F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

04.05.2024

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Kwalifikacje w telegraficznym skrócie

Szybki opis czasówki przed GP Japonii.
Paweł Zając, 4 pa?dziernika 2014, wyświetlenia: 1195<< | lista | T- | T+ | >>
Na końcówkę tego roku postanowiliśmy testowo sprawdzić nową formę informowania o wydarzeniach na torach F1. Nie zawsze jest czas na czytanie pełnego opisu wyścigu bądź czasówki dlatego też od GP Japonii będą pojawiały się skrótowe opisy najważniejszych sesji F1, z których krótko i zwięźle dowiecie się o najważniejszych rzeczach. Zaczynamy z kwalifikacjami i prosimy o sugestie dotyczące takich wiadomości.

- Mercedesy dominują na torze Suzuka i podczas każdego segmentu mają ponad pół sekundy przewagi nad najbliższym rywalem.

- Hamilton nie daje rady pokonać Robserga i traci 0,2s, choć na najszybszym okrążeniu popełnia błąd w nawrocie.

- Najlepsze z reszty stawki ponownie są Williamsy i znów z Bottasem na czele. Zaraz za nimi plasuje się Fernando Alonso.

- Renault ma poważne problemy w Japonii i Red Bull w żadnym momencie nie jest w stanie nawiązać walki o wyższe pozycje niż piąta. Toro Rosso nie wchodzi do czołowej dziesiątki, a Caterham oraz Lotus żegnają się z kwalifikacjami już w Q1.

- Kiepski występ zalicza Force India, która ledwo przechodzi do czołowej szesnastki i nie ma szans na wejście do Q3.

- Nie najlepiej radzi sobie również Raikkonen, który w Q3 zalicza tylko jeden przejazd i kończy kwalifikacje na 10 pozycji.

- Wpływ na wyniki mogą mieć jednak deszczowe ustawienia w niektórych bolidach, gdyż prognoza pogody przewiduje obfite opady deszczu w trakcie całej niedzieli.

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
04.05.2024  GP Miami: wyniki sprintu
04.05.2024  Verstappen wygrywa sprint w Miami
03.05.2024  GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu
03.05.2024  Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami
03.05.2024  Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów
Tagi:
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Linus, 04.10.2014 10:18[!]
Super sprawa. Z momej perspektywy bardzo przedatny artykuł, gdyż nigdy nie chciało mi się czytać pełnych relacji.
Dziwi tylko forma, a dokładniej czas teraźniejszy, w którym jest to napisane.
ROOK, 04.10.2014 14:30[!]
Cytat Paweł Zając :
Zaczynamy z kwalifikacjami i prosimy o sugestie dotyczące takich wiadomości.
.    Jestem jak najbardziej za!

.    Wstyd się przyznać… ;) .    , ale sam czytałem znikomą część opisów GP, a już kwalifikacji to niemal zupełnie. Motywy do czytania były w zasadzie tylko dwa: albo nie oglądałem, albo działy się jakieś rzeczy zupełnie ekstraordynaryjne, które zachęcały do poznania cudzego spojrzenia na sprawę.

.    W szczególności dotyczy to kwalifikacji, które pełnią jedynie funkcjonalną rolę wobec GP i nie mają wartości historycznej jedynie przez 24h.

.    Moim zdaniem rozszerzonego opisu wymagają jedynie „grube” wydarzenia GP lub naprawdę nietypowego qualu.

.    Myślę, że pełna objętość opisów mogłaby brać również pod uwagę godzinę (naszego czasu) danego wydarzenia — nocne/wczesnoporanne częściej poznajemy jedynie z opisu.

.    Bdb. sprawą (ale niemożliwą do napisania na bieżąco) byłoby umieszczanie pod hasłem sygnalizującym dane wydarzenie linków do wszystkich notek f1wm jego dotyczących (opis, wypowiedzi, kontrowersje…)

.    W takim formacie najlepiej byłoby aktualizować notkę nawet o wcześniej niesygnalizowane wydarzenia, jeśli tylko na f1wm pojawią się notki ich dotyczące, np. kontrowersje związane z wydarzeniem, które wyszło na powierzchnię dopiero trochę później (jak chociażby kwestie regulaminowe).

.    W normalnym „strumieniu” notek na głównej kolejność jest wymieszana i szybko umyka pod naporem kolejnych notek, a tu mógłby to być taki hipertekstowy spis treści danego wydarzenia (Q/GP) i myślę, że w tej formie cieszyłby się zasłużonym zainteresowaniem.
Sir Wolf, 04.10.2014 15:38[!]
Świetna sprawa, oglądać nie mogłem i przeczytałem z przyjemnością :)
ROOK, 04.10.2014 15:44[!]
Kontynuując:

.    Dodam jeszcze, że jeśli już mówimy o „szybkim progresie” f1wm ;-) .    , to kolejny raz powiem jak ważna jest dla mnie strona z kolejnością startową, przez co boli brak poprawek po kolejnych karach itp. przesunięciach i sam w końcu muszę zwracać na to uwagę (a zazwyczaj nie wiem o wszystkich). Ot, choćby w tym momencie – od dawna wisi notka o karze dla Vergne’a, a kolejność wciąż nie poprawiona…

.    I tu dokładam kolejną propozycję: Kolejność startowa uzyskałaby jeszcze ze dwa dodatkowe poziomy użyteczności, gdyby przedstawiała grid tak, jak się na niego patrzy okiem kamery – to znaczy PP na samym dole, schematyczne sylwetki (zdjęcia?) bolidów w kolorach sezonu (najlepiej od przodu, a jeśli tylko z góry, to przodem w dół) i Z ZACHOWANIEM STRONY, na której rozpocznie się start. Informację o tym można umieścić na stronie, żeby nie tkwić w niepewności (np. „Kolejność startowa z zachowaniem stron danego toru”, czy jakoś bardziej komunikatywnie).

.    Chodzi o to, że człowiek odruchowo zapamiętuje układ, a potem „w ciemno” może patrzeć na rozgrywany start – od razu wie, kto wyskakuje z jakiej pozycji i z której strony.




Cytat Linus :
Dziwi tylko forma, a dokładniej czas teraźniejszy, w którym jest to napisane.
.    Fakt – czas teraźniejszy brzmi dziwnie, skoro chcemy przeczytać relację tego co już było, a nie siedzimy on-line.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca