|
|
|
|
|
|
Trzeci dzień testów na torze Paul Ricard |
Pedro de la Rosa najszybszy podczas ostatniego dnia testów we Francji. |
|
•Marek Roczniak, 16 czerwca 2006, zmieniony 16.06.2006 20:28, wyświetlenia: 1561 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Zespoły McLaren i Ferrari zakończyły dzisiaj trzydniowe testy na francuskim torze Paul Ricard, nadal korzystając z wersji 1E-SC tego obiektu. W piątek najszybszy okazał się kierowca testowy stajni z Woking, Pedro de la Rosa, zastępując po dwóch dniach testów Kimi Raikkonena. Warunki atmosferyczne były tym razem nieco mniej korzystne, gdyż po południu wiał wiatr i stąd pogorszenie czasów w stosunku do wczorajszych testów (Felipe Massa uzyskał w czwartek lepszy o blisko sekundę wynik). Oprócz de la Rosy zespół McLaren ponownie reprezentował dzisiaj drugi kierowca testowy, Gary Paffett. Brytyjczyk uplasował się na trzeciej pozycji, mając mniej niż 0.4 sekundy straty do swojego partnera.
McLaren skupił się w tym tygodniu na przygotowaniach do Grand Prix Kanady i Stanów Zjednoczonych. Tory w Montrealu i Indianapolis mają podobną charakterystykę, bowiem dominują na nich długie proste i strefy ostrego hamowania. Program testów obejmował pracę nad aerodynamiką (wliczając w to sprawdzanie pakietów skrzydeł), ustawieniami i hamulcami, a także testy opon Michelin na wyścig w Stanach Zjednoczonych (opony na tor im. Gillesa Villeneuve'a zespół zdążył już wypróbować w maju). W sumie Raikkonen i obydwaj kierowcy testowi przejechali podczas trzech dni ponad 2600 kilometrów. Aktywność de la Rosy i Paffetta ograniczyła dzisiaj nieco konieczność wymiany silników, które osiągnęły swój przewidywany przebieg. Kolejne testy McLaren przeprowadzał będzie w dniach 4-6 lipca na torze Jerez.
Ekipę Ferrari w piątek ponownie reprezentowali Felipe Massa i kierowca testowy Luca Badoer. Massa po zdominowaniu poprzednich dwóch dni testowych tym razem musiał zadowolić się drugim czasem, jednak jego strata do de la Rosa okazała się minimalna (0.047 sekundy). Badoer uplasował się tymczasem na ostatniej pozycji, tracąc do najszybszego kierowcy blisko sekundę. Włoska stajnia zakończyła rozpoczęte w środę testy opon Bridgestone i eksperymenty z nowymi rozwiązaniami aerodynamicznymi, a także sprawdzanie nowych komponentów mechanicznych i elektrycznych. Obaj kierowcy łącznie przejechali ponad 200 okrążeń, a ich całkowity dorobek w tym tygodniu wyniósł ponad 3000 kilometrów. Ponadto na torze Fiorano drugi kierowca testowy Ferrari, Marc Gene, dokonał ostatniego sprawdzenia bolidów 248 F1, które zostaną użyte w Grand Prix Kanady. Hiszpan przejechał w sumie osiem okrążeń, z czego cztery na krótkiej wersji toru.
Pogoda na torze Paul Ricard
Temperatura powietrza: 22-30°C
Temperatura toru: 26-45°C
Częściowe zachmurzenie rano, słonecznie ale wietrznie po południu
Pogoda na torze Fiorano
Temperatura powietrza: 29-30°C
Temperatura toru: 45°C
Pochmurno z przejaśnieniami
•Czasy uzyskane w piątek na torze Paul Ricard (wersja 1E-SC - 5,216 km) | | | | | P. | Kierowca | Konstruktor | Bolid | Op. | Czas okr. | Strata | Okr. |
|
1. | Pedro de la Rosa | McLaren Mercedes | MP4-21 V8 | | 1:23,858 | | 82 |
2. | Felipe Massa | Ferrari | 248 F1 V8 | | 1:23,905 | +0,047 | 82 |
3. | Gary Paffett | McLaren Mercedes | MP4-21 V8 | | 1:24,221 | +0,363 | 91 |
4. | Luca Badoer | Ferrari | 248 F1 V8 | | 1:24,838 | +0,980 | 126 |
|
Czasy uzyskane w piątek na torze Fiorano (pełna wersja - 2,976 km, krótka wersja - 1,413 km) | |
1. | Marc Gene | Ferrari | 248 F1 V8 | | 1:03,594 | | 8 |
| |
|
|
Źródło: McLaren.com, Ferrari.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|