F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

13.05.2024

"Bo nie jest Hiszpanem". Czy Alonso ma powody do narzekania?

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Efekt przyziemny powróci w sezonie 2017?

Taka propozycja miała się pojawić na ostatnim spotkaniu Grupy Roboczej.
Paweł Zając, 6 lipca 2015, wyświetlenia: 3237<< | lista | T- | T+ | >>


Jedną z propozycji znaczącego poprawienia osiągów bolidów Formuły 1 od sezonu 2017 ma być powrót do korzystania z efektu przyziemnego – tak przynajmniej twierdzi magazyn Autosport. Włodarze oraz zespoły F1 chcą zredukować czas okrążeń około 6 sekund i podczas ostatniego spotkania Grupy Roboczej FIA poprosiła o przedstawienie propozycji osiągnięcia tego celu.

Jedną z opcji ma być zwiększenie docisku, przy jednoczesnej redukcji strat wynikających z jazdy za innym bolidem. Obecnie sprawa jest trudna, gdyż większość docisku generowane jest przez skrzydła, które z roku na rok są coraz bardziej skomplikowane. Red Bull miał jednak zaproponować zmianę proporcji tak, aby większa część osiągów aerodynamicznych była generowana przez podłogę.

Zmiany miałby objąć przedłużenie tunelu pod bolidem, który byłby podobny do tego, z którego Formuła 1 korzystała na przełomie lat 70-80. To zwiększyłoby docisk i wyrównało by balans aerodynamiczny pomiędzy przodem i tyłem samochodu.

Jeden z niezależnych zespołów zaproponował też korzystanie ze standardowej podłogi, aby upewnić się, że sprawa nie wymknie się spod kontroli jak to miało miejsce już w przeszłości. Projekt nie został jeszcze sfinalizowany, jednak jeśli miałby zostać wprowadzony w 2017 roku, to ekipy musiałyby się porozumieć w tej sprawie najpóźniej do początku przyszłego sezonu.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.05.2024  Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
27.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
Tagi:
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
piotr_del_grey, 06.07.2015 21:32[!]
Dodałbym jeszcze 2 rzeczy: 1. możliwość korzystania z aktywnego zawieszenia, 2. zdjęcie nakazu używania płaskiej podłogi. Właśnie F1 potrzebuje takiego 'wymykania się spod kontroli'.
Yurek, 06.07.2015 22:19[!]
Cytat piotr_del_grey :
możliwość korzystania z aktywnego zawieszenia

Nie jestem wielkim entuzjastą tego pomysłu.
enstone, 06.07.2015 22:35[!]
Aeromis, 06.07.2015 23:04[!]
@enstone
Wiatrak będzie głośniej chodził od silnika. :)

Na pewno trudno jest dokładnie przewidzieć efekty takiej zmiany, jeśli jednak jak w opisie "Jedną z opcji ma być zwiększenie docisku, przy jednoczesnej redukcji start wynikających z jazdy za innym bolidem." by wypaliło to jak najbardziej za. To że sa różnice między bolidami to nic złego, hamowanie bolidów oponami (jak w 2012) uważam za daleko niemądre, celem jednak powinno być dążenie do walki na torze. Weźmy na przykład ostatnie GP - niby najbardziej emocjonujące, ale jednak... jednak Hamilton jakoś mocno na BOT nie naciskał, bo to nieopłacalne.
Kamikadze2000, 07.07.2015 09:27[!]
Jeżeli to ukróci hegemonii Merca, to jestem na tak... ;)
LH44fan, 07.07.2015 13:22[!]
A ten dalej nie może przeżyć...
Kamikadze2000, 07.07.2015 15:21[!]
@LH44fan - jednym pasuje dominacja, innym nie. Zapewne narzekałbyś tak samo, gdyby dominował RBR.
iceneon, 07.07.2015 15:50[!]
@Kamikadze2000
Boli Cię d... bo nie wygrywa Sebek czy RBR?
Poczytałem sobie właśnie Twoje posty po zwycięstwach Sebka w 2013 roku i jakoś ani razu nie zrzędziłeś o hegemonii RBR.
MartiniRacing, 07.07.2015 15:55[!]
Vettel musi wrócic do dominacji i Ferrari. Maże by pobił Schumachera
iceneon, 07.07.2015 19:03[!]
Cytat MartiniRacing :
Maże by pobił Schumachera

Co mażesz ??
Yurek, 07.07.2015 19:24[!]
Cytat iceneon :
Co mażesz ??

Przed znakami interpunkcyjnymi nie wstawia się spacji.
mich909090, 07.07.2015 19:29[!]
@MartiniRacing
Ja mam nadzieje, ze Lewis dorzuci jeszcze parę tytułów do kolekcji;) W niektórych statystykach jest już naprawdę wysoko, a jeśli chodzi o PP to jestem w stanie zaryzykować, że zdobędzie ich więcej od Schumiego i Senny.Jeszcze 19 do Senny brakuje.
Kamikadze2000, 08.07.2015 08:36[!]
@iceneon - pamiętam także narzekanie na jego dominację. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Druga połowa sezonu 2013 nie była jednak dobra dla F1. Nie ukrywam, że wolałbym na czele zespół, z którym sympatyzuje. I nie chodzi tu o Vettela, a RBR. Ciągle mi wmawiasz, że jestem wielkim fanem Niemca, ale tak nie jest. Wolałbym zdecydowanie z tytuł Massę lub Webbera, ale nie miałem na to wpływu.

A niech biją te rekordy - w takim sprzęcie, jaki posiadają, to żadna sztuka zdobyć tytuł.

Sukcesy Hamiltona w McLarenie były więcej warte, niż jakikolwiek w Mercu. Podobnie z Vettelem - w Ferrari dopiero udowadnia klasę, bo bolid nie maskuje błędów. Tak jak kiedyś Schumacher pokazał swą wielkość w Benettonie (tytuły w Ferrari to takie wynagrodzenie od losu za lata świetnej jazdy) czy Senna pod koniec współpracy z McLarenem. Tytuł to przede wszystkim sukces maszyny. Więcej o klasie kierowcy pokażą nam starty na tle wyrównanej stawki.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca