F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Mercedes naciska FIA na wprowadzenie modyfikacji krawężników

Toto Wolff podejrzewa, że winne usterkom są prawdopodobnie nowe czerwone tarki.
Nataniel Piórkowski, 2 lipca 2016, wyświetlenia: 1246<< | lista | T- | T+ | >>

Toto Wolff z Mercedesa, ma nadzieję, że FIA zareaguje na sobotnie awarie zawieszenia, którym winne są agresywnie wyprofilowane krawężniki Red Bull Ringu.

Austriak powiedział, że jego zespół jest w kontakcie z dyrektorem wyścigu z ramienia FIA – Charliem Whitingiem, starając się wyjaśnić przyczynę usterki zawieszenia, do jakiej w trakcie trzeciego treningu doszło w bolidzie lidera mistrzostw świata – Nico Robserga.

„Nie wiem, jaką decyzję podejmie FIA. Czy odsuną dalej te żółte krawężniki, zgodzą się na wprowadzenie czerwonych tarek, złagodzą je, wypełnią betonem. Po prostu nie wiem. Widzieliśmy jednak kilka awarii różnych bolidów, korzystających z różnych projektów zawieszenia. Cały czas dochodziło do kolejnych usterek. Sądzę, że potrzebna jest jakaś reakcja. Toczą się dyskusje. Już w trakcie sesji podkreślaliśmy w nich, że potrzebna jest szybka reakcja. Nie jest to jednak takie proste” – wyjaśniał.

Wolff zaznaczył, że do awarii zawieszenia w bolidzie Rosberga doszło na skutek najechania na czerwoną tarkę, a nie żółty wysoki krawężnik. „To powód do zmartwień. Najdziwniejsze w tym wszystkim jest to, że wydawało nam się, iż wykryjemy spore obciążenia. Kiedy jednak zabraliśmy się za analizę danych, nie byliśmy w stanie dostrzec żadnych szczególnie wielkich obciążeń zawieszenia”.

„To coś w rodzaju dziwnej częstotliwości, może drgań opony, które powodują łamanie się zawieszenia. Nie wiemy, co się za tym kryje. Wygląda na to, że winne są temu nowe czerwone tarki”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.05.2024  Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa
07.05.2024  Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia
04.05.2024  Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024
01.05.2024  Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami
30.04.2024  Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa
Tagi:
Wolff T.
FIA
Mercedes
Red Bull Ring (A1)

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Yurek, 02.07.2016 19:38[!]
Argumentacja FIA będzie identyczna jak w GP USA '05, że usunięcie krawężników nie zostało sprawdzone, że mogłoby stanowić zagrożenie. W efekcie dojdzie do strajku, wycofa się 9 zespołów i na podium wjedzie Manor ;)
Gangster, 02.07.2016 20:19[!]
@UP
A to nie chodziło przypadkiem o felerne opony Michelin co nie wytrzymywały Ostatniego zakrętu i Ralf miał wtedy wypadek.
Poza tym żółte krawężniki są poza torem i niech wprowadzi dyrektywę ab kierowcy na nie nie najeżdżali.
Kwiat miał wypadek przed ostatnim zakrętem i tam aby wjechać na krawężnik trzeba wszystkini kołami wyjechać poza obręb toru.
Yurek, 02.07.2016 20:42[!]
Cytat Gangster :
A to nie chodziło przypadkiem o felerne opony Michelin co nie wytrzymywały Ostatniego zakrętu

Chodziło, i proponowanym rozwiązaniem było wstawienie tam szykany, na co FIA odpowiedziała tak, jak przytoczyłem.
---, 02.07.2016 21:21[!]
@Yurek Bez przesady, tak by nie mogli się bronić, bo szykana w USA faktycznie byłaby nieprzetestowana, a specyfikacja toru bez żółtych wyrzutni w końcu była już wcześniej - wiec wszystko w porządku. Ja idę o zakład, że nie będą na to odpowiadać, a jak będą jeszcze ze dwa dzwony jutro to usuną na następny rok.
Mr President, 02.07.2016 22:02[!]
Nawet po wypadkach w kwalifikacjach ciągle jestem zdania, że takie krawężniki to bardzo dobry pomysł. To jedyne sprawiedliwe rozwiązanie, w przypadku kar za track limits zawsze są kontrowersje, czy ktoś już za bardzo wyjechał, czy jeszcze zmieścił się w granicach toru, czy że jedni dostają karę za dane przewinienie, a reszta nie. Kierowcom nie wolno przekraczać obrębu toru i to wszystko. Ci, którzy opuszczają granice, ryzykują kraksę. I bardzo dobrze, z pewnością wyjazdów poza tor jest mniej.
enstone, 02.07.2016 22:59[!]
Żółte krawężniki nie są na wyścigowej nitce więc nie rozumiem tego biadolenia Mercedesa czy też Kwiata, który na własne życzenie wpakował się na te krawężniki ....
Chyba co poniektórzy przyzwyczaili się, że mogą popełniać błędy bo mają kilometrową strefę wyjazdową z asfaltu ....
---, 02.07.2016 23:13[!]
@Mr President
Wg mnie te krawężniki to gwno, na te pobocza co tam są już i tak człowiek nie wyjedzie bo zawieszenie zerwane automatycznie, a więc niczym to się nie różni od pułapki żwirowej - poza tym, że to jest po pierwsze brzydsze, po drugie bardziej niebezpieczne rozwiązanie. A Moto GP które niedługo będzie na tym torze na pewno nie wyda zgody na pozostawienie krawężników, te asfaltowe pobocze też źle. Jak to ktoś świetnie ujął FIA jest jak socjalizm, dzielnie walcząc ze stworzonymi przez siebie problemami. Choć właściwie RO wcale nie tak dzielnie, bo co rusz wymyślą coraz to gorszą paranoję.

Po drugie głupotą nad głupotami jest wstawienie tych krawężników również w miejscach gdzie żwirowe pułapki już są, czyli w zakrętach 5 i 7.
paymey852, 03.07.2016 08:06[!]
@---
Ostatnio w Monaco obniżyli szykanę 15-16 gdzie czasami bolid niszczył zawieszenie.
Ricciardo stwierdził że szkoda tych zmian bo lubił trudniejszą wersje.

Webber apelował o modyfikacje torów aby kierowcy bardziej cierpieli (czasowo) za błędy.

Cytat --- :
Wg mnie te krawężniki to gwno, na te pobocza co tam są już i tak człowiek nie wyjedzie

ale to ma imitować ścianę coś czego nie chcesz spotkać.

To trochę dziwne że jak kierowca przyjeżdża do np Kanady to mówi "to wspaniały tor mamy tu słynną ścianę mistrzów" a gdzie indziej apeluje o lotniskowe pobocza bo się zmieścić nie mogą.

Jak jest ściana to mówią o błędzie i przepraszają a jak bananowe tarki to winią FIA.
Oby więcej takich bananów na torze.
lordfryta, 03.07.2016 08:55[!]
Ja sie podpisuje pod slowami Presidenta rekami i nogami. Skoro nie ma juz zwiru na poboczu to takie pulapki powinny byc na kazdym zakrecie.
---, 03.07.2016 11:51[!]
No właśnie chodzi mi o to że jak tam są te żółte krawężniki, to po ch za przeproszeniem tam okropne asfaltowe pobocze, na które i tak nikt nie wyjedzie - mogliby już zastąpić to bardziej estetyczną jak i bardziej bezpieczną pułapką żwirową, bo i tak zakończy wyścig i tak. Jedynym celem wprowadzenia asfaltowego pobocza był powrót na tor, a po co to jest wciąż jak już i tak nikt na to nie wjedzie? FIA walczy z problemami stworzonymi przez samych siebie. Powinni wrócić do starych, dobrych, sprawdzonych pułapek żwirowych, a nie wymyślać i wstawiać bez przetestowania takie dziwactwa.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca