F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

McLaren zmieni sposób podejmowania decyzji odnośnie strategii

Stajnia z Woking nie chce, by sytuacja z Grand Prix Węgier miała jeszcze kiedyś miejsce.
Mateusz Szymkiewicz, 30 lipca 2014, wyświetlenia: 1796<< | lista | T- | T+ | >>
Eric Boullier przyznał, że McLaren będzie musiał zmienić sposób, w jaki podejmuje decyzje odnośnie strategii podczas wyścigów.

W Grand Prix Węgier, które rozpoczęło się na mokrym torze, stajnia z Woking podjęła decyzję, by podczas pit stopu ponownie założyć swoim kierowcom opony przejściowe, podczas gdy reszta stawki zdecydowała się na slicki. Strategia ta okazała się być błędna, ponieważ spodziewany deszcz nie nastąpił, natomiast opony zaczęły się szybko zużywać, a kierowcy tracić pozycje.

McLaren nie miał innego wyjścia i musiał ponownie ściągnąć swoich zawodników na zmianę opon, przez co ekipa utraciła szanse na dobry wynik, ponieważ po zakończeniu neutralizacji, Button jechał w samej czołówce.

Dyrektor wyścigowy, Eric Boullier, przyznał, że zespół będzie musiał zmienić sposób, w jaki podejmuje decyzje odnośnie strategii podczas wyścigów. „Musimy się nad tym zastanowić i znaleźć odpowiedź, dlaczego to miało miejsce, ponieważ nie chcemy, by doszło do czegoś takiego po raz kolejny. Myślę, że muszą być one [decyzje odnośnie strategii] szybsze oraz prostsze. To pokazuje, co musimy zmienić, więc będzie nam łatwiej podejmować decyzje [w przyszłości]” – powiedział Francuz.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.05.2024  Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
24.04.2024  Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku
22.04.2024  Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach
21.04.2024  Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari
Tagi:
McLaren
Boullier E.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Adakar, 30.07.2014 10:44[!]
Jest jedna święta zasada dotycząca zakładania opon w takich warunkach.
ZAKŁADA SIĘ OPONY NA WARUNKI NA TORZE - AKTUALNE / RZECZYWISTE
a nie te "przewidywane", choćby kurna wróżka przepowiadała monsun ...
Kimi - 2009 Malezja for example. Villeneuve i Frentzen w Monako 1997.

Na takie "gamble" mogą sobie pozwolić ekipy Marussi/Caterhama itd. Oni nic nie tracą/zyskują. Bo i tak są na końcu, a czasem coś się uda -> Winkelhock na Nurburgu 2007, ale nie czołówka. Oczywiście "jakby" lunęło to byliby wirtuozami strategii itd, ale co by wygrali ... tylko pozycję, które i tak by stracili. Mcl nie miał tak dobrego tempa.
Niskie TOP10 to był dla nich maks.

Jak sięgnę pamięcią Prost - Donington 93 i jak ciągle był na niewłaściwych oponach o niewłaściwym czasie ;) Chyba 6 pitów zrobił ...
ROOK, 30.07.2014 10:49[!]
.    Dziś o 15:00 powtórka na PolsatSportNews – będzie można jeszcze raz zobaczyć, jakie były warunki.

.    BTW: Ani nie jestem jakimś ekspertem, ani nie robiłem obliczeń, ale przypuszczałem, że po tym błędzie założą twarde opony (jak w Williamsie), żeby maksymalnie przetrzymać kolejną rundę pit-stopów. Nie zrobili tego i sukcesu nie odnieśli.
rno2, 30.07.2014 11:15[!]
Zarówno w McLarenie jak i Williamsie stratedzy powinni nadal podejmować takie same decyzje strategiczne jak dotychczas, z tym, że powinni zatrudnić po jeszcze jednej osobie, która ostatecznie zmienią tą decyzję o 180 stopni. Wtedy powinno być dobrze :-)
Dorel, 30.07.2014 23:24[!]
Cytat :
ale co by wygrali ... tylko pozycję, które i tak by stracili. Mcl nie miał tak dobrego tempa.

Skąd możesz wiedzieć, czy by stracili? Gdyby w tamtym momencie lunął deszcz, to mogliby dowieść dublet albo chociaż solidne punkty. Reszta by się wlekła do pit-stopu i po wyjeździe traciłaby jakieś 25 sekund. McLaren spokojnie zgarnąłby wiele punktów, a tempo na mokrym mieli dobre. Button był szybszy od Ricciardo, a Red Bull jest mocny w deszczu.
adamo342, 31.07.2014 14:14[!]
Dorel jakby lunął deszcz przerwali by wyścig i by czekali jak tor wyschnie więc twierdze,że jakby nawet byli na czele to długo by się tam nie utrzymali
ROOK, 31.07.2014 16:29[!]
.    Swoją drogą zauważyliście może, że na GP sędziowie byli jakby nieobecni? Nawet nie rozważali przypadku niebezpiecznego wypuszczenia Buttona, a przecież oprócz tego było kilka kontaktów itp. sytuacji…
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca