F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Whiting przeciwny rezygnacji z kar za łamanie limitów toru

Delegat FIA przypomniał, że w trakcie FP1 kierowcy aż 93 razy wyjechali poza tor w T1.
Nataniel Piórkowski, 29 lipca 2016, wyświetlenia: 730<< | lista | T- | T+ | >>


Dyrektor wyścigów z ramienia FIA – Charlie Whiting, przyznaje, że sprzeciwia się sugestiom Grupy Strategicznej o zrezygnowaniu z kar za łamanie przez kierowców limitów toru.

Podczas czwartkowego spotkania w Genewie członkowie Grupy Strategicznej mieli uznać, że sytuacje w których kierowcy wyjeżdżają poza obręb toru są dobre dla widowiska, a kary nakładane przez sędziów za takie incydenty nie zyskały przychylnych opinii kibiców sportu.

Organ zarządzający pragnie teraz zapewnić sobie więcej czasu na przeanalizowanie potencjalnych następstw rezygnacji z kar za łamanie limitów toru. Whiting zaznaczył jednak, że skłania się ku utrzymaniu kontroli nad jazdą kierowców, podkreślając, że w coraz mniejszej liczbie zakrętów są oni w stanie zyskiwać przewagę płynącą z szerokich "wycieczek" poza tor. „Niektórzy zaproponowali, byśmy obrali całkowicie bierne podejście do limitów toru. Uważam jednak, że byłoby to coś niewłaściwego”.

„Myślę, że powinniśmy robić to, co robimy teraz. Moim głównym celem jest zapewnianie, aby na różnych obiektach nie było miejsc, które kusiłyby kierowców do łamania limitów toru. Myślę, że w zasadzie udało nam się to osiągnąć, ale na niektórych arenach Grand Prix nadal znajdują się zakręty sprawiające nam drobne problemy. Eliminujemy te trudności jedna po drugiej” – podkreślał Brytyjczyk.

„Sądzę, że tutaj, w Niemczech, mamy tę samą sytuację jak na Węgrzech. Tam były zakręty numer cztery i jedenaście, tutaj jest zakręt numer jeden. Są do siebie bardzo podobne. W trakcie pierwszego treningu kierowcy 93 razy wyjechali poza tor w T1, więc musimy ostrożnie pomyśleć o tym, co zrobić przed sobotą. Problem związany z daniem kierowcom całkowicie wolnej ręki, pozwolenia im na szerokie wyjazdy bez konsekwencji, doprowadziłby do tego, że tory stałyby się zupełnie inne. Byłyby szybsze, z mniejszymi strefami wyjazdowymi. Nie moglibyśmy więc raczej tego rozważać” – tłumaczył.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
05.12.2021  Horner: Sport odczuł dzisiaj brak Charliego Whitinga
28.03.2019  FIA w GP Bahrajnu podzieliła obowiązki Charliego Whitinga na trzy osoby
14.03.2019  Ecclestone: Nie wiem co Formuła 1 zrobi bez Charliego Whitinga
14.03.2019  Charlie Whiting nie żyje
26.11.2018  FIA nie potrzebuje zgody zespołów, by ustalić przepisy na sezon 2021
Tagi:
Whiting C.
Przepisy
F1 ogólnie
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
piotr_del_grey, 29.07.2016 14:40[!]
Nie chcę zbyt wiele mówić ale wyasfaltowali i wybetonowali pobocza to nic dziwnego, że kierowcy korzystają. Gdyby zaraz za nitką asfaltu był pas zieleni a dalej żwirowa pułapka to nikt by nie wyjeżdżał (swoją drogą przez wiele lat tak było i nikomu to nie przeszkadzało).
Ale chcę zwrócić uwagę na coś innego - F1 to się ściga czy pilnuje coraz to bardziej idiotycznych przepisów? Bo mam wrażenie że ostatnio przeszli wyraźnie na to drugie. Wyścigi są coraz bardziej sztuczne.
qqryq, 29.07.2016 14:44[!]
Niech zrobią bandy jak w Monaco i po kłopocie.
bartoszcze, 29.07.2016 14:49[!]
Jest od lat ten sam przepis, że kierowcy mają się trzymać toru. Jak sobie Bernie z Hornerem chcą wycieczek poza tor, to może niech się na rallycross przerzucą.

Update: Whiting oficjalnie powiadomił zespoły, że każdy kierowca który w drugim lub trzecim treningu co najmniej trzy razy wyjedzie poza tor w zakręcie nr 1 (tam gdzie są czujniki elektroniczne), ląduje u sędziów.
Gszegosz, 29.07.2016 15:46[!]
Żwir i trawka moi mili.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca