F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Hembery: Testy nowych opon w tegorocznych bolidach krokiem naprzód

Brytyjczyk jest zadowolony z możliwości sprawdzania nowych rozwiązań w bojowych warunkach.
Mateusz Szymkiewicz, 29 kwietnia 2014, wyświetlenia: 1254<< | lista | T- | T+ | >>
Zdaniem dyrektora Pirelli Motorsport – Paula Hembery'ego, możliwość testowania opon przy użyciu aktualnych bolidów, jest dla włoskiego producenta wielkim krokiem naprzód.

W tym roku powróciły do Formuły 1 testy organizowane w trakcie trwania mistrzostw i FIA narzuciła zespołom przeznaczenie jednego z ośmiu dostępnych dni na rozwój nowych opon Pirelli. W Bahrajnie wraz z włoskim producentem współpracowały ekipy Caterham, Mercedes oraz Williams, natomiast podczas najbliższej sesji w Hiszpanii będą to Sauber, Toro Rosso, McLaren i Force India.

Zdaniem Paula Hembery'ego, możliwość testowania nowych opon przy użyciu aktualnych bolidów, uczni sporą różnicę w 2015 roku. „Możliwość przejechania wyścigu, a następnie sprawdzenie kilku rozwiązań, jest dla nas monumentalnym krokiem naprzód względem testów przy użyciu trzyletniego bolidu. To nam pozwoli na sprawdzenie poszczególnych parametrów. Obecnie uczymy się w kontekście przyszłego roku i już spojrzeliśmy na jazdę bez użycia koców grzewczych, a także napisaliśmy techniczny raport do FIA w tej sprawie”.

„Jeżeli samochody będą w przyszłym roku tak szybkie, jak myślimy, to są pewne rzeczy, które chcemy zmienić w powierzchni styku, by zredukować obciążenie. Pracujemy również nad zmniejszeniem granulkowania się opon, jako, że obecnie zastosowaliśmy przejściowe rozwiązanie”.

Pomimo faktu, iż Pirelli otrzymało możliwość testowania eksperymentalnych opon przy użyciu aktualnych bolidów, Brytyjczyk zaznacza, że kwestia sprawdzenia deszczówek w bojowych warunkach wciąż nie została rozwiązana. „Jeżeli będziemy potrzebowali testów na mokrej nawierzchni, to nie wiemy jak rozwiążemy ten problem, ponieważ mimo wykonywania symulacji, wciąż potrzeba mokrego toru. Zrobiliśmy w tym roku spory postęp przy deszczówkach, ale jeżeli musielibyśmy coś jeszcze wykonać, to najprawdopodobniej będziemy musieli zwrócić się do zespołów, by zorganizować kolejną sesję”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.02.2019  Hembery: Wszyscy plotkują o chęci sprzedania przez Liberty praw do F1
23.08.2017  Hembery proponuje regionalizację kalendarza wyścigów Formuły 1
07.03.2017  Pirelli wprowadziło zmiany w strukturze zadządzającej projektu F1
25.11.2016  Hembery: Sezon 2017 będzie przejściowy dla szerszych opon
15.07.2016  Pirelli wzywa do organizacji zimowych testów na Bliskim Wschodzie
Tagi:
Hembery P.
Pirelli

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
paymey852, 29.04.2014 16:27[!]
Zastanawiam się czy zespoły podczas testowania nowych opon nie zaczną oszczędzać bolidu przez co nie będą obciążać opon tak jak podczas wyścigu.
Jedno trzeba przyznać temat opon się skończył już nikt nie narzeka.
rno2, 30.04.2014 08:47[!]
@paymey852 Ale na testach nie obowiązuje ten limit silnikowy, więc mogą spokojnie cisnąć.
paymey852, 30.04.2014 10:23[!]
No właśnie nigdzie nie trafiłem na info o tym że zespoły na testy otrzymają dodatkowe silniki. Kto za nie zapłacił ? Przecież to nie tylko regulamin ale i kasa zwłaszcza dla tych małych.
rno2, 30.04.2014 14:13[!]
Na testach na pewno nie obowiązuje limit 5 jednostek. Zespołu i tak muszą mieć tych silników więcej na sezon, by w razie wykorzystania wszystkich mieć możliwość startu w kolejnych wyścigach.

Ciekawi mnie sprawa poświęcania jednego dnia testów dla Pirelli. W regulaminie jest napisane, że każdy zespół musi poświęcić jeden dzień. Ale ogólnie testy nie są obowiązkowe i ciekawe co by było, gdyby taka Marussia przez brak środków nie wystartowała w żadnych testach w sezonie...
Aeromis, 30.04.2014 17:49[!]
Krok naprzód i owszem, ale ten krok w gruncie rzeczy jest mało istotny, bo po prostu jest spóźniony. Opony na ten sezon miały być twardsze, co przy nowych silnikach i konstrukcjach sprawia że temat Pirelli choćby w dobrym znaczeniu jest pomijany. Jak sobie pościelesz - tak się wyśpisz.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca