F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Newey obawia się progresu Hondy w 2016 roku

Guru techniczny Red Bulla uważa, że problemy Japończyków są łatwe do naprawienia.
Łukasz Godula, 22 grudnia 2015, wyświetlenia: 2811<< | lista | T- | T+ | >>
Adrian Newey uważa, że Honda wykona duży progres w 2016 roku, co może pomóc McLarenowi w pokonaniu Red Bulla w przyszłym sezonie.

Po nieudanych staraniach pozyskania silników od Mercedesa, Ferrari i Hondy, Newey stwierdził, że jego ekipa szykuje się na trudny sezon, gdyż musi polegać na postępie Renault z jednostką napędowa. Pomimo optymizmu co do możliwości poprawy podwozia Red Bulla, Newey jest świadomy, że nie może oczekiwać zbyt dużego kroku naprzód od Renault. Dlatego też obawia się progresu rywali w 2016 roku, zwłaszcza McLarena, który może wykorzystać znaczne poprawki silnika Hondy.

„Szczerze mówiąc, będzie to dla nas ekstremalnie trudny sezon” – powiedział Newey. „Jeśli rozpoczniemy sezon z silnikiem tak samo mocnym jak podczas 2014 i 2015 roku, co faktycznie może się zdarzyć, wtedy będziemy jeszcze dalej z tyłu. Polegając na naszych własnych zasobach, znaleźliśmy miejsca, gdzie możemy poprawić podwozie, jednak ekipy fabryczne pójdą do przodu. Mercedes i Ferrari pójdą do przodu”.

Poza wspomnianą dwójką, Newey wskazał Toro Rosso i McLarena, jako potencjalnych rywali lepszych od Red Bulla. „Toro Rosso, nasz siostrzany zespół, z jednostką Ferrari z 2015 roku będzie najprawdopodobniej miał lepszy silnik od jednostki napędowej Renault” – stwierdził Brytyjczyk. „Myślę, że Honda wykona duży krok naprzód. Uważam, że ich silnik spalinowy jest dość dobry. Ich problemem były jednostki odzyskiwania energii w turbinie (MGU-H), które były zdecydowanie za małe. Ale to jest łatwy problem do rozwiązania podczas zimy. Tak więc przyszły rok będzie dla nas trudny. Wszystko zależy od tego, co stanie się ze sportem w 2017 roku i później. Czy FIA pozwoli prywatnym ekipom na posiadanie konkurencyjnego silnika czy nie?”
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.05.2024  LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami
01.05.2024  The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu
01.05.2024  LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie
01.05.2024  Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a
01.05.2024  Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"
Tagi:
Red Bull
Newey A.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Ambrozya, 22.12.2015 12:02[!]
Wyczuwam w przyszłym sezonie kolejny odcinek pt. "Red Bull lamentuje, że mu źle" :)
rno2, 22.12.2015 12:56[!]
@Ambrozya Bo są skazani na lipne Renault.
Nie miałbym nic do francuskiego koncernu, gdyby nie to, że na równi z Mercedesem optowali za hybrydowymi silnikami V6, a jak przyszło co do czego, to podeszli do tematu w niepoważny sposób...
Ambrozya, 22.12.2015 13:07[!]
@rno2 Skazani na własne życzenie. Gdyby nie było pyskowania jakie to Renault złe, niedobre i brzydkie to znalazłby się partner silnikowy. Ale wątpię aby ktokolwiek po nieudanym sezonie chciał otrzymywać na głowę wiadro pomyj. A tak właśnie zrobił Red Bull w stosunku do R.
Każdemu może się powinąć noga. Czy w McLarenie jeżdżą po Hondzie jak po burej suce z uwagi na katastrofalny sezon? Jeśli nawet, to za kulisami tak, by nikt się o tym nie dowiedział.
serekms, 22.12.2015 13:40[!]
@Ambrozya
"GP2 engine"
Ładną reklamę robił im POKRZYWDZONY Ferdynand.. Praktycznie co wyścig. To krytyka za kulisami?
RedBullowi, ani Ferrari, ani Merc nie dadzą silnika, bo wiedzą, że RebBull by im poważnie mógł zagrozić, taka prawda. McLaren też jeździ po Hondzie. To normalne, im większe oczekiwania, tym większa krytyka...
Life is brutal
rno2, 22.12.2015 13:59[!]
@Ambrozya I niby kto by im te silniki miał dostarczać? Mercedes czy Ferrari, które trzęsą portkami na samą myśl, że RBR miałby być napędzany ich jednostkami? A może słaba i nieprzewidywalna Honda, która zresztą i tak jest blokowana przez Dennisa?
Michal2_F1, 22.12.2015 16:18[!]
Mercedes i Ferrari absolutnie nie powinni dostarczać silników RBR i bardzo dobrze, że tego nie robią. Mam nadzieję, że Newey ma rację z MGU-H i McLaren nie będzie siedzącą kaczką podczas GP.
bartoszcze, 22.12.2015 16:39[!]
2015 był pierwszym sezonem od 2007, kiedy samochód z silnikiem Renault nie wygrał wyścigu. To a propos lipności.
rno2, 22.12.2015 17:23[!]
@bartoszcze uwielbiam takie rzucanie bezsensownymi statystykami. W zeszłym roku RBR wygrał te 3 wyścigi tylko dzięki pechowi rywali. W jormalnych okolicznościach silnik V6 Renault nie ma prawa wygrać i zapewne jeszcze długo nie będzie do tego zdolny...
SirKamil, 22.12.2015 17:32[!]
Cytat :
@Ambrozya I niby kto by im te silniki miał dostarczać?


Najlepiej nikt. Niech sami sobie go zrobią. Nasłuchaliśmy i naczytaliśmy się już jak niesamowici i mocni są. Jak wszysyc się ich boją i wszystkich by miażdżyli, gdyby, gdyby. Wniosek jest tylko jeden. Ich własny silnik nie będzie miał sobie równych. Do dzieła wołowi kacykowie!
bartoszcze, 22.12.2015 17:43[!]
@rno2
Hint: Renault miało w zeszłym roku 8 samochodów w stawce na 22. Wygrywało kiedy 14 rywali miało pecha?
Michal2_F1, 22.12.2015 17:45[!]
@rno2
Jakoś kombinacja Alonso z Ferrari ani żadna inna nie dała im rady. P2 RBR vs P4 Ferka w generalce.
rno2, 22.12.2015 19:33[!]
@bartoszcze Red Bull był mocniejszy od Ferrari w zeszłym roku. Silniki Renault były porównywalne z jednostkami Renault, ale bolid RB był klasę lepszy. Gdyby nie pech i awarie Mercedesa, to by tych wygranych nie było. Reszta się nie liczyła, no chyba, że wierzyłeś w sukces Lotusa albo Caterhama...
bartoszcze, 22.12.2015 20:10[!]
@rno2
Tematem była lipność silnika. Silnik, który jest w stanie dowieźć zespół do trzech zwycięstw w sezonie, uważasz konsekwentnie za lipny, pomimo że dawał radę pokonać mocniejszy silnik?
I nie, nigdy w F1 nie było gwarancji, że każdy będzie mieć szansę na mistrzowski silnik.
marios76, 23.12.2015 07:37[!]
@rno2 , @bartoszcze Koledzy, każdy z was ma rację w tej polemice. Nie da się jednak obalić statystyki. Rno2- Mieliśmy tytuły mistrzowskie, bo rywal miał pecha, nawet takie okraszone pojedynczym zwycięstwem... Statystyka rzecz święta. W klasyfikacji liczone są punkty z kilkunastu, ostatnio nawet z 20 wyścigów, przyznane za zajęte miejsca, po przejechaniu mety. To jest walka przez sezon i nie ma opcji by być we wszystkim najlepszym. 3 zwycięstwa czy Riciardo w zeszłym sezonie, czy Vettela w tym; nie są niczym innym, jak wykorzystaniem słabości rywali na danym torze, przy danej pogodzie, w danym dniu i innych okolicznościach. To że w historii F1 bywały bolidy "kosmiczne" zwłaszcza na papierze dominujące w każdym obszarze, nie znaczyło że wygrać muszą wszystko. Ferrari, Williams, Red Bull czy Mercedes, ba, nawet McLaren miewali bolidy , gdzie w pierwszym wyścigu było tzw "po mistrzostwach" a jednak nigdy nikomu nie udał się komplet.
Co do Red Bulla to też chyba mają z tym problem bo w cztery tłuste lata, nabyli wiary w to, że są najlepsi, żeF1 jest dla nich i jjuż wszystko zawsze będą wygrywać. Zgubiła ich pycha.
rno2, 23.12.2015 07:47[!]
@marios76 Zgadza się, tylko wg @bartoszcze w zeszłym roku bolidy RBR napędzane silnikami Renault były zdolne do wygrywania. A nie były. Wykorzystali potknięcia i awarie Mercedesa, ale w normalnej walce nie mieli szans na ich pokonanie.
Co do pychy Red Bulla - pompują w ten zespół sporo kasy, bolid mają z czołówki, ale drugi rok z rzędu nie są w stanie nic ugrać przez dostawcę silników. Są klientem Renault i oczekują od nich porządnego towaru, a nie jakiegoś bubla, który psuje się po przejechaniu kilku kilometrów. Z boku łatwo oceniać i wytykać, ale patrząc z perspektywy zespołu trudno im się dziwić, że są sfrustrowani.
Oczywiście można podejść do tematu jak zaproponował @SirKamil - niech RBR zbuduje swój silnik. Niech każdy zespół zbuduje swój silnik. Tylko ciekawe jak to ma się do wizji ograniczenia budżetów...
bartoszcze, 23.12.2015 13:06[!]
@rno2
Były zdolne do wygrywania skoro wygrywały. W szczególności były zdolne do wygrywania z wszystkimi poza Mercedesem, a więc silniki Renault spokojnie pozwalały na konkurowanie z innymi silnikami, w tym Mercedesa. A przedmiotem dyskusji było twierdzenie o ich "lipności" z sugestią że ma ona charakter immanentny, a nie przejściowy. To, że Mercedes miał ogólnie pakiet nie do przebicia, to inna sprawa.
rno2, 23.12.2015 13:40[!]
@bartoszcze W takim razie Tiago Monteiro i Minardi byli w TOP 3 sezonu 2005, skoro Monteiro dojechał na 3 miejscu w GP USA.

Silniki Renault były słabe w 2014 r. były słabe w 2015 r. i całkiem możliwe, że będą słabe w 2016 r..
W 2014 r. Red Bull miał bardzo dobry bolid i nim nadrabiał braki w mocy silnika. Zobacz jak wtedy nisko upadł Lotus i jak Caterham stracił do Marussi, pomimo wcześniejszej wyrównanej walki.
Poza tym same osiągi to nie wszystko. Silniki Renault były bardzo awaryjne i ja osobiście rozumiem ludzi z Red Bulla, którzy mieli dosyć tej sytuacji...
Michal2_F1, 23.12.2015 16:03[!]
@rno2
Red Bull nie miał o wiele lepszego podwozia od Merca w 2014, jeśli w ogóle miał. I to Mercedes częściej miał problemy z niezawodnością aniżeli Red Bull zasilany Renault. Już nie popadajmy w skrajność. Ferrari też rewelacją wtedy nie było. Przykład Monteiro jest bez sensu.
SirKamil, 23.12.2015 16:36[!]
Cytat rno2 :
Tylko ciekawe jak to ma się do wizji ograniczenia budżetów...

Przepraszam, jakiej wizji?
bartoszcze, 23.12.2015 19:32[!]
@rno2
Silniki Renault były tak słabe w 2014, że Ferrari się do nich nie zbliżyło cały sezon.
Silniki Renault były tak słabe w 2015 jak Ferrari w 2014. Złośliwi mówią, że znaczący wpływ na ten fakt miały poprawki wprowadzone przez Red Bulla.
Silniki Renault mogą być w 2016 tak słabe jak Ferrari w 2014 albo jak Ferrari w 2015.

PS Czy RB miał tak słaby bolid w tym roku, że nie był w stanie zbliżyć się do Williamsa nawet?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca