F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2006
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Spotkanie w Maranello

FIA spotkała się przedwczoraj w Maranello z przedstawicielami Ferrari, Renault i Coswortha.
Mateusz Grzeszczuk, 26 marca 2006, wyświetlenia: 949<< | lista | T- | T+ | >>
FIA spotkała się przedwczoraj w Maranello z przedstawicielami zespołów Ferrari i Renault oraz firmy Cosworth w celu omówienia proponowanych przepisów dotyczących homologacji silników. Nie jest jasne, czy Renault brało udział w spotkaniu jako przedstawiciel GPMA, czy też z własnej inicjatywy. Członkowie GMPA uzgodnili między sobą, że nie będą na własną rękę prowadzili negocjacji w sprawach komercyjnych, jednakże dyskusja na temat przepisów technicznych raczej nie była częścią tej umowy.

FIA reprezentowali Max Mosley, Charlie Whiting oraz Peter Wright, który był projektantem w nieistniejącym już zespole F1, Team Lotus. Wstępne doniesienia sugerują, iż podczas spotkania udało się osiągnąć porozumienie w sprawie zamrożenia rozwoju silników do końca 2012 roku, co ma doprowadzić do znaczącej redukcji kosztów. Takie rozwiązanie z pewnością będzie faworyzowało zespoły z dobrymi silnikami (jak np. Renault i Cosworth), natomiast pozostałe zespoły ze słabszymi jednostkami napędowymi będą zdane na mniejszą moc przez kilka lat.

Nie wiadomo jednak, czy wraz z zamrożeniem rozwoju samych silników wprowadzona zostanie także jednolita elektronika dla wszystkich zespołów. FIA proponowała takie rozwiązanie zanim pojawił się pomysł z zamrożeniem rozwoju silników, ale niektóre zespoły nie chciały się zgodzić na wprowadzenie standardowych ECU (Electronic Control Unit). Oba te pomysły kłócą się jednak z ogólną filozofią F1, która polega na ciągłym rozwoju. Oczywiście w innych dziedzinach nadal będą prowadzone prace badawczo-rozwojowe, ale koncerny samochodowe mogę w końcu dojść do wniosku, że sport ten przestał być dla nich atrakcyjny.

Formuła 1 może się znaleźć w poważnych tarapatach, jeśli duże koncerny rzeczywiście wycofają się z tego sportu, ponieważ Ferrari, Renault i Cosworth dostarczają obecnie silniki pięciu zespołom, a w 2008 roku ma startować aż 12 ekip. Jeśli koncerny samochodowe po prostu odejdą i nie będą dostarczać silników do F1, trudno będzie sprostać zapotrzebowaniu na jednostki napędowe. Z czasem pojawią się nowe firmy, do których trafią pracownicy z rozwiązanych fabrycznych stajni, ale na to potrzeba czasu, a poza tym trudno sobie wyobrazić, aby przy zamrożeniu rozwoju silników na pięć lat inne zespoły z radością powitały nowego konkurenta, który opracuje w tym czasie zupełnie nową jednostkę napędową.

Źródło: GrandPrix.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.05.2024  Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
27.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
Tagi:
FOTA
F1 ogólnie
Ferrari
Renault
Cosworth

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
deeze, 26.03.2006 17:46[!]
Co się dzieje? Ledwo zacząłem się interesować F1 na poważnie a ci już chcą ją zniszczyć?!?!?!
Witek, 26.03.2006 18:29[!]
Dla mnie to jest po prostu zaszufladkowanie najgorszych teamów i uniemożliwianie im rozwoju! To się zaczyna robić chore! Wcale się nie zdziwię, jeśli połowa zespołów zechce się wycofać! To już nie będzie Formuła 1!
Zombie, 26.03.2006 18:31[!]
A ja interesuję się tym sportem 20 lat i też nie rozumiem co się dzieje. Zamrożenie rozwoju? Przecież to śmierć... A wszystko to idzie skąd? Z Maranello.
RENO, 26.03.2006 18:45[!]
ta niedługo tak zredukują te koszty ze za 1 dolara bedzie można miec stajnie w f1......to jest chore to nie jest elektronik gdzie wszędzie dąży sie do miniaturyzacji...a w tym przypadku do bezwglednego ciecia kosztów
Sławek56, 26.03.2006 18:47[!]
Nie uważam aby zamrożenie rozwoju silników było na rękę Ferrari. Ich silniki trochę odstają od silników Renault i Mercedesa i raczej zależałoby im na kontynuowaniu prac rozwojowych - dla przypomnienia niezawodność i najwyższy poziom z silnikiem V10 osiągneli po 3 latach!
Zombie, 26.03.2006 18:54[!]
Oczywiście, że zamrożą rozwój dopiero wtedy, gdy Ferrari będzie gotowe. Nie podetną gałęzi, na której siedzą.
Witek, 26.03.2006 21:35[!]
No właśnie! Gdyby to był sezon 2004 to niewątpliwie przystaliby na to!!! W obecnej formie nie sądzę, by Ferrari się zgodziło!
Metalpablo, 26.03.2006 21:46[!]
Paranoja.Mam nadzieje,że tem rozwój,któy towarzyszy F1 od zawsze nie zostanie zniwelowany.Jak czytam takie rzeczy to w środku,coś mi sie robi,oj..ta FIA........
melex, 27.03.2006 10:54[!]
Trzy rozwiązania:
1. koncerny zakładają własną serię i podpisują umowy z torami, sponsorami i telewizjami;
2. koncerny się zgadzają i ogladalność w Europie spada, gdzie indziej raczej nie rośnie, F1 stacza się...;
3. koncerny przepraszają się z WRC, a na F1 kładą [to, co chcą ;) ].
Fakt, można sobie wyobrazić rozwiązanie czwarte, ale nie życzę źle człowiekowi...

W przypadku nr 2 zostanie nam pasjonować sie innymi sportami - brydż, snooker, alkoholizm ;)
Witek, 27.03.2006 16:40[!]
Bezwzględne kalkulacje zabiją Formułę 1! Może niektóre Grand Prix nie mają w każdym calu "idealnego" toru (w przeciwieństwie do supernowoczesnych i supernudnych projektów Pana Tilke) i może infrastruktura wokół nich też nie jest idealna, ale ja- jako kibic- wolę udać się na "wysłużony" Hungaroring, gdzie może sam tor nie jest najciekawszy, lecz atmosfera jest niepowtarzalna!!!! Fascynację i miłość Węgrów do sportów motorowych widać na każdym kroku!!! Hungaroring w czasie weekendu Grand Prix tętni życiem!!! To jest po prostu ciepłe, spontaniczne widowisko!!! Więc wolę takie GP od np. Malezji, gdzie- jak moi przedmówcy słusznie zauważyli- 50% to miejsca puste, a atmosfera jest po prostu do bani! Jeśli nie zamrożenie rozwoju silników lub ciągłe restrykcje w budowaniu i wykorzystywaniu bolidów, to układ kalendarza GP i selekcja torów będą przysłowiowym 'gwoździem do trumny' F1! Obym był marnym prorokiem...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca