F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Paffett: FIA powinna przyznawać punkty do superlicencji kierowcom DTM

Brytyjczyk jest zdania, że Federacja musi jeszcze przemyśleć kwestię systemu.
Mateusz Szymkiewicz, 11 stycznia 2015, wyświetlenia: 1638<< | lista | T- | T+ | >>
Był kierowca testowy McLarenaGary Paffett, uważa, że FIA powinna przyznawać punkty do superlicencji również kierowcom DTM.

Federacja od 2016 roku będzie przyznawała zawodnikom superlicencję na podstawie sukcesów, jakie osiągnęli w poprzednich trzech latach. FIA postanowiła wprowadzić system punktowy i każdą pozycję na koniec sezonu w wyznaczonych przez nią mistrzostwach będzie nimi premiowała. Aby utrzymać uprawnienia do startów w Formule 1, zawodnik będzie musiał przekroczyć próg 40 „oczek”.

Z listy przedstawionej przez FIA dowiadujemy się, iż punktowanymi mistrzostwami będą m.in. GP2, GP3, FR3.5, IndyCar, Super Formula czy przyszła Formuła 2. Zdaniem wieloletniego testera McLarena, Garego Paffetta, FIA powinna dołączyć do tego zestawienia również mistrzostwa DTM.

„Zgadzam się z tym pomysłem, aczkolwiek pominięto kilka ważnych mistrzostw takich jak DTM, więc ten system jest trochę wadliwy” – powiedział 33-latek. „Zdobyłem tam mistrzostwo w 2005 roku i byłem blisko posady w F1 na sezon 2006. Teraz przy tym systemie nie byłoby to możliwe, ponieważ miałem za sobą trzy sezony w DTM, które nie zostało wzięte pod uwagę przy przyznawaniu punktów do superlicencji”.

Warto podkreślić, że gdyby system punktowy funkcjonował już w 2011 roku, to do stawki Formuły 1 nie dołączyłby Paul di Resta, który miał za sobą cztery lata startów w DTM. Ponadto w ostatnim roku funkcję kierowców testowych pełnili Daniel Juncadella oraz Pascal Wehrlein startujący na co dzień właśnie w niemieckich mistrzostwach.

„To świetne mistrzostwa dla kierowców pod względem nauki” – kontynuował Paffett. „Reprezentujesz koncern, wyścigi są na wysokim poziomie, natomiast docisk oraz moc są naprawdę spore. Wszystko więc czego się uczysz w DTM jest na dobrym poziomie. Myślę, iż system potrzebuje jeszcze dopracowania”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.04.2017  Gary Paffett weźmie udział w testach w Bahrajnie z Williamsem
02.02.2016  Gary Paffett będzie pomagał ekipie Williams w pracach w symulatorze
12.01.2015  Paffett sceptycznie podchodzi do szans McLarena w sezonie 2015
17.11.2014  Gary Paffett odejdzie z McLarena wraz z końcem sezonu 2014
17.10.2014  Gary Paffett przedłuża umowę z Mercedesem
Tagi:
Paffett G.
FIA
DTM

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Indy, 11.01.2015 18:41[!]
Zgadzam się z Paffettem ale powinno się brać jeszcze pod uwagę czynnik doświadczenia w single-seaterach. Mortara, Wickens i inni wygrywali nawet ważne serie open-wheel ale tacy Rockenfeller, Ekstrom czy Martin formułami nigdy poważniej nie jeździli więc dawanie im superlicencji byłoby dość dziwne.
Simi, 12.01.2015 10:35[!]
DTM to nie jest seria juniorska względem F1, więc takie gadanie Wiecznie Młodego to chyba tylko kwestia jego niespełnionych ambicji. Zupełnie się z nim nie zgadzam i bynajmniej nie dlatwgo, że neguję poziom DTM, wręcz przeciwnie. Chodzi tylko o fakt, iż to nie jest seria, która ma promować przyszłych kierowców F1.
Indy, 12.01.2015 11:59[!]
@Simi Indycar i Super Formula też nie są seriami które MAJĄ promować przyszłych kierowców F1 ale podobnie jak DTM MOGĄ to robić.
SirKamil, 12.01.2015 12:46[!]
DTM ani jakakolwiek inna seria bynajmniej nie musi być serią juniorską a przynajmniej nie powinna być obowiązkowo w takim układzie. Nie taka jest funkcja super licencji. Przypomnijmy- super licencja ma w imieniu zawodnika, którą ją posiada, dawać rękojmie; po pierwsze praktyki jazdy mocnym samochodem wyścigowym z istotną rolą docisku aerodynamicznego, po drugie podstawy znajomości jazdy i bezpośredniej rywalizacji z innymi zawodnikami na torze. Przecież jeszcze 'do wczoraj' do uzyskania super licencji wystarczyło po prostu przejechać samochodem w wystarczająco świeżej specyfikacji F1 300 km i voila.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca