F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Raikkonen: Wolę klasyczne tory F1

Zdaniem Fina wszystkie nowe obiekty są do siebie podobne.
Nataniel Piórkowski, 6 grudnia 2015, wyświetlenia: 2068<< | lista | T- | T+ | >>

Kimi Raikkonen przyznał, że o wiele bardziej podoba się mu ściganie po klasycznych torach, stwierdzając, że wszystkie nowe obiekty w kalendarzu F1 niczym się od siebie nie różnią.

Fin, który zadebiutował w królowej sportów motorowych w sezonie 2001, mógł na własnej skórze doświadczyć ekspansji sportu do nowych krajów, takich jak Bahrajn, Chiny, Turcja, Korea Południowa, Indie czy Zjednoczone Emiraty Arabskie oraz rezygnacji z dalszego wykorzystywania klasycznych obiektów, jak choćby Imoli (Grand Prix San Marino) czy Magny-Cours (Grand Prix Francji).

„Wszystkie nowe tory są podobne do siebie i projektuje je jeden facet. Nie chcę powiedzieć, że nie są dobre – chodzi mi raczej o to, że są takie same. Wolę starsze, tradycyjne obiekty”.

„Być może nie lubiliście Magny-Cours, ale mi się podoba. Lubię je. Mało ludzi, cisza, spokój. To było jedno z najlepszych miejsc, w jakich się pojawialiśmy. Naprawdę podobają mi się starsze tory. Lepiej wyglądają, a jazda po nich daje bardziej normalne wrażenie... Wolę właśnie je. Ludziom łatwiej na nie przybyć, także dla nas jest to bardziej komfortowe” – wyjaśniał Raikkonen.

Fin przekonuje jednak, że samo podejście do pracy na nowych torach kalendarza, nie różni się od tego obieranego podczas klasycznych Grand Prix. „Sam wyścigowy weekend się nie zmienia. Widujemy się z tymi samymi ludźmi, a w harmonogramie nie pojawiają się większe zmiany”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.09.2023  Jota Porsche potwierdza rozmowy z Vettelem ws. startu w Le Mans
15.04.2023  Kwiat: Miałem propozycję zastąpienia Raikkonena w Ferrari
11.11.2022  Kimi Raikkonen - wyjątkowa biografia
19.09.2022  Brown: System punktów uniemożliwiłby debiuty Kimiego i Maksa
18.05.2022  Surer: Alfa Romeo złapała oddech po odejściu Raikkonena
Tagi:
Raikkonen K.
Kalendarz GP
Magny-Cours

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
enstone, 06.12.2015 11:46[!]
Cytat :
„Być może nie lubiliście Magny-Cours, ale mi się podoba. Lubię je. Mało ludzi, cisza, spokój.

Cały Kimi :D
mpluta2, 06.12.2015 12:03[!]
Cytat :
Być może nie lubiliście Magny-Cours, ale mi się podoba. Lubię je. Mało ludzi, cisza, spokój.


W Korei było tak samo. :D
ice, 06.12.2015 16:02[!]
Stare tory miały przynajmniej ciekawe zakręty nie to co dzisiejsze buble same 90 stopniowe i inne kanciastowierzchołkowe atrapy zakrętów, które pewnie irytują i kierowców i kibiców
rno2, 06.12.2015 17:39[!]
@ice Zgadzam się. Szkoda, że Tillke po udanych projektach jak Sepang czy Szanghaj zaczął masowo projektować kwadratowe buble...
Yurek, 06.12.2015 19:25[!]
"Klasyczny tor" w postaci Phoenix nie posiadał ani jednego zakrętu pod kątem prostym, za to made-by-Tilke Austin posiada same takowe.
rno2, 06.12.2015 20:59[!]
@Yurek Austin to zlepek zakrętów z innych torów...
bartoszcze, 07.12.2015 08:54[!]
Ale tak zupełnie poważnie, to gdzie na Tilkedromach są te kwadratowe zakręty, poza sytuacjami, kiedy musiał zmieścić nitkę między budynkami?
Ste Devote czy Portier też są kwadratowe, gdyż.
Michal2_F1, 08.12.2015 13:09[!]
Wg mnie to się już po prostu utrwaliło: każdy zaprojektowany przez Tilke tor jest zły, każdy wypadek Maldonado jest jego winą.

RB Ring, Sepang, Shanghai, Istanbul i COTA to naprawdę są dobre tory. Wybieram je w każdej chwili od Catalunyi, Magny-Cours czy Hunga(bo)ring. Marina Bay jest przynajmniej unikatowe w sensie pierwszego nocnego wyścigu. Choć fakt, że ostatnie jego dzieła - Valencia, Yas Marina, Indie, Sochi czy Moskwa - są delikatnie mówiąc, niezbyt ciekawe. Zresztą z tego co pamiętam to Austin nie był w pełni jego autorstwa, więc z drugiej strony rzeczywiście od 10 lat sam nie stworzył dobrego toru.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca