F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Relacja z trzeciego dnia testów przedsezonowych w Jerez (zakończona)

Pracowity poranek dla McLarena. Na czele Nasr, za nim Raikkonen.
Piórkowski, Zając, Godula, 3 lutego 2015, wyświetlenia: 12738<< | lista | T- | T+ | >>

Testy grupowe w Andaluzji, dzień 3/4 - 03.02.2015, Jerez - 4,428 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Felipe NasrSauber Ferrari C341:21,545--108478,224
2. Kimi RaikkonenFerrari SF15-T1:21,7500,2050,20592407,376
3. Nico RosbergMercedes W061:22,0470,5020,297151668,628
4. Felipe MassaWilliams Mercedes FW371:22,2760,7310,22971314,388
5. Pastor MaldonadoLotus Mercedes E231:22,7131,1680,43796425,088
6. Carlos SainzToro Rosso Renault STR101:23,1871,6420,474137606,636
7. Daniel RicciardoRed Bull Renault RB111:23,9202,3750,73348212,544
8. Fernando AlonsoMcLaren Honda MP4-301:35,55314,00811,63332141,696
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/4, 2/4, 3/4, 4/4
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów




08:55 Witamy w relacji z trzeciego dnia przedsezonowych testów w Jerez. Nad byłą areną wyścigów o Grand Prix Hiszpanii wstał nieco pochmurny dzień. Obecnie termometry wskazują nieco ponad dziesięć stopni Celsjusza, ale w najcieplejszym momencie spodziewanych ich jest około piętnastu. Tor jest wilgotny po wieczornych opadach deszczu.

Dziś w bolidach zobaczymy Nico Rosberga (Mercedes), Daniela Ricciardo (Red Bull Racing), Felipe Massę (Williams). Po dwóch dniach w trakcie których nowy bolid Ferrari sprawdzał Sebastian Vettel, dziś obowiązki kierowcy stajni z Maranello przejmie Kimi Raikkonen. Wtorek to ważny dzień dla McLarena, którego bolid od początku testów w Andaluzji pokonał tylko nieco ponad 50 kilometrów. Dziś za kierownicą MP4-30 ponownie ujrzymy Fernando Alonso.

W nowym Toro Rosso STR10 zasiądzie Carlos Sainz. Lotusa poprowadzi Pastor Maldonado, a w Sauberze pojawi się Felipe Nasr. Tradycyjnie już nasza relacja będzie aktualizowana co godzinę. Zapraszamy do śledzenia kolejnego dnia zimowych przygotowań razem z Wyprzedź Mnie!

10:00Już pierwsza godzina jazd dała pozytywne odczucia względem McLarena. Fernando Alonso zdołał przejechać w niej cztery okrążenia, a jego bolid bez większych problemów powrócił o własnych siłach do alei serwisowej. Zdecydowanie z najlepszej strony po raz kolejny pokazuje się Mercedes, który rozpoczął zajęcia od razu po otwarciu pit-lane. Według stanu na godzinę dziesiątą Rosberg przejechał piętnaście kółek i dysponuje najlepszym czasem: 1:33,059s, uzyskanym na przejściowych oponach.

Pierwsze okrążenia w nowym bolidzie Ferrari zaliczył Kimi Raikkonen. Fin również jako pierwszy pojawił się na torze na twardej mieszance. Inżynierowie Ferrari nie tracą czasu i już od początku jazd Fina do lewej strony jego samochodu dołączona jest aparatura pomiarowa badająca przepływ powietrza. Mimo kilku okrążeń wyjazdowych Iceman nie ustanowił póki co żadnego rezultatu.

Nie najlepiej środa rozpoczęła się dla Lotusa, który pierwszą godzinę spędził w alei serwisowej. Po pierwszej godzinie tylko Maldonado nie przejechał ani jednego okrążenia. Pracowity poranek trzeciego w tabeli Nasra – Brazylijczyk dodaje na swe konto kolejne okrążenia, raz po raz redukując stratę do najszybszego Rosberga, która obecnie oscyluje w granicach dwóch sekund. Warto zaznaczyć, iż pod koniec inauguracyjnych 60 minut do bolidu kierowcy Saubera założona została miękka mieszanka ogumienia. TOP3 z drugim najlepszym rezultatem uzupełnia o dziesiątej Daniel Ricciardo w RB11.

11:00 Krótko przed dziesiątą garaż McLarena ponownie opuścił Fernando Alonso. Hiszpan przejechał stint o długości siedmiu okrążeń (5 szybkich kółek). Po krótkiej wizycie w garażu Mercedesa do realizacji programu powrócił także na chwilę Nico Rosberg, jednak już po kilkunastu minutach nad torem zapadła cisza, którą przerwał dopiero wyjazd Carlosa Sainza.

Gdy o 10:25 Alonso przygotowywał się do rozpoczęcia kolejnego przejazdu, nad torem pojawiła się czerwona flaga. Sesja została wstrzymana na około piętnaście minut po tym, jak pracowity tego poranka Nasr wypadł z toru i zakopał swój samochód w żwirowej pułapce dziewiątego zakrętu. Po akcji służb porządkowych, sesja została wznowiona o 10:43.

Bez niespodzianki jako pierwszy garaż opuścił McLaren-Honda MP4-30, do którego po krótkiej chwili dołączyły także bolidy Mercedesa oraz Toro Rosso.Ciekawie prezentowały się prędkości uzyskiwane przez Alonso i Rosberga na końcu prostej startowej. Podczas gdy ta najlepsza odnotowana przez Niemca wynosiła 262km/h, dwukrotny mistrz świata odnotował 258km/h. Dla porównania wczoraj najlepszą prędkością w punkcie pomiaru mógł pochwalić się Valtteri Bottas – Fin uzyskał 273km/h.

Cztery minuty przed godziną jedenastą Kimi Raikkonen odnotował swój pierwszy rezultat w bolidzie SF15-T. Czas 1:37,242 pozwolił mu przesunąć się na szóste miejsce. Tymczasem Lotus poinformował na swoim Twitterze o awarii telemetrii. „Wciąż gra u nas Cliff Richard, ale mamy nadzieję że wkrótce pojawimy się na torze” – napisała stajnia z Enstone.

12:00 Kolejna godzina jazd przyniosła pierwsze większe przetasowania w układzie czołowej trójki. Korespondencyjną walkę o najlepsze czasy okrążeń toczyli ze sobą Nico Rosberg oraz Kimi Raikkonen. Do TOP3 awansował także Carlos Sainz. Dwadzieścia minut po jedenastej na torze pojawił się Lotus E23 z Pastorem Maldonado za kierownicą. Wenezuelczyk przejechał jedynie okrążenie instalacyjne na twardej mieszance ogumienia i powrócił do garażu angielskiej ekipy.

McLaren nie krył swego zadowolenia z kolejnych bezproblemowych przejazdów Fernando Alonso, który w południe zajmuje szóste miejsce w tabeli ze stratą nieco ponad czterech dziesiętnych części sekundy do Felipe Nasra. Sauber poinformował, że pomimo incydentu związanego z wypadnięciem poza tor, w bolidzie Brazylijczyka nie doszło do żadnych poważniejszych uszkodzeń. W garażu ciągle przebywał za to Felipe Massa – przy nazwisku kierowcy Williamsa stale widnieje tylko sześć kółek. Podobnie przedstawia się sytuacja Ricciardo – kierowca z Perth przejechał od rana pięć okrążeń.

Warunki na torze ulegały znacznej poprawie, większość kierowców korzystała już z twardych i pośrednich opon. Dziesięć minut przed południem Rosberg po raz kolejny poprawił najlepszy rezultat dnia odnotowując 1:26,786s, schodząc na kolejnym kółku do 1:26,746s, a następnie 1:26,457s. (w bolidzie Niemca znajdowała się twarda mieszanka). Krótko przed dwunastą garaż Williamsa opuścił Massa, do jazdy powrócił także trzeci w tabeli Kimi Raikkonen, który natychmiast awansował na drugie miejsce uzyskując 1:27,093s na pośrednich oponach.

13:00 Przesychający tor sprawił, że żaden z kierowców nie zagościł na zbyt długo na czele tabeli. Po 12:00 Raikkonena przeskoczyli Rosberg i Sainz, jednak wraz z poprawą warunków zawodnicy kręcili coraz lepsze czasy i w tabeli było sporo rotacji. 10 minut po dwunastej na torze pojawił się Maldonado i wydaje się, że Lotus uporał się z problemami z telemetrią, gdyż Wenezuleczyk od razu zaczął od pomiarowych okrążeń i w sumie przejechał przeszło 15 okrążeń.

W międzyczasie Sauber poinformował, że póki co zajmuje się przerwą na lunch, a na torze nie zobaczyliśmy także Red Bulla i McLarena. 20 minut przed trzynastą na tor powrócił Raikkonen, który również ponownie znalazł się na czele tabeli z czasami, choć nadal to nie jest poziom znany z dwóch poprzednich dni. Kimi z resztą po serii szybkich kółek skrył się w garażu zostawiając na torze Rosberga i Sainza.

Młody Hiszpan poprawił swój czas schodząc na poziom 1:25. Ostatnie 10 minut sesji odbyło się jednak w całkowitej ciszy, gdyż Nico Rosberg zatrzymał swojego Mercedesa przed szykaną wywołując drugą dziś czerwoną flagę.

14:00 Bolid Rosberga został dość szybko usunięty i sesje wznowiono 4 minuty po trzynastej. Na torze praktycznie od razu pojawili się Raikkonen i Nasr. Warunki na torze cały czas się poprawiają, więc w tabeli jest spora rotacja – swoje wyniki poprawili wszyscy, którzy pojawili się na torze, więc ta przyjemność ominęła tylko Alonso oraz Ricciardo.

Mercedes w międzyczasie zdarzył poinformować, że przyczyną zatrzymania się Rosberga było wyłączenie się silnika. Ostatecznie, kiedy na zegarze pokazała się godzina czternasta na czele znalazł się Rosberg, który zaraz po wyjeździe na tor wykręcił – 1:22.810.

15:00 Tuż po czternastej McLaren poinformował, że dziś nie pojawi się już na torze z powodu problemów z ciśnieniem w układzie chłodzenia, więc licznik Alonso zatrzyma się na 32 przejechanych okrążeniach. Mniej więcej wtedy pojawił się również komunikat od Red Bulla, który poinformował o wymianie silnika w bolidzie Ricciardo oraz chęci powrotu na tor.

Plan udało się zrealizować, jednak RB11 przejechał tylko siedem kolejnych okrążeń nim ponownie skrył się w garażu. Zgoła inaczej sytuacja wygląda w przypadku Mercedesa, który po szybkim uporaniu się z problemami wrócił na tor i znów pokonał barierę ponad setki okrążeń. W kwestii poprawy czasu najbardziej popisał się Nasr, który na miękkiej mieszance wykręcił 1:21.545, co dało mu pierwsze miejsce – przed Raikkonenem i Rosbergiem.

16:00 Tuż po 15 aktywność na torze zmalała, jednak po 15 minut ożywił ją Kimi Raikkonen wraz z Nico Rosbergiem. Niemcowi udało się poprawić swój czas na 1:22,047, jednak w dalszym ciągu nie wystarczyło to do pobicia wyniku Nasra. Swój wynik na kolejnych przejazdach poprawił również Kimi Raikkonen i tracił już do Brazylijczyka zaledwie nieco ponad 0,2 sekundy.

Jeśli chodzi o przejechany dystans to granicę 100 okrążeń pokonali Rosberg z Sainzem. Niemiec zmierzał do wyrównania swojego osiągnięcia z niedzieli, kiedy to przejechał aż 157 kółek. Tymczasem poznawanie bolidu kontynuował również Lotus, sukcesywnie wypuszczając Maldonado z garażu. Również Red Bullowi udało się powrócić do akcji, ale na niezbyt długi przejazd. póki co Ricciardo meldował się z zaledwie 18 przejechanymi kółkami.

17:00 Ostatnia godzina przedostatniego dnia testów w Jerez okazała się niezwykle aktywnym czasem. Przez całą godzinę mieliśmy na torze niemal całą stawkę (poza McLarenem, który jak wiemy przygotowywał się do jutrzejszego dnia po awarii). Ostatnie minuty dały nam 7 bolidów krążących po torze, jednak nie przełożyło się to na duże poprawy czasowe. Ekipy skupiły się na długich przejazdach i praktycznie tylko Lotus poprawił swoje dotychczasowe osiągnięcie.

Ponownie imponujący przebieg zaliczył Mercedes. Ale dzisiaj nie tylko mistrzowska ekipa może pochwalić się trzycyfrowym dorobkiem okrążeń. Również Toro Rosso i Sauber złamało tę granicę, co pokazuje, że problemy z niezawodnością nowych jednostek napędowych mają raczej za sobą. Niemal pełną setkę zaliczył również Lotus, pomimo porannych problemów z telemetrią. Dla ekipy z Enstone musi to być spora ulga po tym, co działo się w zeszłym roku.

My tymczasem ponownie dziękujemy za wspólne spędzone chwile podczas relacji. Jutro zapraszamy na ostatni dzień jazd w Jerez. Z nami dowiecie się, czy dzisiejszy progres Hondy da efekty z Buttonem za kierownicą, oraz jak poradzi sobie reszta ekip.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.02.2024  Charles Leclerc kończy zimowe testy na czele tabeli
23.02.2024  Sainz najszybszy w porannej sesji ostatniego dnia testów
23.02.2024  Harmonogram zespołów na testy w Bahrajnie
22.02.2024  Sainz na czele tabeli drugiego dnia testów na torze Sakhir
22.02.2024  Poranna sesja drugiego dnia testów przerwana
Tagi:
Testy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
dex, 03.02.2015 08:56[!]
No to lecimy :) ciekawe jak się zaprezentuje dziś Kimi. I jak Mclaren.
ChrisDeFirenze, 03.02.2015 09:03[!]
http://www.f1toda...03/circuito-de-jerez
Merc już zalicza kółka ;)
dex, 03.02.2015 09:05[!]
Ale dlaczego mają opony Wed ?
Wit91, 03.02.2015 09:06[!]
Mclaren ok
natan, 03.02.2015 09:08[!]
@dex Obecnie nie pada, ale tor jest wilgotny po wieczornym deszczu. W ciągu dnia warunki powinny się poprawić. Przynajmniej tak mówią prognozy. Zaznaczyłem to już w relacji, żeby wszystko było jasne :)
dex, 03.02.2015 09:10[!]
Dzięki Natan :)
kusza, 03.02.2015 09:26[!]
Mam ERR404 z linku. U wszystkich tak?
dex, 03.02.2015 09:45[!]
Wyłącz stronę i włącz na nowo. Też mi ten błąd wyskoczył.
doyen, 03.02.2015 09:48[!]
kusza, 03.02.2015 09:54[!]
W pierwszym inku jest blad. Za mobile jest dodatkowe ile. Tak to jest jak czlowiek robi kopiuj-wklej. Mea culpa. Drugi dobry.
ChrisDeFirenze, 03.02.2015 10:06[!]
Oj, wybaczcie. Autouzupełnianie :(

*poprawione ;)
rno2, 03.02.2015 11:11[!]
Cytat :
Dla porównania wczoraj najlepszą prędkością w punkcie pomiaru mógł pochwalić się Felipe Massa – Brazylijczyk uzyskał 273km/h.

Wczoraj jeździł Bottas...

Zresztą nie ma póki co sensu porównywać prędkości z wczoraj i dzisiaj, bo dzisiaj kierowcy jeżdżą na intermediatach i siłą rzeczy osiągają niższe prędkości.

Zresztą w ogóle prędkość maksymalna na tym torze jest niemiarodajna, bo jest po prostu śmiesznie niska :-)
ChrisDeFirenze, 03.02.2015 11:11[!]
Co do prędkości maksymalnych, to wczoraj jeździł Bottas, nie Massa ;)

@up
Sekundy ;)

McLaren kończy na dzisiaj jazdy. Problemy z chłodzeniem.
enstone, 03.02.2015 15:44[!]
michal132, 03.02.2015 15:52[!]
czujnik przepływu powietrza albo coś
rolnik sam w dolinie, 03.02.2015 16:38[!]
To nie jest jakiś czujnik optyczny który mierzy ruchy przedniego skrzydła w trakcie jazdy? Co rok są te same pytania :P

Rosberg chyba ma zamiar wykręcić 300 okrążeń w dwa dni.
michal132, 03.02.2015 16:54[!]
@rolnik sam w dolinie

własnie zrobił 300 okr :D
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca