F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

13.05.2024

Piastri: Wygrana Norrisa daje nam pozytywne znaki

Zespoły popierają rozszerzenie punktowanej strefy

Ferrari potwierdza zatrudnienie Jerome'a D'Ambrosio i Loica Serry

"Bo nie jest Hiszpanem". Czy Alonso ma powody do narzekania?

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Piątka kierowców uniknęła cofnięcia na starcie GP Węgier (akt.)

Wątpliwości były związane z regułą 107%.
Nataniel Piórkowski, 23 lipca 2016, zmieniony 23.07.2016 22:29, wyświetlenia: 2329<< | lista | T- | T+ | >>


Daniel Ricciardo, Max Verstappen, Sergio Perez, Nico Hulkenberg i Valtteri Bottas mogą zostać cofnięci na koniec stawki na starcie wyścigu o Grand Prix Węgier, gdyż w trakcie Q1 nie udało im się uzyskać czasu stanowiącego 107% rezultatu, jaki uzyskał Nico Rosberg.

Problem dotyczy regulacji odnoszącej się do pierwszego bloku czasówki, mówiącej o tym, że do wyścigu zostają dopuszczani automatycznie kierowcy, których rezultaty zmieściły się granicy 107%. Pozostali mogą wnioskować do sędziów Międzynarodowej Federacji Samochodowej o możliwość wzięcia udziału w niedzielnej rywalizacji na podstawie osiąganych wcześniej wyników, jednak w przypadku zgody muszą zająć ostatnie miejsca na starcie, już po nałożeniu wszystkich innych kar.

Przepis ten ma na celu uniemożliwienie startu w wyścigach bolidów znacząco odstających tempem od reszty stawki – w przeszłości był stosowany na przykład wobec HRT. W przypadku kwalifikacji do Grand Prix Węgier problem polega na tym, że ze względu na trudne warunki pogodowe w Q1 aż jedenastu kierowców nie zmieściło się w limicie 107%, z czego pięciu awansowało do dalszej części czasówki.

Według niepotwierdzonych informacji sędziowie zaakceptowali początkowo zapis regulaminu i byli gotowi na przesunięcie pięciu wymienionych we wstępie kierowców na koniec stawki. Wtedy jednak jeden z zespołów miał zaprezentować alternatywną interpretację, bazując na dalszym zapisie, mówiącym o tym, iż pozycje startowe czołowej dziesiątki będą zajęte przez samochody, które wzięły udział w w Q3.

Aktualizacja: Sędziowie FIA podjęli decyzję o utrzymaniu w mocy wyników kwalifikacji do wyścigu o GP Węgier, argumentując to wyjątkowymi okolicznościami.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.07.2023  GP Węgier: najszybsze okrążenia w wyścigu
23.07.2023  GP Węgier: wynik wyścigu
23.07.2023  Verstappen zdominował wyścig o Grand Prix Węgier
23.07.2023  Doohan zwycięża w głównym wyścigu na Hungaroringu
23.07.2023  O'Sullivan zwycięzcą głównego wyścigu F3 w Budapeszcie
Tagi:
Hungaroring
F1 ogólnie
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
TommyYse, 23.07.2016 21:11[!]
Ten przepis jest po to żeby nie dopuszczać do wyścigu bardzo wolnych samochodów drastycznie odstających od reszty stawki, więc dziwię się że w ogóle regulamin dopuszcza stosowanie jej w takim przypadku jak dzisiaj i wobec zespołów które zdecydowanie nie są zbyt wolne żeby pojechać w wyścigu.
aronek, 23.07.2016 21:14[!]
Zaraz, a jak HRT dopuszczano co wyścig mimo nie mieszczenia się w 107% to co?
TommyYse, 23.07.2016 21:17[!]
@aronek
No bo pewnie w treningach mieli satysfakcjonujące czasy
Aeromis, 23.07.2016 21:22[!]
Sam fakt że ta sprawa jest pod lupą potwierdza słuszność głupkowatego powiedzenia "całe życie z debilami".
nate, 23.07.2016 21:23[!]
@aronek @TommyYse W tym przypadku chodzi o to, że kierowcy, którzy nie zmieścili się w 107% mogą wystartować do wyścigu, ale z końca stawki. Kiedy np. w GP Australii 2013 złamał ją Pic w Caterhamie, to i tak zajął ostatnie miejsce. Teraz sytuacja jest inna, bo wspomniana w newsie piątka awansowała do Q2 i Q3.
oriom90, 23.07.2016 21:39[!]
A co z kierowcami którzy nie awansowali do Q2 a także nie zrobili 107%. Wspomniana piątka ma być zdegradowana przed nich czy za nich? No bo jeśli za nich to już wogole bez sensu.
marios76, 23.07.2016 21:42[!]
Jak juz jestesmy tak drobiazgowi, to oczekuje od FIA konsekwencji. Jak nie to zmiana durnych przepisow jest konieczna... Sytuacja Rosberga pokazuje dzis wszystko:/
MMMotorsport, 23.07.2016 21:52[!]
Kolejność bez zmian, to już potwierdzona informacja.
Michal2_F1, 23.07.2016 22:35[!]
Przepisy wprowadzane, jak i te proponowane, w ostatnich 3 latach to kuriozum do setnej potęgi.
krecik705, 23.07.2016 22:41[!]
Byli absolutnie konkurencyjni przez cały weekend to się przywalają, bo w Q1 trochę odstawiali, a walczyli o awans do Q2, więc jakiś satysfakcjonujący czas nie był im potrzebny. A dlaczego się nie czepiają tych, którzy odpadli i nie spełnili 107%? Nie chcę powiedzieć za dużo o samych władzach tego sportu i jakości ich decyzji, by mojej wypowiedzi nie modyfikowali moderatorzy i nałożyli na mnie sankcji...
marion6660, 24.07.2016 09:35[!]
Albo jest przepis i się go bezwzględnie egzekwuje albo ten przepis należy wykreślić z regulaminu skoro i tak się go od dłuższego czasu nie stosuje.
bartoszcze, 24.07.2016 09:48[!]
@Michal2_F1
Prześliczny przejaw naiwnej wiary w to, że kiedyś przepisy były mondżejsze.
Sar trek, 24.07.2016 09:50[!]
Nie którzy do końca chyba nie rozumieją sytuacji.
Jest przepis, który mówi, że aby wystartować w wyścigu należy w Q1 osiągnąć czas mieszczący się w 107% najlepszego czasu. Jest tam też mowa o tym, że jeśli ktoś się nie zmieści w 107%, to może zostać warunkowo dopuszczony do startu z ostatniej pozycji startowej, jeśli w innych sesjach miał konkurencyjne tempo. Jest to luka stworzona między innymi z myślą o takich sytuacjach, w których któryś z kierowców ma np. awarię albo rozbił się przed uzyskaniem czasu. Nikt chyba nie chciałby, żeby n[. Ricciardo nie został dopuszczony do wyścigu, bo mu się bolid popsuł Q1. Wszystko jest ładnie zapisane, że wtedy taki kierowca rusza z ostatniego pola. problem w tym, że układając regulamin nikt nie spodziewał się, że takich kierowców w pewnej wyjątkowej sytuacji może być aż 11! Co oznacza, że część awansowała do Q2 a nawet Q3 i walczyło o najlepsze pozycje. Biorąc pod uwagę wyjątkowe okoliczności (ciągle zmieniające się warunki i czerwone flagi z powodu rizbitków) FIA postąpiła zgodnie z duchem sportu i przymknęła oko na ten zapis, który nie został tak na prawdę stworzony z myślą o takiej sytuacji.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca