F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Więcej wiadomości

  Archiwum 2002
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Podsumowanie kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Austrii

Marek Roczniak, 11 maja 2002, wyświetlenia: 3328<< | lista | T- | T+ | >>
Sesja kwalifikacyjna do Grand Prix Austrii miała w tym roku dramatyczny przebieg, choć początek wcale tego nie zapowiadał. Zwrot akcji nastąpił po upływie połowy sesji, gdy na czele klasyfikacji znajdowali się kierowcy z zespołu McLaren – David Coulthard i Kimi Raikkonen, natomiast z pozostałych kierowców ze ścisłej czołówki jedno okrążenie pomiarowe miał zaliczone tylko Ralf Schumacher. Właśnie wtedy jeden z kierowców Renault – Jarno Trulli zaraz przed ostatnim zakrętem wpadł w poślizg na oleju, który w wyniku awarii silnika zaczął wydostawać się wprost pod koła jego bolidu. Włoch zatrzymał się tuż obok wjazdu do boksów, a tymczasem pozostawiony na torze olej spowodował, iż z toru wypadli dwaj kierowcy – Rubens Barrichello (Ferrari) oraz Heinz-Harald Frentzen (Arrows). Z tego powodu sesja została wstrzymana na około 10 minut i dopiero po jej wznowieniu rozgorzała prawdziwa walka o pierwszą pozycję startową. W zasadzie toczyła się ona tylko pomiędzy Barrichello i młodszym z braci Schumacherów, gdyż nawet drugi kierowca Ferrari – Michael Schumacher nie był w stanie włączyć się do tej walki. W jeszcze bardziej niekorzystnej sytuacji znajdował się drugi kierowca z zespołu Williams – Juan Pablo Montoya, który już na samym początku sesji musiał przesiąść się do zapasowego bolidu i jeszcze na 15 minut przed końcem zajmował dopiero 10 pozycję.

Pomimo niewielkiej straty do Barrichello Ralf Schumacher nie był jednak w stanie pokonać dzisiaj Brazylijczyka, który był ewidentnie w wysokiej formie, chociaż trzeba przyznać, że sprzyjało mu również szczęście. Dowodem na to może być fakt, iż kierowca Ferrari podczas jednego z okrążeń pomiarowych w zasadzie tylko cudem uniknął kolizji z wolno jadącym kierowcą Toyoty – Miką Salo, który najwyraźniej go nie zauważył. Jednak nawet i ten incydent nie wytrącił z rytmu Barrichello, który swoim ostatnim okrążeniem pomiarowym, ukończonym tuż po upływie godziny przypieczętował wywalczenie drugiej w tym sezonie, a piątej w karierze pole position. Z drugiej i trzeciej pozycji jutrzejszy wyścig rozpoczną bracia Schumacherowie – Ralf i Michael, natomiast z czwartej pozycji wystartuje Montoya, który pomimo początkowych problemów dosłownie w ostatnim momencie zdołał załapać się na drugą linię startową.

Kierowcy z zespołu Sauber podczas dzisiejszej sesji kwalifikacyjnej uzyskali najwyższe pozycje startowe w karierze – Nick Heidfeld piątą, a Felipe Massa siódmą. Do uzyskania tego rezultatu przyczyniły się wprowadzone ostatnio do konstrukcji bolidów C21 poprawki, jak i udoskonalona wersja silnika Ferrari, ukrytego pod nazwą Petronas 02B. Z pewnością powinno to dać sporo do myślenia szefostwu zespołu McLaren, gdyż Heidfeld z łatwością pokonał dzisiaj zarówno swojego byłego partnera – Raikkonena, jak i Coultharda, dla którego ósma pozycja startowa jest jak dotąd najgorszym osiągnięciem w tym sezonie. Oczywiście nie należy zapominać o tym, iż w zeszłym sezonie po starcie z ósmej pozycji Szkot zdołał wygrać Grand Prix Austrii, jednak przy obecnej formie zespołów Ferrari i Williams powtórzenie tego rezultatu będzie raczej trudne, a trzeba jeszcze pokonać kierowców z zespołu Sauber.

Na dziewiątej pozycji do Grand Prix Austrii zakwalifikował się Olivier Panis. Jest to jak dotąd najwyższa pozycja startowa dla kierowcy z zespołu BAR w tym sezonie i miejmy nadzieję, że tym razem uda się wreszcie Francuzowi dojechać do mety, gdyż jak do tej pory prześladowały go problemy techniczne. Tymczasem w przeciwieństwie do Panisa drugi kierowca z zespołu BAR – Jacques Villeneuve uzyskał podczas tej sesji kwalifikacyjnej najgorszą pozycję startową w tym sezonie – 17, chociaż od Francuza był wolniejszy tylko o niecałe pół sekundy. Kanadyjczyk narzekał głównie na problemy z optymalnym ustawieniem bolidu.

Mika Salo po raz trzeci w tym sezonie zakwalifikował się na 10 pozycji. Tor A1-Ring okazał się być znacznie bardziej przyjazny dla bolidów Toyoty, które w dwóch ostatnich wyścigach nie były zbyt konkurencyjne. Widać to również na przykładzie drugiego kierowcy – Allana McNisha, dla którego 14 pozycja startowa wywalczona podczas tej sesji kwalifikacyjnej jest największym osiągnięciem w tym sezonie. Także dla kierowców z zespołu Arrows austriacki tor również okazał się łaskawy, choć zarówno Heinz-Harald Frentzen, jak i Enrique Bernoldi nie ukrywali, iż liczyli na pozycje startowe w pierwszej dziesiątce. Tym niemniej 11 i 12 pozycja startowa to też całkiem przyzwoity rezultat, który jest potwierdzeniem, iż dobra postawa bolidów zespołu Arrows w ostatnim wyścigu (Grand Prix Hiszpanii) nie była wcale przypadkowa.

Pierwszy raz w tym sezonie ani jeden kierowca z zespołu Renault nie zdołał zakwalifikować się w pierwszej dziesiątce. W przypadku Trullego (16 pozycja) do tego stanu przyczyniła się awaria silnika, po której Włoch musiał skorzystać z zapasowego bolidu, którego ze względu na brak czasu mechanicy nie zdołali do końca dopasować do jego upodobań (pierwotnie bolid ten był przygotowany dla drugiego kierowcy z tej stajni – Jensona Buttona). Ponadto obaj kierowcy mieli problemy ze znalezieniem optymalnego balansu, a w przypadku Buttona (13 pozycja) wpływ na niezbyt dobry rezultat miał również pech związany z trafianiem na maruderów w najbardziej nieodpowiednich momentach.

Zespół Jordan także nie zaliczy tej sesji kwalifikacyjnej do zbyt udanych. Giancarlo Fisichella podobnie jak Button szansę na zakwalifikowanie się w pierwszej dwunastce albo nawet i dziesiątce stracił ze względu na tworzące się na torze w końcowych minutach sesji korki i ostatecznie musiał zadowolić się dopiero 15 pozycją startową. Tymczasem Takuma Sato będąc tylko nieznacznie wolniejszym od Włocha zakwalifikował się na 18 pozycji. Z ostatnich pozycji do Grand Prix Austrii 2002 wystartują kierowcy z zespołów Jaguar i Minardi.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
04.05.2024  GP Miami: wyniki kwaliifkacji
04.05.2024  Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami
04.05.2024  GP Miami: wyniki sprintu
04.05.2024  Verstappen wygrywa sprint w Miami
03.05.2024  GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu
Tagi:
Grand Prix F1
Red Bull Ring (A1)

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca