F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Relacja z drugiego dnia testów na torze Jerez (zakończona)

Dzisiaj w południowej Hiszpanii spadł deszcz, więc zespoły czekają mokre przejazdy.
Łukasz Godula i Paweł Zając, 29 stycznia 2014, wyświetlenia: 19359<< | lista | T- | T+ | >>
../img/news/tory/jerez_zakrety_testy.jpg

Testy grupowe w Andaluzji, dzień 2/4 - 29.01.2014, Jerez - 4,428 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Jenson ButtonMcLaren Mercedes MP4-291:24,165--43190,404
2. Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:24,8120,6470,64747208,116
3. Valtteri BottasWilliams Mercedes FW361:25,3441,1790,53235154,980
4. Nico RosbergMercedes W051:25,5881,4230,24497429,516
5. Sergio PerezForce India Mercedes VJM071:28,3764,2112,78837163,836
6. Esteban GutierrezSauber Ferrari C331:33,2709,1054,89453234,684
7. Marcus EricssonCaterham Renault CT051:37,97513,8104,7051148,708
8. Sebastian VettelRed Bull Renault RB101:38,32014,1550,345835,424
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/4, 2/4, 3/4, 4/4
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów




09:00 Witamy wszystkich drugiego dnia testów na torze w Jerez. Jak się okazało los nie rozpieszcza Formuły 1 i dzisiaj rano spadł w Hiszpanii deszcz. Pirelli zapowiedziało wiec, że dzień mokrych testów odbędzie się dzisiaj, dodatkowo nawadniając trasę. Jednak biorąc pod uwagę wczorajsze problemy większości stawki z wyjechaniem na tor, niestety możemy spodziewać się niewielu okrążeń. Miejmy nadzieję, że w nocy udało się mechanikom rozwiązać większość kłopotów i zobaczymy dzisiaj częściej ich dzieła.

Wczoraj pojawiło się kilka ciekawych plotek, między innymi o poważnych problemach jednostki napędowej Renault. Czy są one prawdziwe – przekonamy się być może już dzisiaj. Tymczasem Caterham poinformował o bezproblemowej nocy i chce dziś wykonać więcej przejazdów. Z naszej strony zapraszamy do dyskusji w komentarzach i wspólnego śledzenia dzisiejszych zmagań!

Nawadnianie toru

09:30 Sesja rozpoczęła się dziś nieco później, gdyż traktor nawadniający trasę musiał dokończyć swoje okrążenie. Jednak o 9:15 wszystko ruszyło i na torze jako pierwszy pojawił się McLaren. Ekipa z Woking wczoraj straciła cały dzień z powodu awarii elektryki, więc jest co nadrabiać. Do Jensona szybko dołączył Williams i Sauber. Cała trójka odbyła okrążenia instalacyjne i skryła się w garażu.

Przypomnijmy, że dzisiaj w bolidach swoje obowiązki wykonują: Vettel, Rosberg, Raikkonen, Button, Hulkenberg, Gutierrez, Bottas, Kwiat i Ericsson.

Ciekawy tył McLarena

10:00 Mimo mokrego toru, pojawił się na nim Gutierrez, który był przy okazji pierwszym, który wykręcił czasy kółek. Jego cały przejazd trwał 4 okrążania, co trzeba przyznać jest imponującym wynikiem jak na tak wczesną porę, a najlepszy czas to 1:44,610. W międzyczasie z garażu wyjechał Kimi Raikkonen na okrążenie instalacyjne, a Perez również przejechał jedno kółko.

Ogólnie na torze póki co panuje spokój podobny do wczorajszego, ale na pewno spokojnie nie jest w garażach, gdzie mechanicy dają z siebie wszystko, by jak najszybciej dopracować nowe maszyny. Mimo wszystko 7 okrążeń Gutierreza w niecałą godzinę to wynik całkiem niezły.

Gutierrez wyjeżdża z garażu

Perez w pitlane

11:00 Kolejny czas wykręcił Perez, który po swoim przejeździe legitymował się wynikiem 1:41,444. Ogólnie rzecz biorąc druga godzina dzisiejszych testów wręcz obfitowała w wyjazdy. Najpierw Kimi Raikkonen zszedł do czasu 1:39.148, przejeżdżając dobre kilka kółek, a następnie na torze mieliśmy Vettela (jedno kółko instalacyjne). W tej chwili na torze mieliśmy aż trzy bolidy.

Akcja na torze rozgorzała na dobre. Raikkonen z Gutierrezem postanowili przejechać nieco więcej kółek, co dało nam pierwsze wyprzedzanie w tym roku! Kimi gładko pokonał Estebana w trzecim zakręcie. Ponadto Fin przeszedł do kolejnych testów i wykonał próbny start na końcu pitlane. Ferrari wydaje się podążać zgodnie z planem i konsekwentnie testować kolejne systemy.

Na tor wyjechał również Button, przejeżdżając 2 kółka, a Bottas w tym czasie wykręcił czas 1:38.374. Fin po zjeździe przekazał pierwsze informacje dotyczące ustawień i zażyczył sobie dość sporych zmian.

Tor przesycha dość szybko i już wszyscy zawodnicy pokonują kolejne kilometry na oponach przejściowych. Czy traktor wyjedzie po raz kolejny?

12:00 Kolejnym zawodnikiem, który ustanowił czas okrążenia był Jenson Button, który wykręcił wynik 1:47.767 i po trzech okrążeniach schował się w garażu. Zdecydowanie lepsze wyniki kręcili Raikkonen i Bottas, którzy oscylowali w granicach 1:38.

Tymczasem spory dystans ma na swoim koncie Sauber, który z Gutierrezem z łatwością przekroczył 30 okrążeń. Szwajcarska ekipa nie skupiała się na kręceniu czasów, jednak sam dystans może imponować. Fani Mercedesa pewnie z ulga przyjmą fakt, że na trasie pojawił się również Nico Rosberg. Niemiec wykonał 1 kółko instalacyjne.

Gutierrez tymczasem spowodował wywieszenie czerwonej flagi, ale przy tak sporym dystansie można mu to wybaczyć. Meksykanin wypadł w zakręcie 5 w żwir, jednak miał szczęście nie uszkodzić bolidu, zatrzymując się bardzo blisko barier. Chwilę przed południem wywieszono ponownie zieloną flagę, z czego od razu skorzystał Rosberg jak i Button. Poranny nawodniony tor już praktycznie odszedł w niepamięć i pojawiają się coraz większe zarysy suchej linii wyścigowej.

Ferrari w akcji

Nico Rosberg w pitlane

Sauber mknie na mokrej nawierzchni

13:00Po 12 większość ekip postanowiła wybrać się na obiad. Jedynie Jenson Button chwilkę po południu wyjechał na 5 okrążeń i ustanowił póki co najlepszy czas sesji. Po kolejnych 30 minutach przerwy na trasie zobaczyliśmy Vettela w RB10. Jest to jak na razie jedyny bolid napędzany jednostkami Renault, który wyjechał dziś na tor. Było to jednak tylko jedne kółko, po czym Niemiec wrócił do garażu. Więcej akcji spodziewane jest w kolejnej godzinie.

Jeśli zastanawiacie się co znaczą diody na szczycie bolidu (LINK), śpieszymy z informacją. Jest to system informujący o bezpieczeństwie ERS. Jeśli świecą się na zielono, wszystko jest w porządku. Na czerwono – należy zachować ostrożność, gdyż wystąpił problem. Jak widać na zdjęciu, Red Bull jeszcze nie opanował w pełni nowych gadżetów.

Mechanicy Force India

McLaren z góry

14:00Po obiedzie zespołom zdecydowanie przybyło energii i zobaczyliśmy więcej wyjazdów. Na torze pojawili się Vettel, który w końcu ustanowił czas okrążenia, a także Button, Rosberg, Perez i po raz pierwszy dziś Ericsson.

Kierowcy McLarena i Force India zdecydowali się na większą ilość okrążeń, a przesychający tor przyczynił się do kilku zmian na prowadzeniu. Najpierw Perez wykręcił 1:29.641s, później Button poprawił na 1:29.114s. Meksykanin ponownie jednak opuścił garaż i po dwóch szybkich kółkach zatrzymał stoper na 1:28.376s.

Warto również dodać, że problemy ponownie może mieć Red Bull. Doniesienia z Hiszpanii mówią, że Vettel siedzi w pomieszczeniach gościnnych swojej ekipy, ubrany w normalne ciuchy, co oznacza, że raczej nie planuje szybkiego powrotu na tor.

Na kilka minut przed czternastą Button ponownie pojawił się na torze i znów podkręcił tempo. Brytyjczyk złamał barierę minuty i 28 sekund wykręcając 1:27.556 – wynik o zaledwie cztery dziesiąte gorszy od wczorajszego rezultatu Raikkonena. W międzyczasie na kolejny przejazd zdecydował się Rosberg, który poprawił swój wcześniejszy rezultat.

15:00 W Jerez nadal praca przebiega dość spokojnie. Po dłuższej przerwie na tor zawitał Kimi, który jednak przejechał tylko trzy okrążenia. Perez po ukończeniu przejazdu z godziny czternastej chciał wrócić na tor, jednak na dwie godziny i piętnaście minut przed końcem dzisiejszych jazd bolid Force India odmówił posłuszeństwa, co w połączeniu z dymem wydobywającym się z tylnej części bolidu oznaczało drugą dziś czerwoną flagę.

Oprócz tego na torze pojawiali się jeszcze Rosberg, Gutierrez, który poprawił swój czas okrążenia, a także Ericsson. Szwed pokonał swoim Caterhamem już w sumie pięć okrążeń, jednak jeszcze żadne z nich nie było mierzone.

Potwierdzono także wcześniejsze przypuszczenia, że Red Bull zakończył już jazdy. Sebastian Vettel będzie więc wracał do domu mając zaledwie 11 okrążeń na koncie. Przyczyną mają być problemy z odzyskiwaniem energii.

Warto też dodać, że Autosport pokusił się o analizę interesującego tyłu McLarena. Ich zdaniem urządzenie ma blokować przepływ powietrza w wolnych zakrętach i tym samym poprawiać docisk. W szybkich zaś klapki mają się otwierać na tyle, aby powietrze przepływało swobodnie i nie ograniczało prędkości maksymalnej.

Doniesienia z Hiszpanii mówią także, że w ciągu godzin na torze ma pojawić się ciężarówka wioząca bolid Marussi. Oznacza to, że nowy bolid rosyjskiej ekipy zobaczymy na torze najwcześniej jutro.

Perez na poboczu

Marussia w drodze

16:00 Po wywieszeniu zielonej flagi, na torze pojawił się Rosberg i Ericsson. Niemiec poprawił swój czas na 1:27.073 i konsekwentnie zaliczał kolejne kółka, by zgromadzić jak największy przebieg. Jest to pierwszy kierowca, który przekroczył dziś 50 przejechanych okrążeń. Ericsson tymczasem szybko zjechał i ma na swoim koncie 8 kółek oraz czas 1:38.438s.

Na torze pojawili się również inni zawodnicy napędzani silnikami Mercedesa i Ferrari, a Bottas wskoczył na czoło tabelki z wynikiem 1:26.322. Coraz więcej mówi się w padoku o problemach jednostki napędowej Renault. Samochody z tymi motorami przejechały dziś najmniej okrążeń, Red Bull już wycofał się z jazd, Toro Rosso nie przejechało ani okrążenia, a jedyną nadzieją jest Ericsson wyjeżdżający co jakiś czas na powolny przejazd. Na domiar złego Mikołaj Sokół donosi o zapachu palonego włókna węglowego w okolicach garaży z silnikami Renault.

Ilość okrążeń reszty kierowców może wskazywać na fakt, iż coraz śmielej zespoły obchodzą się z nowymi maszynami i przechodzą do bardziej zaawansowanych testów, niż przejechanie okrążenia instalacyjnego. Szczególnie bryluje tu Rosberg i Gutierrez. Williams tymczasem zaznacza, iż ciągle jest to sprawdzanie systemów i niezawodności, a dopiero w Bahrajnie rozpocznie się walka o szybkość.

Na domiar złego dla Renault – powolne okrążenie Ericssona zakończyło się wywieszeniem czerwonej flagi. Jego bolid zatrzymał się podczas okrążenia, nie wskazując na błąd kierowcy. Z takiego rozwoju wydarzeń nie będzie zadowolony również Nico Rosberg, który był podczas imponującego jak na te testy przejazdu – 21 okrążeń z rzędu udało się przejechać Niemcowi.

5 minut przed godziną 16:00 wywieszono ponownie zieloną flagę, z czego skorzystał Jenson Button, dając kolejne kilometry jednostce Mercedesa, ale w bolidzie McLarena. Do Anglika dołączyli również Bottas i Rosberg. Tymczasem McLarenowi udało się wykręcić czas 1:24.165.

Dym w garażu Red Bulla

Wideo z dzisiejszych przejazdów

17:00 W ostatniej godzinie pojawili się na torze praktycznie wszyscy z jednostkami Mercedes/Ferrari. Początkowo był to Bottas, który poprawił się do czasu 1:25.462, a następnie pobił ten wynik Raikkonen, czasem 1:25.348. Dzisiejszy dzień z pewnością nie miał na celu bicie rekordowych wyników, a przejechanie sporej ilości okrążeń i na tym polu najlepszy był Rosberg, zaliczając kolejne okrążenia.

Gdy Niemiec miał już na koncie ponad 70 kółek, dołączył do niego Button, który w bardzo optymistyczny sposób wspomina swojego zmarłego ojca (LINK). Tymczasem dokłądnie o 16:19 Marussia poinformowała wszystkich, iż ich transport bolidu dotarł na tor!

Mercedes chyba chce dzisiaj zastosować pokaz siły, bo pół godziny przed końcem testów Rosberg miał na swoim koncie 79 okrążeń i był w trakcie przejazdu, o którym niektóre ekipy mogą tylko pomarzyć na chwilę obecną. Nico w jednym przejeździe wykonał 24 okrążenia! Przed końcem sesji na torze pojawił się jeszcze Raikkonen, Gutierrez i ponownie Rosberg, ale wykonali tylko kilka krótkich przejazdów.

Dzisiejszy dzień przyniósł więcej odpowiedzi na pytanie w jakim punkcie sa poszczególne zespoły. oczywiście nadal wiemy dość mało, ale przynajmniej jeśli chodzi o aktualną niezawodność, mamy jakiś obraz sytuacji. Czy usterka Renault jest bardzo poważna i wymaga naprawy w fabryce? Czy Marussia zdąży jutro wyjechać na tor? Dowiecie się tego śledząc kolejny dzień relacji wraz z Wyprzedź Mnie! Za dzisiaj dziękujemy i zapraszamy jutro!
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.02.2024  Charles Leclerc kończy zimowe testy na czele tabeli
23.02.2024  Sainz najszybszy w porannej sesji ostatniego dnia testów
23.02.2024  Harmonogram zespołów na testy w Bahrajnie
22.02.2024  Sainz na czele tabeli drugiego dnia testów na torze Sakhir
22.02.2024  Poranna sesja drugiego dnia testów przerwana
Tagi:
Testy

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
FAster92, 29.01.2014 15:24[!]
Kimi z czasem 1:26:421
mich909090, 29.01.2014 15:25[!]
Bottas już najszybszy 1:26:322
Bablo, 29.01.2014 15:37[!]
1      Bottas    Williams     1m26.322s
2      Raikkonen    Ferrari     1m26.421s +0.099
3      Rosberg    Mercedes     1m27.073s +0.751
4      Button    McLaren     1m27.556s +1.234
5      Perez    Force India     1m28.376s +2.054
6      Gutierrez    Sauber     1m33.363s +7.041
7      Vettel    Red Bull     1m38.320s +11.998
8      Ericsson    Caterham     1m38.438s +12.116

lekko ponad 0.1s straty Caterhama do RBR. Wyczuwam wice mistrzostwo Caterhama
mich909090, 29.01.2014 15:40[!]
Caterham szybszy od RBR w tej chwili !!!Kolejne problemy Renault. Caterham po tym piorunującym okrążeniu się zatrzymał.
Modzianek, 29.01.2014 15:47[!]
No ciekawie sie dzieje z tymi silnikami Renault..
PatrykW, 29.01.2014 15:49[!]
Jeżeli problemy z tą jednostką Renault są prawdziwe , to Lotus mało co stracił bo i tak by przejechał z 30 okrążeń przez cztery dni :D
mich909090, 29.01.2014 15:51[!]
Rosberg już 60 lapsów przejechał ,a wszystkie zespoły z silnikami Renault w 2 dni 38.
michal132, 29.01.2014 15:57[!]
i się okazało że Lotus jest małym wygranym tych testów :d
PatrykW, 29.01.2014 15:59[!]
Button już 1:24.165 . Nieźle , nieźle zważając że to pierwszy dzień testów ;p
mefistofele, 29.01.2014 16:04[!]
@michal132 a to niby czemu ?
Witekb, 29.01.2014 16:06[!]
ROS nowy kask ? Nie bedzie sie mylil z HAM http://www.gpupda...2014/236989/#/236989
PatrykW, 29.01.2014 16:11[!]
Witekb

Już go z tydzień temu pokazywał ...
el_diablo, 29.01.2014 16:12[!]
Wadliwy wal korbowy w partii silnikow Renault
Witekb, 29.01.2014 16:29[!]
nie wszyscy gapia sie codziennie w monitor ,niektorzy maja obowiazki
Wmiarenietypowy, 29.01.2014 16:42[!]
Co powiecie o dźwięku tych silników? Według mnie brzmia jak stara F1 z lat 80, która chyba każdemu dobrze się kojarzy ;)
adept, 29.01.2014 16:44[!]
@mefistofele "Lotus jest małym wygranym tych testów", bo na kolejne testy mogą dostać poprawioną jednostkę napędową Renault, a teraz spokojnie rozwijają bolid w fabryce. Nawet gdyby tu byli, to by za dużo chyba nie pojeździli przez problemy z jednostką. No a okrążenia instalacyjne, to mogą zrobić w trakcie dnia filmowego.
michal132, 29.01.2014 16:48[!]
@mefistofele

bo skoro silnik Renault jest wadliwy to nic by nie przetestowali, a tak mogą sobie pracować w fabryce i zaoszczędzili parę $
mefistofele, 29.01.2014 16:58[!]
@adept ok zgadzam się z Tobą - Lotus jest małym wygranym ale wsród teamów z silnikami Renault. przejechane km całej reszty są nieocenione.
pein27, 29.01.2014 17:06[!]
Ciekawe ale raczej małym wygranym odnośnie bolidów z silnikiem Renault. Bo ferrari i mercedesy swoje robią i teraz raczej wypracowują przewagę
Asmodeus, 29.01.2014 17:37[!]
renault takie zdechłe, bardzo mnie to cieszy, życzymy sebusiowi sezonu a la JV AD 1999 :))))
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca