|
|
|
|
|
|
Whiting przeciwny rezygnacji z kar za łamanie limitów toru |
Delegat FIA przypomniał, że w trakcie FP1 kierowcy aż 93 razy wyjechali poza tor w T1. |
|
•Nataniel Piórkowski, 29 lipca 2016, wyświetlenia: 730 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Dyrektor wyścigów z ramienia FIA – Charlie Whiting, przyznaje, że sprzeciwia się sugestiom Grupy Strategicznej o zrezygnowaniu z kar za łamanie przez kierowców limitów toru.
Podczas czwartkowego spotkania w Genewie członkowie Grupy Strategicznej mieli uznać, że sytuacje w których kierowcy wyjeżdżają poza obręb toru są dobre dla widowiska, a kary nakładane przez sędziów za takie incydenty nie zyskały przychylnych opinii kibiców sportu.
Organ zarządzający pragnie teraz zapewnić sobie więcej czasu na przeanalizowanie potencjalnych następstw rezygnacji z kar za łamanie limitów toru. Whiting zaznaczył jednak, że skłania się ku utrzymaniu kontroli nad jazdą kierowców, podkreślając, że w coraz mniejszej liczbie zakrętów są oni w stanie zyskiwać przewagę płynącą z szerokich "wycieczek" poza tor. „Niektórzy zaproponowali, byśmy obrali całkowicie bierne podejście do limitów toru. Uważam jednak, że byłoby to coś niewłaściwego”.
„Myślę, że powinniśmy robić to, co robimy teraz. Moim głównym celem jest zapewnianie, aby na różnych obiektach nie było miejsc, które kusiłyby kierowców do łamania limitów toru. Myślę, że w zasadzie udało nam się to osiągnąć, ale na niektórych arenach Grand Prix nadal znajdują się zakręty sprawiające nam drobne problemy. Eliminujemy te trudności jedna po drugiej” – podkreślał Brytyjczyk.
„Sądzę, że tutaj, w Niemczech, mamy tę samą sytuację jak na Węgrzech. Tam były zakręty numer cztery i jedenaście, tutaj jest zakręt numer jeden. Są do siebie bardzo podobne. W trakcie pierwszego treningu kierowcy 93 razy wyjechali poza tor w T1, więc musimy ostrożnie pomyśleć o tym, co zrobić przed sobotą. Problem związany z daniem kierowcom całkowicie wolnej ręki, pozwolenia im na szerokie wyjazdy bez konsekwencji, doprowadziłby do tego, że tory stałyby się zupełnie inne. Byłyby szybsze, z mniejszymi strefami wyjazdowymi. Nie moglibyśmy więc raczej tego rozważać” – tłumaczył.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|