F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

14.05.2024

Kick Sauber z dużym pakietem poprawek na GP Emilii-Romanii

Verstappen krytykuje przepisy dot. przyznawania superlicencji

Hulkenberg: Komatsu robił wszystko, aby zatrzymać mnie w Haasie

Russell chętny na wyzwanie ścigania się z Verstappenem

13.05.2024

Piastri: Wygrana Norrisa daje nam pozytywne znaki

Zespoły popierają rozszerzenie punktowanej strefy

Ferrari potwierdza zatrudnienie Jerome'a D'Ambrosio i Loica Serry

"Bo nie jest Hiszpanem". Czy Alonso ma powody do narzekania?

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Lewis Hamilton pewnie wygrywa Grand Prix Wielkiej Brytanii

Anglik był zdecydowanie najszybszy w zmiennych warunkach na Silverstone.
Łukasz Godula, 10 lipca 2016, wyświetlenia: 4667<< | lista | T- | T+ | >>
Dzisiejszy wyścig zapowiadał się dramatycznie jeszcze przed startem. Na 20 minut przed zgaśnięciem czerwonych świateł nad torem przeszła potężna ulewa. W takich warunkach zawody z pewnością by się nie odbyły, na szczęście wszystko trwało tylko kilka minut, by znów niebo było niemal czyste. Typowa angielska pogoda, która jednak zapewniła start zawodów na oponach przeznaczonych do jazdy po mokrej nawierzchni. Niestety był to start za samochodem bezpieczeństwa.

Oczekiwanie na suchy tor

Decyzja o starcie za samochodem bezpieczeństwa zdecydowanie pozbawiła nas nieco emocji i chyba byłą podjęta nieco za wcześnie. Dodatkowo sędziowie zdecydowanie nie chcieli dać kibicom zobaczyć prawdziwej akcji w mokrych warunkach. Samochód bezpieczeństwa nieubłaganie czekał na warunki niemal suchej nawierzchni. Bezpieczeństwo przede wszystkim, jednak czyżby ktoś ponownie zapomniał, że Formuła 1 posiada opony deszczowe?

Gdy w końcu po piątym okrążeniu samochód bezpieczeństwa zjechał do alei serwisowej, wraz z nim zjechało praktycznie pół stawki, by zmienić opony na przejściowe. Na torze została między innymi czołowa czwórka. Na kolejnym kółku mieliśmy kolejne zmiany, a na trasie pozostali tym razem kierowcy Mercedesa, Verstappen i dwójka Saubera, ale i oni zmienili opony. Czołówce udało się przy okazji wykorzystać wirtualny samochód bezpieczeństwa, który pojawił się na trasie po wypadnięciu z toru Wehrleina w pierwszym zakręcie.

Sytuacja po postojach

Po postojach na czele mieliśmy dwójkę Mercedesa, Verstappena, Pereza, Ricciardo, Raikkonena, Sainza, Massę Bottasa i Hulkenberga. Na starcie zdecydowanie zyskały Williamsy, ale już po chwili oba białe bolidy były naciskane przez rywali gdyż stajnia z Grove prezentowała bardzo przeciętne tempo na przejściówkach. Bottas ostatecznie obrócił się na spadł na 13 miejsce po atakach ze strony Hulkenberga. Chwilę później to Massa musiał się bronić przez Hulkiem i Alonso ale nie trwało to aż tak długo, gdyż sygnał do zmiany na gładkie opony dał Vettel na 16 kółku, który założył pośrednie gumy.

Oczywiście w ślad za nim poszli kolejni kierowcy z taką werwą, że aż Palmera wypuszczono ze stanowiska bez prawego tylnego koła. Liderzy wyścigu zjechali okrążenie później, a już po 19 kółku cała stawka podróżowała na pośredniej mieszance. Na strategię przy okazji narzekał Alonso, który znalazł się za rywalami. Mimo to wyścig w tym okresie obfitował w incydenty i piruety, co dało Hiszpanowi ponowną szansę walki o punkty. Nie na długo, gdyż Hiszpan popełnił dość prosty błąd w pierwszym zakręcie i po kilku obrotach mógł tylko szczęściu zawdzięczać dalszy udział w wyścigu. Nie miało to już jednak większego znaczenia.

Walka Rosberga o drugie miejsce

Na 26 okrążeniu przygodę z Grand Prix Wielkiej Brytanii zakończył Haryanto. Błąd popełnił również Hamilton i Verstappen, ale im udało się uniknąć większych przygód. Oczywiście należy tu wspomnieć, że wcześniej Holender zdołał wyprzedzić Rosberga na przejściowych oponach. Niestety dla Red Bulla na gładkich gumach Max musiał uznać wyższość Rosberga, jednak po ostrej walce na kilku kolejnych okrążeniach. W tym czasie Vettelowi udało się wbić w czołową dziesiątkę po niezbyt udanym początku wyścigu. Niemiec jednak otrzymał karę doliczenia 5 sekund za wypchnięcie Felipe Massy, więc musiał mocno cisnąć, by na mecie nie utracić pozycji.

Końcówka wyścigu przyniosła jeszcze postoje Massy i Alonso. Brazylijczyk założył opony miękkie, Hiszpan pośrednie, ale dla losów wyścigu nie miało to większego znaczenia. Tymczasem na czele w bolidzie Nico Rosberga doszło do awarii na 7 biegu. Zawiodła skrzynia biegów i zespół szybko pośpieszył z instrukcjami co ma zrobić ich zawodnik. Udało się opanować awarię poprzez zmianę ustawień i unikanie siódmego biegu, co ostatecznie pozwoliło na finisz na drugiej lokacie, ale po wyścigu analizowane będzie przez sędziów to, czy informacja była legalna, tak więc wyniki mogą jeszcze ulec zmianie.

Emocje ale z niedosytem

Tym samym GP Wielkiej Brytanii zakończyło się pewnym zwycięstwem Hamiltona. Ogólnie akcji na torze było sporo, pomimo momentów delikatnie mówiąc spokojniejszych. Trudno nie wspomnieć tu o zbyt długim okresie neutralizacji na początku wyścigu. Zdecydowanie pozbawiło to nas wielu emocji, ale mimo to nie możemy narzekać na nudę. Miejmy nadzieję, że kolejne Grand Prix również będą równie ciekawe.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
06.05.2024  GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu
06.05.2024  GP Miami: wyniki wyścigu
05.05.2024  Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami
04.05.2024  GP Miami: wyniki kwaliifkacji
04.05.2024  Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami
Tagi:
Silverstone
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
dawcio10, 10.07.2016 16:22[!]
Kiedyś Ayrton Senna powiedział że ścigając się w początkach kariery w deszczu był cały czas wyprzedzany nie radził sobie w takich warunkach. Zrozumiał wtedy że niewie nic o jeździe w deszczu. Trenował wtedy cały czas gdy tylko padało i było mokro. Pamiętamy potem w F1 jak opanował tę umiejętność. Tak samo powinien zrobić Nico Rosberg. Było to doskonale widać dzisiaj. Podobnie jak i w Monte Carlo i w innych wyścigach w przeszłości...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca