F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

04.05.2024

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

McNish popiera wprowadzenie do F1 1000-konnych silników

Szkot pragnie również, by bolidy stały się ponownie trudne w prowadzeniu.
Nataniel Piórkowski, 11 stycznia 2015, wyświetlenia: 1892<< | lista | T- | T+ | >>
Były kierowca Formuły 1, a obecnie ekspert telewizji BBC – Alan McNish w pełni popiera plany wprowadzenia do Formuły 1 nowych silników o mocy 1000 koni mechanicznych.

Szkot który w sezonie 2002 bronił barw Toyoty w królowej sportów motorowych, uważa, że obecna generacja samochodów jest zbyt przewidywalna, a dla widowiskowości sportu dobrym ruchem byłoby uczynienie jej trudniejszą w prowadzeniu. Pomóc w tym mają nowe silniki.

„To widowisko. Mówimy o tysiącu koni mechanicznych. Jeśli popatrzymy na testy na Silverstone z ubiegłego roku, to brało w nich udział trzech bądź czterech młodych kierowców, którzy startując w niższych seriach wskoczyli okazyjnie do bolidu F1 i od razu prezentowali szybkie tempo. Zawsze mogą być osoby wyjątkowe, takie jak na przykład Kimi Raikkonen, który awansował do F1 z Formuły Renault albo – chcę wierzyć – Max Verstappen z F3, ale wątpię, czy taki sam poziom prezentuje trzech bądź czterech młodych kierowców. Dlatego też uważam, że bolidy powinny być nieco trudniejsze w prowadzeniu” – wyjaśniał McNish podczas sobotniej części Autosport Show w Birmingham.

Zdaniem Szkota zwiększenie mocy silników powinno być tylko częścią szerszej strategii związanej ze zmianą charakterystyki bolidów, których prowadzenie powinno być w jego opinii bardziej wymagające fizycznie. „O 1000-konnych silnikach rozmawia się w perspektywie sezonu 2017. Chodzi o więcej mocy i uczynienie samochodów trochę trudniejszymi, tak by kierowcy musieli z nimi walczyć także w sensie fizycznym. Jeśli już o tym mówimy, to w ostatnim czasie bolidy stały się dużo łatwiejsze w prowadzeniu od tych, do jakich się przyzwyczailiśmy. Oglądaliśmy kiedyś naprawdę kawał ciężkiej pracy. Pamiętamy Nigela Mansella i okres gdy naprawdę potrzeba było dużo siły, aby okiełznać samochód. Dziś już tego nie ma. Skupiamy się tylko na strategiach i wydajności”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.04.2015  Rosberg nie skupia się na sytuacji w klasyfikacji kierowców
17.12.2013  Allan McNish ogłosił zakończenie kariery
25.05.2011  Nie Prost a McNish czwartym sędzią podczas GP Monako
20.01.2010  Mistrz serii "Jim Russell" wystartuje w nagrodę w F2
27.05.2009  Le Mans: Audi ujawniło swój skład kierowców
Tagi:
McNish A.
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
piwo, 11.01.2015 09:40[!]
a kierowcy w tym sezonie narzekali ze poprzez mniejszy docisk auto jest duzo trudniejsze w prowadzeniu.
SilverX, 11.01.2015 10:20[!]
E tam co to za wyczyn 1000 KM jak już silnik Merca ma 900 KM...
kuba, 11.01.2015 13:22[!]
Nie wiem, nie prowadziłem żadnego bolidu ale nie jest też tak, że poziom kierowców i i ich wydajność fizyczna (już od juniora) poszły zdecydowanie do góry ? Na pewno jest w tym dużo (że teraz bolidy są za łatwe) prawdy bo większość kierowców jest tego zdania, ale kiedyś kierowcy palili szlugi, mieli nieco inny styl życia, nie było takiego rygoru jaki jest teraz pod tym względem. Taka mała uwaga, żaden pogląd, bo jak mówię - skoro większość o tym mówi to coś w tym musi być. Nie bagatelizowałbym jednak faktu, że teraz kierowcy są zdecydowanie lepiej przygotowani fizycznie do sportu.
Duzy Pies, 11.01.2015 15:55[!]
@kuba coś w tym jest. Obecna F1 to resoraki a obecny mistrz wstrzelił sie w tę kiepska F1 idealnie. Nie to, że coś tam..ale jaka F1 taki mistrz.
kabans, 11.01.2015 18:20[!]
np do sezonu 2005 wyjazdy poza tor zdarzały się nawet najbardziej doświadczonym zawodnikom, poza tym wkurza mnie to że dojeżdża do mety praktycznie zawsze komplet kierowców. 10 lat temu jadą na 10 miejscu w połowie wyścigu byłeś pewny dojedziesz w punktach,a teraz dojedziesz w punktach jak byłeś vetelem czy rosbergiem i dostałeś karę
mich909090, 11.01.2015 18:22[!]
Mały pies
Ty się chyba bawisz resorakami.Czy ty używasz mózgu?. Jak bolidy są łatwiejsze w prowadzeniu skoro mają wyższy moment obrotowy, mają mniejszy docisk w zakrętach (przypadek Vettela),osiągają prędkości 340 km/h na prawie każdym torze.Nie ma TC jak kiedyś.
kabans, 12.01.2015 04:25[!]
Cytat mich909090 :
..
mniejszy docisk to mniejsza prędkość w zakrętach=łatwiejsze prowadzenie, odpuszczanie gazu zamiast przejeżdżanie go z butem w podłodze itd jakoś nie widać żeby przez większą moc bolidy zamiatały tyłkami na każdym zakręcie.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca