|
|
|
|
|
|
Thomas Weber: Nowe silniki zaważyły o pozostaniu Mercedesa w F1 |
Niemiecki producent podobnie jak Renault rozważał wycofanie swojego zaangażowania. |
|
•Mateusz Szymkiewicz, 9 kwietnia 2014, wyświetlenia: 2948 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Członek zarządu Daimlera – Thomas Weber, ujawnił, że wprowadzenie nowych silników zaważyło przy podejmowaniu decyzji o pozostaniu Mercedesa w Formule 1.
W ostatnim czasie było dosyć głośno o Renault, które przy pozostawieniu silników V8 było gotowe opuścić Formułę 1, natomiast Honda, która będzie od przyszłego roku zaopatrywać w swoje jednostki McLarena, nie zdecydowałaby się na powrót. Jak się okazuje, Mercedes rozważał podobny krok co francuski producent i jak ujawnił członek zarządu Daimlera, wprowadzenie turbodoładowanego V6 zaważyło przy podejmowaniu decyzji o pozostaniu w F1.
„Tak” – odpowiedział Thomas Weber na pytanie, czy wprowadzenie nowych jednostek napędowych uchroniło Mercedesa przed opuszczeniem Formuły 1. „Byłoby lepiej [gdyby Mercedes wygrywał], ale jako zarząd jesteśmy niezależni. Jesteśmy odpowiedzialni za nasze ruchy i pozostanie jedynie ze względu na wygrywanie wyścigów nie jest dobrym argumentem. Jedynym mógłby być marketing. Ale jeżeli jedynym powodem, by zaangażować się w motorsport jest marketing, to dla mnie nie ma dyskusji”.
Weber, który był obecny podczas Grand Prix Bahrajnu, ujawnił, iż technologia wykorzystywana w tej chwili w F1 jest bardzo istotna. „W dawnych czasach było dla mnie ważne, by pójść na wyścig Formuły 1 dla rozrywki. Teraz jest to część mojego biznesu. Nigdy nie byliśmy tak blisko technologii, której potrzebujemy w samochodach drogowych. Ograniczenia związane z silnikiem, turbosprężarki oraz technologia hybrydowa, to są nazwy gry odbywającej się teraz w F1”.
Niemiec przyznał również, iż bardzo ważne jest wyedukowanie kibiców, dlaczego nowe przepisy odnośnie paliwa są tak ważne. „Musimy wyjaśnić dlaczego jest to właściwy kierunek i jeśli chodzi o to, to dla mnie nie ma żadnej alternatywy. Oni [krytycy] są zadania, że mogą kontynuować wszystko w nieskończoność. Oni nie zdają sobie sprawy z tego, jak niebezpieczna jest publiczna dyskusja na temat Formuły 1, nawet w niektórych radach nadzorczych. Jeśli chodzi o mnie, to mam zamiar chronić naszego biznesu na przyszłość”.
Niki Lauda tymczasem stwierdził, że gdyby nie zdecydowano się na wprowadzenie nowych technologii, to Formule 1 groziłby upadek. „Jeśli ludzie nie chcą pojawienia się nowych silników, to będą trzymali się tych starych i powstanie garażowy typ wyścigów. Wtedy żaden duży koncern nie będzie zainteresowany dołączeniem, a gdy spojrzysz gdzie są fani, to ich nie ujrzysz, bo ich nie będzie. To, co musimy robić, to mieć nowoczesną i przyszłościową F1”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|