F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2006
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Grand Prix Wielkiej Brytanii - wyścig - szczegółowy opis

Szczegółowy opis przebiegu wyścigu na torze Silverstone okrążenie po okrążeniu.
Marek Roczniak, 12 czerwca 2006, wyświetlenia: 6386<< | lista | T- | T+ | >>
Fernando Alonso (Renault) wystartował bardzo dobrze, podobnie zresztą jak i Kimi Raikkonen (McLaren), obydwaj kierowcy Ferrari, Michael Schumacher i Felipe Massa oraz jego zespołowy partner, Giancarlo Fisichella, tak więc w kolejności pierwszej piątki nie nastąpiła żadna zmiana. Na szóstą pozycję z dziewiątej po fenomenalnym starcie awansował tymczasem Nick Heidfeld (BMW Sauber), wymijając na prostej startowej Juana Pablo Montoyę (McLaren) i Ralfa Schumachera (Toyota), a na pierwszym zakręcie także Rubensa Barrichello (Honda). Montoya również wyminął Ralfa Schumachera, jednak o mały włos nie odpadł z wyścigu na pierwszym zakręcie (Copse), po tym jak w bok jego bolidu uderzył swoim lewym przednim kołem Jacques Villeneuve (BMW Sauber). Na szczęście obyło się bez większych dramatów i Kolumbijczyk utrzymał się na ósmej pozycji, natomiast Villeneuve został wyprzedzony przez Nico Rosberga (Williams), ale ponieważ wcześniej także wyminął ociężale startującego Ralfa Schumachera, to nadal był dziesiąty.

Podobnie było w przypadku Davida Coultharda (Red Bull), który z jednej strony został wyprzedzony przez Rosberga, a z drugiej wyminął młodszego z braci Schumacherów i w ten sposób utrzymał się na 11 pozycji. Kierowca Toyoty miał już w tym momencie stracone aż pięć miejsc, ale na tym nie koniec, gdyż tuż przed zakrętem Becketts po wewnętrznej został zaatakowany przez Scotta Speeda (Toro Rosso). Niestety skończyło się to kolizją, w wyniku której bolid Ralfa wpadł w poślizg. Niemiec próbował co prawda odzyskać kontrolę nad swoim autem, ale na niewiele się to zdało i w efekcie znalazł się dokładnie na drodze Marka Webbera (Williams). Obaj kierowcy zderzyli się ze sobą i wylądowali na poboczu, kończąc tym samym udział w wyścigu. Z rywalizacji odpadł także Speed ze względu na uszkodzenie przedniego zawieszenie, a na torze pojawił się oczywiście samochód bezpieczeństwa.

Na pozycjach od 12 do 19 po zakończeniu pierwszego okrążenia znajdowali się Vitantonio Liuzzi (Toro Rosso), Jarno Trulli (Toyota), Jenson Button (Honda), Christian Klien (Red Bull) oraz kierowcy z zespołów MF1 Racing i Super Aguri: Tiago Monteiro, Christijan Albers, Takuma Sato oraz Franck Montagny (najwięcej zyskali niewątpliwie Trulli i Button, którzy do wyścigu tego wystartowali odpowiednio z 22 i 19 pozycji). Wznowienie wyścigu nastąpiło pod koniec trzeciego okrążenia i niemal od razu Montoya zaatakował Barrichello, jednak nie udało mu się zrównać z Brazylijczykiem przed pierwszym zakrętem i musiał chwilowo ustąpić. Na najdłuższej prostej (Hangar) ponowił atak i tym razem nie dał już szans kierowcy Hondy, wyprzedzając go przed zakrętem Stowe. W tym samym miejscu toru szansę na zyskanie pozycji miał chwilę wcześniej także Raikkonen, ale nie zdołał wystarczająco zbliżyć się do Alonso i w dodatku sam znalazł się pod presją ze strony Michaela Schumachera, ale bez większych problemów odparł atak kierowcy Ferrari na przed zakrętem Abbey i utrzymał się na drugiej pozycji.

Na piątym okrążeniu Button wyprzedził Trullego i awansował na 13 pozycję. Na następnym kółku obaj kierowcy zdołali z kolei wyprzedzić Liuzziego, który w efekcie spadł z 12 na 14 pozycję. Następnym celem Buttona był Coulthard, jednak zanim doszło do jakiejkolwiek próby ataku, z silnika Hondy w bolidzie Brytyjczyka zaczął wyciekać olej, dostając się wprost pod tylne koła. Efektem tego był oczywiście poślizg i Button wylądował na środku żwirowiska, skąd próbował jeszcze wyjechać, jednak płomienie wydobywające się z tyłu bolidu skłoniły go po chwili do opuszczenia kokpitu. Co ciekawe była to jedyna awaria w tym wyścigu i pozostałych na torze 18 z 22 kierowców bez problemu dojechało do mety.

Po 10 okrążeniach przewaga jadącego nadal na prowadzeniu Alonso nad Raikkonenem wynosiła zaledwie półtorej sekundy. Podobny dystans dzielił od siebie kolejnych czterech kierowców: Raikkonena, Schumachera, Massę i Fisichellę (ten ostatni tracił do swojego partnera z zespołu Renault pięć i pół sekundy). Wyraźnie wolniejszy od czołowej piątki był jednak Heidfeld, który miał już w tym momencie ponad 13 sekund straty do lidera i cały czas jechał pod presją ze strony czyhającego na najmniejszy błąd Montoi.

Pod koniec 17 okrążenia pierwszą rundę postojów w boksach zapoczątkował Trulli. W następnej kolejności boksy odwiedzali Schumacher, Raikkonen, Massa, Barrichello, Montoya, Fisichella i dopiero na 22 okrążeniu Alonso. Hiszpan po powrocie na tor nadał był liderem wyścigu, natomiast na drugą pozycję awansował tymczasowo Heidfeld, który z odbyciem pierwszego postoju zwlekał aż do 25 okrążenia.

Wówczas na drugą i trzecią pozycję powrócili Raikkonen i Schumacher, przy czym obaj mieli już ponad 10 sekund straty do Alonso. Zmiana nastąpiła jednak na czwartej pozycji, na którą dzięki późniejszemu postojowi w stosunku do Massy awansował Fisichella. Jako ostatni pierwsze postoje na 27 okrążeniu odbyli Villeneuve, Liuzzi i Klien, przy czym postój Liuzziego był na tyle długi, że mogła to być jego jedyna wizyta w boksach podczas tego wyścigu.

Po zakończeniu pierwszej rundy postojów na szóstej pozycji znalazł się Montoya, korzystając z problemów Heidfelda (Niemiec stracił kilka sekund w boksach ze względu na trudności z wybraniem pierwszego biegu). Tymczasem jadący dotąd na ósmej pozycji Barrichello stracił podczas pierwszej rundy postojów aż dwa miejsca, gdyż przed nim znaleźli się Rosberg i Villeneuve. Z pozostałych kierowców miejscami zamienili się Coulthard i Trulli (P11), Liuzzi i Klien (P13) oraz Monteiro i Albers (P15). Stawkę 18 kierowców nadal zamykali Sato i Montagny.

Druga runda postojów rozpoczęła się na 38 okrążeniu i trwała w sumie 11 okrążeń. Tym razem pierwsza zmiana w kolejności kierowców nastąpiła na drugiej pozycji, na którą dzięki niezwykle szybkiemu okrążeniu wyjazdowemu w boksów i krótszemu postojowi awansował Schumacher, spychając w ten sposób Raikkonena na najniższy stopień podium. Na kolejnych czterech pozycjach utrzymali się Fisichella, Massa, Montoya i Heidfeld, natomiast na ostatnią punktowaną pozycję wskoczył Villeneuve, przeskakując dzięki późniejszemu drugiemu postojowi Rosberga. Ostatnia zmiana nastąpiła na 13 pozycji, którą dzięki jednostopowej strategii objął podczas drugiej rundy postojów Liuzzi.

Nie obfitujący w zbyt wiele akcji tegoroczny wyścig na torze Silverstone zakończył się pierwszym zwycięstwem Alonso na tym obiekcie, który linię męty przekroczył z ponad 13-sekundową przewagą nad Schumacherem. Miejmy nadzieję, że następny wyścig w Kanadzie dostarczy nam trochę więcej emocji.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
06.05.2024  GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu
06.05.2024  GP Miami: wyniki wyścigu
05.05.2024  Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami
04.05.2024  GP Miami: wyniki kwaliifkacji
04.05.2024  Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami
Tagi:
Grand Prix F1
Silverstone

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
oligator, 12.06.2006 15:58[!]
emocji mniej w kanadzie byc nie bedzie, bo napewno odpadnie kilka aut... a to juz czesto sa emocje...
Witek, 12.06.2006 16:08[!]
Mam nadzieję, że Renault chociaż z jednym bolidem dojedzie do mety w Kanadzie, bo ostatnio 2 auta Renault do mety dojechały chyba jeszcze przed powrotem marki do F1 w 2002, a jeden bolid w 2003 roku (Alonso). Co za pech- a już szczególnie w tamtym roku!!!!
steve-o, 12.06.2006 18:48[!]
pozostaje tylko czekać na Kanadę. Uwielbiam ten wyścig... poprostu zaje...ty. ostatnia prosta wyjaśnia. Tylko żeby było tyle wyprzedzania w tym miejscu co zawsze a wyścig będzie git :)
lakeman, 12.06.2006 18:48[!]
ano, na pewno "Banda Mistrzów" (po ostatniej szykanie) zbierze swoje żniwo, więc powinno być ciekawie...mógłby wygrać w końcu ktoś inny niż Szumi i Alonso...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca