F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Volvo zainteresowane dołączeniem do serii wystawiającej jednomiejscowe bolidy

Mimo to szwedzki producent bardziej skłania się ku Formule E.
Mateusz Szymkiewicz, 19 stycznia 2015, wyświetlenia: 2600<< | lista | T- | T+ | >>
Szef Volvo – Alain Visser, zasugerował, że szwedzka marka jest zainteresowana dołączeniem do serii wyścigowej wystawiającej samochody 'open-wheel'.

Koncern obecnie jest zaangażowany w szwedzkie wyścigi samochodów turystycznych, a także australijskie V8 Supercars. Mimo to szef Volvo zasugerował, że firma będzie musiała przemyśleć swoją obecność w tych seriach wyścigowych i nie wykluczył, że w najbliższej przyszłości dołączy ona do mistrzostw wystawiających bolidy jednomiejscowe.

„Spójrzcie na Land Rovera oraz Jaguara. To są marki premium, które nie potrzebują wyścigów. Nie uważam, by w naszym DNA był zakodowane wyścigi, tym bardziej, że wizytówką Volvo powinno być niskie zużycie paliwa oraz bezpieczeństwo” – powiedział Alain Visser.

Belg także wykluczył możliwość dołączenia Volvo do Formuły 1 oraz Długodystansowych Mistrzostw Świata, krytykując zwłaszcza tę ostatnią serię, pomimo faktu, że wykorzystuje oszczędne silniki. „Tak, aczkolwiek rozmawiamy w tym przypadku o innym budżecie. Le Mans to najgłupszy wyścig jaki tylko może być. Jeden samochód kosztuje 20 milionów euro i wydajesz je tylko po to, by był widoczny dla mediów na 24 godziny!”

Visser jednak przyznał, że sporym zainteresowaniem z jego strony ciszy się zainaugurowana pod koniec ubiegłego roku Formuła E. „Przyjrzeliśmy się temu. Nie podjęliśmy dotychczas żadnej decyzji, aczkolwiek były na ten temat rozmowy. Oglądalność oraz rozgłos w prasie są nadal ograniczone, jednakże to jest koncepcja wyścigów, która może tylko zyskać na popularności. Bardzo ostrożnie śledzimy tę serię i dokonaliśmy kilku analiz, jednakże nadal musimy podjąć decyzję. Jeżeli masz ograniczony budżet, to musisz ostrożnie podejmować decyzję na co chcesz go wydać. W porównaniu do innych serii, Formuła E ma leszy stosunek ceny do jakości”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
29.09.2023  Nyck de Vries powraca do startów w Formule E
26.04.2023  Szwarcman: Formuła 1 pozostaje moim priorytetem
02.09.2022  Di Grassi: Vettel nie wie o czym mówi krytykując Formułę E
18.05.2022  Vettel zaproszony na test samochodu Formuły E
16.11.2021  Giovinazzi rozpocznie od nowego sezonu starty w Formule E
Tagi:
FE
WEC

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Sar trek, 19.01.2015 10:14[!]
Cytat :
„Tak, aczkolwiek rozmawiamy w tym przypadku o innym budżecie. Le Mans to najgłupszy wyścig jaki tylko może być. Jeden samochód kosztuje 20 milionów euro i wydajesz je tylko po to, by był widoczny dla mediów na 24 godziny!”


Jakbym szefem koncernu, to liczyłbym się bardziej ze słowami, gdyż część moich klientów może być fanami wyścigu Le Mans. W tej chwili na marce Volvo powstała pewna rysa, którą szef koncernu może usunąć, ale może też zrobić drugą pogarszając odbiór marki.
rno2, 19.01.2015 11:37[!]
^ Z tym, że powiedział prawdę. Toyota, Audi, Porsche i inne ścigają się w WEC i udają, że nic innego im do szczęścia nie potrzeba,a tak naprawdę to mało rozpoznawalna seria, gdzie przeciętny człowiek może coś tam kojarzy o 24 godzinnym Le Mans, ale w ogóle nie ma pojęcia o innych wyścigach tej serii....
Tak naprawdę, każdy z w/w koncernów najchętniej wystawił fabryczny zespół w F1,bo to jest najlepsza możliwa promocja marki, z tym, że przy obecnej polityce F1, nikt o zdrowych zmysłach dobrowolnie nie wejdzie do tego piekła...
Jak na szwedzki koncern całkiem rozsądne myślenie - wejście do WEC nic im nie da, a F1 jest za droga. Skandynawowie stawiają na efektywność. Wydawanie 200 milionów rocznie na 2 samochdziki - to by u nich nie przeszło...

Formuła E może być potraktowana jako eksperyment na przyszłość.
BinLadenF1, 19.01.2015 11:58[!]
Chłodno kalkulują, ja np. cenię sobie szczerość - w każdym bądź razie mają racje, Porsche musi się pokazywać na sportowo, Toyota Audi mają duże zasoby, im to się opłaca marketingowo, w każdym bądź razie nie zaboli a Volvo rzeczywiście niewiele mogło by zyskać w porównaniu z poniesionymi kosztami. Podsumowując, fajnie że i tak pchają się w sport, im więcej fabrycznych (gdziekolwiek) tym lepiej :)
enstone, 19.01.2015 12:10[!]
Le Mans to najgłupszy wyścig jaki tylko może być.
W takim razie ile kosztuje bolid F1.?, widać go tylko 1.5h i to raz na dwa tygodnie.
Sar trek, 19.01.2015 18:15[!]
Może się po prostu czepiam, ale skoro finansowo wyścig Le Mans nie odpowiada Volvo, to nie powinno oznaczać od razu, że wyścig jest głupi, jak to wynika ze słów szefa koncernu. Co najwyżej głupotą byłby start Volvo w tym wyścigu.

Równie dobrze jakiś leśniczy może powiedzieć, że samochody Volvo to najgłupsze auta o jakich słyszał, bo ledwie zjedzie z drogi i już musi wzywać pomocy.
Adakar, 20.01.2015 10:20[!]
WEC jest teraz miejscem w którym warto być, bo:
a) jak pobijesz rywala, masz się czym chwalić
b) nie ma nic ważniejszego niż bezpieczeństwo i wytrzymałość ktorymi możesz się chwalić po wygraniu Le Mans czy WEC. A przecież o to w endurance (WYTRZYMAŁOŚĆ ) chodzi ! Dodatkowo nowe technologie -> hybrydy, odzyskiwanie energii itd.
Nie ma lepszej amunicji na rynku aut cywilnych niż właśnie wytrzymałość (patrzcie, nasze auto z naszych podzespołów wytrzymało 24h ostrej jazdy non stop i wygrało. Kupując auto z naszym logo, "kupujesz" tę wytrzymałość i niezawodność). Jeżeli auto miało napęd hybrid to z marszu Twoje rozwiązanie jest lepsze niż innych koncernów itd ...

Więc uczestnictwo w sporcie motorowych dla koncernu motoryzacyjnego powinno być PSIM obowiązkiem !
Twierdzi, że Land Rover i Jaguar się nie ściga. Land Rover wyrobił sobie markę w latach 90 tych projektem "Camel Trophy". Pamięta ktoś? No.
A Jaguar ? PLIIIIIIIIIIZZZ. Dwa modele. Type-D i XJR-9. LEGENDY LE MANS przez duże L

Nie zdziwiłbym się, gdyby Jaguar, albo firma blisko współpracująca z Dżagiem, nie zrobiła auta GT3 na bazie nowego F-Type'a
rno2, 20.01.2015 13:13[!]
@Adakar Tyle, że przeciętnego Kowalskiego na tej kuli ziemskiej jedynie może w małym stopniu zainteresować, że np. Toyota wygrała 24h Le Mans i może warto przy zakupie nowego auta pomyśleć o japońskiej marce. Pozostałe wyścigi z kalendarza tej serii w ogóle nie są rozgłaśniane. Podejrzewam nawet, że ten przeciętny Kowalski myśli, że ci kierowcy spotykają się raz do roku w Le Mans i nie domyśla się, że jest taka seria WEC i oprócz tego klasyka są jeszcze wyścigi np. 6 godzinne w Austin...
Pisząc o przeciętnym Kowalskim mam na myśli człowieka, który nie interesuje się sportami motorowymi. W promocji swojej marki każdy producent patrzy na takich Kowalskich, których są miliony, a nie na grupkę fanów motorsportu...
W skrócie: z pewnego (i poniekąd słusznego) punktu widzenia facet ma rację, że te samochody oglądamy raz do roku przez 24 godziny :-)
marvin, 20.01.2015 20:27[!]
@Adakar +
Dokładnie...
Nie interesuje go najbardziej rozpoznawalny na świecie asfaltowy wyścig endurance, a zastanawiają się nad Formułą E, czyli serią w powijakach, która nikogo nie obchodzi (a wyścig jest chyba raz na miesiąc albo rzadziej).
Zapewne szybko uciekną z V8 Supercars, bo często dostają tam baty.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca