic o tym nie wiem, czy to zwyczajny błąd i chodzi o dziesięciosekundowy postój?
Cytat :
Kara dziesięciostopniowego postoju w boksach została jednak bez zmian i będzie musiała odbyć się w tracie osobnego zjazdu do alei serwisowej.
Ralph1537, 23.01.2014 21:35[!]
chyba jakś literówka z tą wagą
xdomino996, 23.01.2014 21:57[!]
@Pawel 691 i 701.
Pawel, 23.01.2014 22:25[!]
No tak, to wiele tłumaczy...
Dzięki
Kamikadze2000, 23.01.2014 23:04[!]
Trudno, żeby zwiększyli wagę o ponad 200 kg... ;) Czy na prawdę niektórzy tak krótko myślą?? ;)
Falarek, 23.01.2014 23:08[!]
Przy zakładanych mocach nowych silników w okolicach 600KM (tyle podawało Renault) w tym roku stosunek mocy do wagi ulegnie jeszcze większemu pogorszeniu i wyniesie ponad 1kg na 1KM mocy gdzie w przeszłości zawsze utrzymywało się poniżaj kilograma :)
Jacobss, 23.01.2014 23:46[!]
Falarek

Moc silnika Renault wynosi 760KM (podane wczoraj). Nie wiem skad wziales dane o 600KM.
General, 24.01.2014 01:07[!]
Cytat Ralph1537 :
chyba jakś literówka z tą wagą

Nie literówka, a cyfrówka:)
fitipaldi666, 24.01.2014 03:15[!]
Masakra co sie z ta Formuła 1 dzieje, samochody za ciężkie, silnik jak z odkurzacza a moc jak na Formułe 1 XXI wieku śmiesznie mala.
@ Jacobss Moc silnika Renault wyniesie tylko 600KM reszta 160 pochodzic będzie z kersu i nie będzie dostepna przez Całe okrażenie, taka moc tylko na kwalifikacje a na wyścig około 550 (sinlik).
Sgt Pepper, 24.01.2014 07:57[!]
Debilizm i tyle. Przypomina to zabawę starych stetryczałych idiotów, którzy wymyślają coraz durniejsze ograniczenia i przepisy dla swojego ubawu po pachy. Od przyszłego sezonu proponuję nową karę - jedno okrążenie pod prąd. To dopiero będzie widowiskowe !!! Kara odpalenia bolidu "na pych" tez była by niezła, tudzież karany zawodnik musiałby sam zgasić silnik na początku aleji serwisowej , przepchnąć auto przez całą aleję, odpalić na pych i wskoczyć do auta. Echhh..., załamka :( bolidy ciężkie, silniki -pierdziawki z turbo, idiotyczne i absurdalne ograniczenia, przepisy, kary... Gdzie się podziała F1 ?
tommyline, 24.01.2014 08:55[!]
Przy wydłużeniu żywotności silników ich moc będzie jeszcze niższa, by je oszczędzić.
kabans, 24.01.2014 11:20[!]
niedługo będą filmiki promocyjne, że najpierw wystartuje cywilny merc, +15s amg,+15s z dtm i +15 f1 merca. Przed metą amg wyprzedzi cywilnego, dtm wyprzedzi oba i zwiększy przewagę nad f1 do 25s
jednooki_cyklop, 24.01.2014 11:59[!]
Poza propozycją zakazu używania koców grzewczych zmiany jak najbardziej na plus. Nie rozumiem tego masowego narzekania - taki to już nawyk zapewne.
Mr President, 24.01.2014 13:43[!]
@Falarek
Dokładnie o tym samym pomyślałem. Nie narzekałbym na zmiany, gdyby nie fakt, iż bolidy będą wyraźnie wolniejsze. Z biegiem lat bolidy powinny być coraz szybsze, przecież standardy bezpieczeństwa także są podnoszone, więc powinno to iść w parze z samochodami o coraz lepszej aerodynamice i potężniejszych silnikach. Tymczasem rekordy torów to w znacznej części sezon 2004. Można powiedzieć, że od tego czasu mamy tylko regres w F1.
TommyYse, 24.01.2014 20:13[!]
Niech tylko nie wprowadzają zmian tj. doliczenie 10 sek w czasie wyścigu. Potem będzie tak, że kolejność na mecie nie równa się faktycznej kolejności :(
Z kocami grzewczymi też nie chcę się żegnać, o co będą się grzali kierowcy jak będzie ulewa w treningach i kilkanascie stropni? :(
Pan Kierowca, 26.01.2014 12:14[!]
Przypominają mi się czasy z sezonów w okolicach 2004, 2005. Wtedy były te wszystkie World Series by Renault, Formuły 3000 (późniejsze GP2), różne juniorskie serie open-wheel, po nich długo, długo, dłuuuugo nic i dopiero daleko z przodu Formuła 1, która była prawdziwą Królową Motorsportu, i to zarówno pod względem osiągów w liczbach na papierze, jak i na torze.

A jak to wygląda teraz? Obecny obraz F1, przynajmniej w moich oczach, wygląda dokładnie tak, jak bolid BrawnGP z sezonu 2009, który wraz z biegiem ówczesnych mistrzostw systematycznie tracił swoją przewagę w konkurencyjności na torze, aż wreszcie stawka totalnie się wyrównała, a sam team kręcił się w okolicach miejsc 4-6. Identycznie dzieje się z dzisiejszą "Królową Sportów Motorowych". Pisałem zresztą tutaj niedawno, że gdy oglądałem w Top Gear okrążenie toru testowego bolidem w barwach Lotusa, to jedynie po dźwięku silnika wiedziałem, że jest to co najwyżej maszyna GP2. Tylko po dźwięku! Gdybym oglądał ten przejazd bez głosu, to dałbym sobie rękę uciąć, że to autentyczny bolid Lotusa, tylko oczywiście "zuborzony" na potrzeby programu, by FIA nie zakwalifikowała tego jako testy, które są przecież w środku sezonu zabronione. W nadchodzącym sezonie, gdy silniki będą brzmiały tak, jak brzmią na niedawno udostępnionym audio od STR, jeszcze trudniej będzie odróżnić F1 od GP2, a może nawet i GP3...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca