F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Thomas Weber: Nowe silniki zaważyły o pozostaniu Mercedesa w F1

Niemiecki producent podobnie jak Renault rozważał wycofanie swojego zaangażowania.
Mateusz Szymkiewicz, 9 kwietnia 2014, wyświetlenia: 2948<< | lista | T- | T+ | >>
Członek zarządu Daimlera – Thomas Weber, ujawnił, że wprowadzenie nowych silników zaważyło przy podejmowaniu decyzji o pozostaniu Mercedesa w Formule 1.

W ostatnim czasie było dosyć głośno o Renault, które przy pozostawieniu silników V8 było gotowe opuścić Formułę 1, natomiast Honda, która będzie od przyszłego roku zaopatrywać w swoje jednostki McLarena, nie zdecydowałaby się na powrót. Jak się okazuje, Mercedes rozważał podobny krok co francuski producent i jak ujawnił członek zarządu Daimlera, wprowadzenie turbodoładowanego V6 zaważyło przy podejmowaniu decyzji o pozostaniu w F1.

„Tak” – odpowiedział Thomas Weber na pytanie, czy wprowadzenie nowych jednostek napędowych uchroniło Mercedesa przed opuszczeniem Formuły 1. „Byłoby lepiej [gdyby Mercedes wygrywał], ale jako zarząd jesteśmy niezależni. Jesteśmy odpowiedzialni za nasze ruchy i pozostanie jedynie ze względu na wygrywanie wyścigów nie jest dobrym argumentem. Jedynym mógłby być marketing. Ale jeżeli jedynym powodem, by zaangażować się w motorsport jest marketing, to dla mnie nie ma dyskusji”.

Weber, który był obecny podczas Grand Prix Bahrajnu, ujawnił, iż technologia wykorzystywana w tej chwili w F1 jest bardzo istotna. „W dawnych czasach było dla mnie ważne, by pójść na wyścig Formuły 1 dla rozrywki. Teraz jest to część mojego biznesu. Nigdy nie byliśmy tak blisko technologii, której potrzebujemy w samochodach drogowych. Ograniczenia związane z silnikiem, turbosprężarki oraz technologia hybrydowa, to są nazwy gry odbywającej się teraz w F1”.

Niemiec przyznał również, iż bardzo ważne jest wyedukowanie kibiców, dlaczego nowe przepisy odnośnie paliwa są tak ważne. „Musimy wyjaśnić dlaczego jest to właściwy kierunek i jeśli chodzi o to, to dla mnie nie ma żadnej alternatywy. Oni [krytycy] są zadania, że mogą kontynuować wszystko w nieskończoność. Oni nie zdają sobie sprawy z tego, jak niebezpieczna jest publiczna dyskusja na temat Formuły 1, nawet w niektórych radach nadzorczych. Jeśli chodzi o mnie, to mam zamiar chronić naszego biznesu na przyszłość”.

Niki Lauda tymczasem stwierdził, że gdyby nie zdecydowano się na wprowadzenie nowych technologii, to Formule 1 groziłby upadek. „Jeśli ludzie nie chcą pojawienia się nowych silników, to będą trzymali się tych starych i powstanie garażowy typ wyścigów. Wtedy żaden duży koncern nie będzie zainteresowany dołączeniem, a gdy spojrzysz gdzie są fani, to ich nie ujrzysz, bo ich nie będzie. To, co musimy robić, to mieć nowoczesną i przyszłościową F1”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.05.2024  Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa
05.05.2024  Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem
04.05.2024  Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024
03.05.2024  Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem
01.05.2024  Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami
Tagi:
Mercedes

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
paymey852, 09.04.2014 15:26[!]
Dołująca prawda, szkoda że F1 nie pociągnęła jeszcze parę set lat bez tych baterii.
Anderis, 09.04.2014 18:44[!]
I co wtedy? Ferrari miałoby monopol na silniki? :D
Mahilda111, 09.04.2014 18:56[!]
@Anderis
Cosworth by się odkuł finansowo :P
Ferrarif1, 09.04.2014 19:20[!]
Tak tak, wszyscy tak mówią bo mają przewagę :)
Fakt że Honda by może i nie weszła do F1 ale ja myślę że by jednak zostali wszyscy Mercedes i tak miał jeden z lepszych silników, Honda trudno się mówi nikt im nie kazał wchodzić do F1. Przez nowe jednostki uciekł Cosworth także tylko wymiana ... A jeśli nawet to może jakiś zespół by odkupił konstrukcje od BMW, Toyoty i dostosował :)
hejter, 09.04.2014 20:33[!]
Garażowy typ wyścigów? W sumie nie miał bym nic przeciwko :D
Kamikadze2000, 10.04.2014 21:21[!]
Silnik ma tylko napędzać, a nie decydować o wynikach. Nie przy ich zamrożeniu... ;] Tak więc płakać nie byłoby po czym... ;)
mich909090, 10.04.2014 22:40[!]
Jak o płaczu mowa to Rosberg coś powiedział: Jesteśmy najlepsi w ramach nowych reguł i w tej chwili absolutnie dominujemy. Tak więc to, że innym zespołom to nie w smak, jest logiczne. W ubiegłym roku to Red Bull wykonał najlepszą pracę, a teraz my. Więc nie jest miłe, że nagle teraz inni płaczą nad zmianą zasad.
Siux, 11.04.2014 10:03[!]
a jak ktoś miałby ciągle jakieś złudzenia że F1 to nadal sport to niech przeczyta jeszcze raz pierwszy akapit wypowiedzi p. Webbera
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca