F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Mirecki gotowy na pierwszy wyścig w FR 2.0 NEC

Dwukrotny mistrz Kia Lotos Race przesiada się do bolidu jednomiejscowego.
Paweł Zając, 3 kwietnia 2015, wyświetlenia: 3593<< | lista | T- | T+ | >>
Bartek Mirecki przyznał, że czuje się gotowy na debiut w Formule Renault 2.0 NEC, który odbędzie się już w przyszłym tygodniu na torze Monza.

Po dwóch tytułach w KLR zawodnik z Częstochowy spędził rok na okazyjnych startach w WSMP i różnego rodzaju testach przygotowując się na przesiadkę do jednomiejscowego bolidu.

Tegoroczny kalendarz FR 2.0 NEC składa się z siedmiu rund, a po inauguracji we Włoszech kierowcy zawitają jeszcze na Silverstone, Red Bull Ring, Spa, Assen, Nurburgring oraz Hockenheim. W stawce jak zwykle nie zabrakło utalentowanych młodych zawodników, do których można m.in. zaliczyć Nikitę Mazepina, kartingowego wicemistrza świata lub też Jehana Daruvalę, który jest objęty programem młodych kierowców ekipy Force India.

Bolid Mireckiego będzie obsługiwany przez jego rodzinną ekipę BM Racing, więc zarówno zawodnik, jak i zespół będzie musiał przystosować się do pracy z nowym samochodem. W rozmowie z Wyprzedź Mnie! Bartek przyznał jednak, że przesiadka z Kii do bolidu Renault nie była aż taka trudna. „Największą zmianą jest pozycja za kierownicą, całkowicie inna niż w samochodzie” – stwierdził Mirecki. „Drugą dużą zmianą jest współpraca z aerodynamiką, ale to była kwestia czasu. Teraz śmiało mogę powiedzieć, że już rozumiem o co w tym chodzi i z okrążenia na okrążenie coraz lepiej wykorzystuje jej atuty”.

Częstochowian dodał również, że głównym celem na ten rok jest zdobywanie doświadczenia i odpowiednie odnalezienie się w nowej kategorii. „Moim głównym celem jest nauka bolidu i zebranie cennego doświadczenia, co będzie bardzo, ale to bardzo ważne w tegorocznych zmaganiach. Wystartujemy na nowych dla nas torach wyścigowych, poznajemy nowych ludzi oraz specyfikę serii Formula Renault 2.0 NEC. Będę się starał uzyskać w tym roku jak najwyższą średnią prędkość podczas wyścigów i utrzymać powtarzalność okrążeń”.

Warto także nadmienić, że zawodnicy FR 2.0 NEC mają już za sobą dwie sesje przedsezonowych testów. Polak notował podczas nich czasy w środku tabeli, jednak przyznał, że spodziewał się trudnego początku, a jazdy były produktywne. „Początki są zawsze trudne. Bardzo ważne były pierwsze okrążenia na nowym torze, aby jak najszybciej zgrać kombinację ja+bolid+tor. Podpatrując konkurencję i poprawiając samemu każdy najdrobniejszy szczegół, szybko zacząłem odrabiać straty. Nie jest to łatwe zadanie, ponieważ czołówka ma naprawdę bardzo duże doświadczenie i jedzie niesamowicie szybko. Cieszę się, że w Assen mogłem potrenować w zmiennych warunkach pogodowych, ponieważ pozwoliły nam sprawdzić różne konfiguracje bolidu. Najważniejsza jest moim zdaniem powtarzalność szybkich okrążeń w wyścigu, a to udawało nam się osiągnąć na treningach”.

Bartek uważa również, że brak regularnych startów w poprzednim sezonie nie powinien wpłynąć negatywnie na jego formę, którą utrzymywał w inny sposób. „Każdy kontakt z kierownicą pozwala zdobyć nowe informacje, każda minuta w aucie jest cenna. Poza startami w WSMP odbyłem sporo treningów na różnych torach oraz odcinkach rajdowych – okazjonalnie nawet wystartowałem w Rajdzie Barbórka. Oprócz tego spędziłem też wiele godzina na symulatorze w naszej siedzibie, dzięki czemu mogłem poznać sporo nowych obiektów wyścigowych. Poza jazdą na torze trzeba pamiętać o formie fizycznej, która jest bardzo ważna w bolidzie. Codzienne treningi kondycyjne z panem Piotrem Ruszelem na pewno zaowocują w tegorocznych zmaganiach”.

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
28.03.2019  W Series ogłosiło listę zawodniczek na pierwszy sezon
03.09.2016  GP3: Dennis odniósł swoją pierwszą wygraną w GP3
07.06.2016  Kuba Giermaziak nie wystąpi w 24-godzinnym wyścigu Le Mans
22.05.2016  Kris Meeke triumfatorem Rajdu Portugalii
16.05.2016  Załoga Giermaziaka ósma podczas rundy ELMS na Imoli
Tagi:
Mirecki B.
FR 2.0
Polacy

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca