F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

McLaren chce mieć skład kierowców zgodny z długoterminowymi planami

Bardzo prawdopodobne jest, iż w stajni z Woking pozostanie na kolejny sezon Jenson Button.
Mateusz Szymkiewicz, 1 sierpnia 2014, wyświetlenia: 1970<< | lista | T- | T+ | >>
Eric Boullier ujawnił, że McLaren chce zatrudnić kierowców w oparciu o długoterminowe plany wraz z Hondą.

W tym roku barwy stajni z Woking reprezentują Jenson Button oraz Kevin Magnussen, którzy nie posiadają umowy na kolejny sezon. Z tego powodu od dłuższego czasu z zespołem jest łączony Fernando Alonso i jak ujawnił dyrektor wyścigowy McLarena, zespół podejmie decyzję dopiero wtedy, gdy pozna plany czołowych kierowców.

„Jeżeli kierowca staje się dostępny na rynku, to będziemy zainteresowani sprawdzeniem, czy będzie do nas pasował” – powiedział Eric Boullier. „Nasza strategia – i nie zamierzam powiedzieć, że chcemy wymienić naszych kierowców – zakłada, iż będziemy czekać. Będziemy to robić dopóki nie zorientujemy się jak wygląda sytuacja na rynku kierowców, nie tylko w kontekście przyszłego roku, ale również kolejnych. Plan jest taki, by umieścić McLarena w czołówce na dłuższy okres i musimy wiedzieć, co będziemy robić w najbliższych trzech, czterech lub pięciu latach”.

Z wypowiedzi Boulliera można wywnioskować, iż jeżeli próby zatrudnienia jednego z czołowych kierowców na przyszły rok zakończą się niepowodzeniem, to nie jest wykluczone, że kolejne działania zostaną podjęte w kontekście sezonu 2016. W takim wypadku McLaren będzie mógł próbować zatrudnić Fernando Alonso, czy Sebastiana Vettela oraz Lewisa Hamiltona, których kontrakty wygasają z końcem 2015 roku.

Poza tym Boullier odniósł się też do pracy wykonywanej przez Jensona Buttona, który raczej pozostanie w stajni z Woking na kolejny sezon, pomimo niedawnej medialnej sprzeczki z Ronem Dennisem. „On robi dobrą robotę. Chcemy, by nasi kierowcy dawali z siebie przez cały czas 100 procent. Życzymy sobie, by każdy robił właściwą pracę, ale czasem gdy nie możesz wskoczyć na poziom osiągów, który sobie życzysz, to trudno jest się z tym pogodzić i pojawia się frustracja. Mimo to każdy ma tak samo i musimy naciskać” – dodał Francuz.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.05.2024  Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
24.04.2024  Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku
22.04.2024  Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach
21.04.2024  Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari
Tagi:
McLaren
Boullier E.
Button J.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
TommyYse, 01.08.2014 12:21[!]
Sytuacja Vandoorne'a nie jest zbyt ciekawa, bo chętnych na miejsca w McLarenie jest wielu. Problem jest taki, że McLaren to nie jest czołówka teraz i czy taki Alonso chce tam w ogóle przejść? Przyszły rok to niewiadoma, ale z ogromną radością oglądałbym znowu mój ulubiony duet Button-Hamilton w McLarenie :)
rno2, 01.08.2014 12:43[!]
Vandoorne to może być ewentualnie ulokowany w którymś ze słabszych zespołów. Sam do niedawna myślałem o duecie Magnussen-Vandoorne, ale teraz uważam, że to niemożliwe, zwłaszcza przy zmianie dostawcy silników, gdzie będzie chyba potrzebne spore doświadczenie przy rozwiązywaniu problemów z awaryjnością, osiągami, itd.
badyl, 01.08.2014 16:08[!]
Jakoś nie widzę, żeby ktoś wspominał o jednej rzeczy - jeżeli Honda bierze się na poważnie za F1 (a bierze), to środki finansowe jakimi dysponują są naprawdę ogromne i kierowcy o tym wiedzą. McL biedny nie jest, ale ze wsparciem Hondy może zostać hegemonem w stawce pod względem budżetu.
Honda na motosporty nie żałuje kasy (pewnie wychodzą ze słusznego założenia, że albo będą najlepsi i ta zabawa ma sens, albo szkoda wydawać nawet jena, jeżeli mają sobie robić antyreklamę), widać to po ich podejściu do MotoGP, największy budżet, najwięcej inżynierów do dyspozycji.
Ich ostatni rok w F1 to podobno 3 równolegle rozwijane auta, które pochłonęły górę pieniędzy, ich mentalność to albo być najlepszym, albo się w ogóle nie bawić (w moim odczuciu).
Do tego potrafią napisać świetne oprogramowanie do silnika, w MotoGP to ich największa przewaga nad resztą, a że tam elektronika będzie ujednolicona, to sporo świetnych inżynierów będzie mogło przejść do pracy nad F1.
Przyszłość McL wygląda bardzo dobrze, co oczywiście nie znaczy, że cokolwiek jest gwarantowane.
Dante, 01.08.2014 17:34[!]
@badyl - Problem polega na tym, że nie wiedzą kiedy ze sceny zejść i zwykle robią to przedwcześnie. ;)
badyl, 01.08.2014 18:04[!]
Widzę znaczek na końcu, ale...
Tobie się wydaje, że przedwcześnie, natomiast decyzji o wejściu/wyjściu nie podejmował dział sportowy, a zarząd korporacji w momencie, gdzie musieli ciąć koszty jak to tylko możliwe (dołek sprzedaży, korporacja nie może sobie pozwolić na spadające słupki), dochodzi do tego mentalność japończyków (dla nas trudna często do zrozumienia) no i beznadziejna ścieżka podejmowania decyzji (zbyt długa).
To co się rysuje jest dla nich układem idealnym, dużo lepszym niż posiadanie własnego zespołu. W razie porażek wina będzie na McL, w razie sukcesów dużą część zasług przypisanych zostanie Hondzie. A że pieniędzy im nie brakuje, a McL przestał oszczędzać (wiedząc już pewnie ile wniesie Honda) na inżynierach (i najpewniej niedługo się przekonamy, że i na kierowcach) to na dzisiaj to bardzo atrakcyjne miejsce dla chyba każdego kierowcy, wysoka wypłata gwarantowana (to Honda naciska na zatrudnienie topowego kierowcy), dział aero od 2015 na najwyższym poziomie (trudno podejrzewać Prodromou o bycie słabym specem od aero, do tego ma know how z Red Bulla), silnik najprawdopodobniej będzie bardzo dobry, elektronika na najwyższym poziomie, a mechanika w McL raczej była bardzo dobra w ostatnich latach.
Patrzycie na McL oceniając ich po dzisiejszym samochodzie, ale kierowcy oceniają jakie perspektywy ma zespół, a McL z Hondą ma jedne z najlepszych, o ile nie najlepsze.
Przy czym tak jak wspomniałem w pierwszym poście - gwarancji oczywiście nie ma.
Karol24, 01.08.2014 18:55[!]
@badyl Było już mówione, ze Honda weźmie na siebie połowę zarobków kierowców. Więc McLaren może teraz zaoferować np Alonso 50 mln $, a będzie ich to kosztować tylko 25 mln, czyli niewiele więcej niż teraz Button. A
badyl, 01.08.2014 19:13[!]
Honda to jest w stanie >150 mln w to wrzucić, jeżeli przyjdą za tym sukcesy, a nie drobne 25 mln. Zresztą ta cała historia z poszukiwaniem sponsora tytularnego moim zdaniem jest wynikiem tego, że Honda nie chce więcej w nazwie niż McL-Honda i pewnie odpowiednio za to zapłacą.
robertunio, 01.08.2014 19:43[!]
Nie powiedzialbym ze McL-Honda ma najlepsze perspektywy. Teraz zaczela sie ERA dominacji Mercedesa i tak pozostanie az do wprowadzenia kolejnej rewolucji w przepisach technicznych. Mercedes ma ogromny budzet i nadal beda taki mieli wiec nie ludzilbym sie na miejscu niektorych ze nastapi magiczne polaczenie McLaren-Honda i beda sukcesy jak w dawnych czasach. Niedawno mielismy Wiliams-Renault ale nie bylo w tym palaczeniu nic przynoszacego sukces; jedynie nostaliczna nazwa nawiazujaca do sukcesow z przeszlosci i tak samo bedzie z nowym zespolem McLaren-Honda. Mercedes nie pozwoli sobie odebrac przewagi. Bedzie dobrze jesli w nadchodzacych sezonach ich przewaga zmaleje i bedziemi mieli bardziej wyrownana walke ale ja nie wierze w to ze Mercedes zostanie zdetronizowany przez kogokolwiek; jest jedynie cien szansy ze ich przewaga bedzie mniejsza - to wszystko na co mozna liczyc.
badyl, 01.08.2014 20:06[!]
Litości, porównywać Williams-Renault z McL-Honda to nawet śmieszne nie jest, przecież poza kontekstem historycznym (o którym nie wspomniałem ani słowem) nie ma tam w ogóle podobieństw sytuacji. Po pierwsze NIKT NORMALNY nie zakłada, że jak coś się udało kiedyś to musi udać się teraz, czy ja gdzieś napisałem "kiedyś to było super połączenie, wiec teraz też tak będzie"? Nie, wymieniłem REALNE argumenty świadczące o tym, że to połączenie W DNIU DZISIEJSZYM ma świetne perspektywy, może w punktach, to zauważysz:
1. McL ma duży budżet (Williams miał dużo mniejszy, musiał zatrudnić paydrivera)
2. Honda wchodzi na zasadach niemal współwłaściciela (dają silnik za darmo, dają kasę na topowego kierowcę, podejrzewam, że i na wydatki grubo dorzucą) - Renault sprzedawało silniki Williamsowi jako co najwyżej 3 zespołowi w ich hierarchii (Red Bull na pewno bliżej współpracował z nimi, Lotus podejrzewam też).
3. McL już zatrudnił topowego inżyniera od aero, z dużym prawdopodobieństwem zatrudni topowego kierowcę (kto był liderem Williams-Renault nie przypominam).
Reszta w tekście, nie chce mi się przepisywać tego co 3 posty wyżej...
A co do Mercedesa - pożyjemy, zobaczymy.
Gszegosz, 01.08.2014 21:03[!]
Mclaren chce mieć doświadczonego i"świeżego" kierowcę, a skład Alonso - Magnussen nie jest wcale wykluczony.
marvin, 01.08.2014 21:44[!]
Alonso-Magnussen to jest możliwe jak najbardziej, Ferdek prezentuje teraz niesamowitą formę, a Magnussen daje nadzieje na bardzo dobre wyniki w przyszłości. Moim zdaniem pozbędą się Buttona, który owszem, zaliczył kilka niezłych występów w tym sezonie, ale zbliża się do końca kariery i nie ma mentalności mistrza. Alonso oczywiście mówi, że nie dyskutuje o przyszłości, ale też nie zaprzecza ewentualnemu przejściu, z pewnością sonduje ewentualne opcje bo Ferrari to obecnie niezłe bagno.
Pamiętajmy też, że poziom kierowcy nie wpływa na badanie niezawodności silnika lub jego osiągi, od tego są inżynierowie. Rola kierowcy jest tutaj do dawania informacji zwrotnej i powtarzalności osiągów.
Sezon 2015 zapowiada się jeszcze ciekawiej niż nudny sezon 2014 :P
FuX08, 01.08.2014 21:48[!]
W WTCC Honda furory nie zrobiła, w F1 też nie ma gwarancji, że będą w czołówce. Trzeba poczekać.
badyl, 01.08.2014 22:38[!]
Pewnie admin skasuje, ale może wzniesie się ponad te śmieszne zakazy linków do innych stron i potraktuje jako ciekawe uzupełnienie dyskusji:
http://www.f1fank...-zespoow-f1-cay.html
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca