F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA ograniczy możliwości wykorzystwania telemetrii od sezonu 2016?

Organ zarządzający pragnie także po raz kolejny zająć się komunikacją radiową.
Nataniel Piórkowski, 20 sierpnia 2015, wyświetlenia: 1510<< | lista | T- | T+ | >>

Szefowie zespołów F1 rozważają wprowadzenie ograniczeń w stosowania telemetrii od sezonu 2016. Ruch ten miałby odebrać kierowcom kolejną z pomocy, z jakich mogą korzystać w trakcie Grand Prix.

Nadrzędnym celem ekip jest poprawa widowiska i przekazanie kierowcom większej odpowiedzialności za prowadzenie bolidów. Z tego też powodu Międzynarodowa Federacja Samochodowa rozpoczęła działania mające na celu zmniejszenie zaangażowania ekip w pracę zawodników na torze.

Począwszy od GP Belgii wejdą w życie nowe przepisy dotyczące procedury startowej, na mocy których inżynierowie nie będa mogli instruować swoich kierowców odnośnie wyboru optymalnych ustawień sprzęgła. Ponadto, od sezonu 2016 organ zarządzający planuje ściśle ograniczyć komunikację radiową na linii zawodnik-aleja serwisowa oraz zakazać stosowania telemetrii.

W dokumencie przekazanym zespołom FIA informuje: „Analizie zostaną poddane metody ograniczenia kanałów telemetrii wykorzystywanych w czasie rzeczywistym, płynących z samochodu do alei serwisowej. Celem będzie ograniczenie przepływu danych w czasie rzeczywistym wyłącznie do podstawowych informacji dotyczących pracy samochodu. Każde monitorowanie jego pracy lub też nieistotne kanały powinny być rejestrowane wyłącznie w pamięci znajdującej się w bolidzie”.

Chociaż w wyniku obaw zespołów, zakrojone na szeroką skalę plany ograniczenia komunikacji radiowej w sezonie 2014 spełzły na niczym, Federacja wróciła do tego pomysłu publikując zbiór 31 przypadków, w których dozwolone ma być udzielenie informacji kierowcy z poziomu alei serwisowej.

Wśród nich znajdują się podstawowe sytuacje, takie jak poinformowanie o problemach z samochodem, ostrzeżenie przed mokrym torem, przekazanie czasu okrążenia bądź wyniku w sektorze, próby zaradzenia problemom z działaniem DRS, dobór ogumienia na kolejnym postoju, przypomnienie o limitach toru, liczba pozostałych do końca okrążeń, informacje pogodowe czy zachęty takie jak "push hard" etc.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
06.05.2024  Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem
06.05.2024  Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania
06.05.2024  Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami
04.05.2024  Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami
21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
Tagi:
FIA
Przepisy
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Masio, 20.08.2015 19:24[!]
kabans, 20.08.2015 19:28[!]
te zmiany nie idą w tą stronę co trzeba
bartoszcze, 20.08.2015 20:00[!]
I oto właśnie chodzi, bingo.
WooQash, 20.08.2015 20:10[!]
Z jednej strony narzekania, z drugiej wychodzenie z takimi pomysłami. Ja już nie wiem kto czego chce i powoli zaczynam się w tym gubić. Niech w ogóle zablokują całkowicie łączność i będzie po problemie...
Kamikadze2000, 20.08.2015 21:01[!]
Najlepiej wywalić ją całkowicie, ot co... ;)
Yurek, 20.08.2015 21:31[!]
Wydaje mi się, że "królowa sportów motorowych" powinna się rozwijać, a nie takie coś.
pancio93, 20.08.2015 21:33[!]
Nie ma to jak iść z duchem czasu. Skoro telemetria niepotrzebna to może w ogóle wywalmy z F1 komputery. Czas będzie mierzony zegarem wodnym lub klepsydrami (oczywiście troszkę fałszując wynik tak o 5 sekund, żeby było, że bolidy są szybsze) :p

PS. Najlepszy zakaz jaki by mogli wprowadzić to zakaz zakazów.
dejacek, 20.08.2015 21:35[!]
jestem jak najbardziej za ale pod warunkiem że kierowcy zaczną jeździć samochodami a nie jakimiś agregatami sterowanymi z kosmosu i napędzanymi sprężonym azotem. 3,5 litra bez sprężarki i żadnych udziwnień
Karol24, 20.08.2015 21:35[!]
Wywalić wszelkie czujniki związane z oponami, co proponował Montoya. To byłby dobry ruch.
adnowseb, 20.08.2015 21:39[!]
Czemu ma służyć ta ,,niedogodność''?.
Cytat :
Nadrzędnym celem ekip jest poprawa widowiska i przekazanie kierowcom większej odpowiedzialności za prowadzenie bolidów.

Wątpię aby ten ''zabieg'' zwiększył widowisko, lub cokolwiek zmienił zauważalnego dla nas kibiców.

To może niech przestaną informować kierowców kiedy zmiana opon. Niech jadą na tak zwanego ,,czuja,,To dopiero poprawi widowisko :)
Sasilton, 20.08.2015 22:55[!]
Rosberg to mocno odczuje, bo on zawsze w początkowych sesjach traci do Hamiltona, potem nadrabia.
bartoszcze, 21.08.2015 09:06[!]
@Sasilton
To akurat bez sensu uwaga, bo nie będzie zakazu rejestrowania danych w toku sesji, tylko ich przekazywania na bieżąco zespołowi. Po zjeździe do boksów przecież zespół natychmiast będzie odczytywał dane z telemetrii..
Swoją drogą ciekawe, czy będzie dopuszczalne sczytanie danych podczas zmiany opon.
Kamikadze2000, 21.08.2015 14:37[!]
Kierowcy Merca akurat bardzo mocno polegają na telemetrii...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca