F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2006
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Grand Prix Kanady - analiza techniczna

Usprawnienia aerodynamiczne zastosowane przez zespoły na wyścig w Montrealu.
deZZember, 29 czerwca 2006, wyświetlenia: 1282<< | lista | T- | T+ | >>
Honda RA106 – większe tarcze przy wlotach powietrza

Ta część bolidu Hondy jest nieustannie poddawana modyfikacjom. W Montrealu zostały użyte dużo większe, dłuższe i wyższe tarcze zamontowane przed wlotami powietrza. Najwyraźniej elementy te powodują lepsze sterowanie strumieniem powietrza w tym obszarze samochodu (Renault zastosowało podobne rozwiązanie). Rozwiązania zastosowane w tej części nadwozia mają bardzo duży wpływ na całościowy balans aerodynamiczny, więc dzięki tym zmianom można teoretycznie bardzo dużo zyskać.


Williams FW28 – boczne skrzydełka / nowy profil przedniego skrzydła

Dosyć interesujące modyfikacje aerodynamiczne, których zadaniem jest zwiększenie siły dociskowej na krętej części toru w Montrealu bez ujemnego wpływu na prędkość w szybkich jego fragmentach. Pierwszym elementem mającym zapewnić ten efekt są poziome skrzydełka (małe skrzydełka) na górze nosa, które nie różnią się bardzo od tych zastosowanych w Toyocie i Renault. Elementy te redukują turbulencje i wiry powietrzne powstające wokół górnych ramion przedniego zawieszenia oraz stabilizują i wygładzają strumień powietrza podążający na tył bolidu. Drugi element to przednie skrzydło, które ma zmieniony górny płat. Zredukowana została jego szerokość w środkowej części, by zmniejszyć opór powietrza na głównej prostej.


Ferrari 248 F1 – zmodyfikowane przednie skrzydło

Jednym z głównych elementów pakietu aero zmodyfikowanych na wyścig w Kanadzie jest przednie skrzydło, cechujące się zmienionym najwyższym płatem, który gwarantuje odpowiednią wartość siły docisku (bardzo pomocnej w krętej części toru), ale także zmniejsza opór powietrza (co jest z kolei bardzo pożądane na bardzo długiej ostatniej prostej). By osiągnąć ten cel nowy płat został częściowo zmniejszony, ale utrzymano jego zakrzywiony kształt. Siła docisku powinna zostać zmniejszona o około 6% w stosunku do poprzedniej wersji skrzydła, co doskonale odpowiada wymaganiom tego toru.


Honda RA106 – zmodyfikowane tylne skrzydło

Interesujące rozwiązanie, które było intensywnie testowane wcześniej na torze Monza, jednak ostatecznie nie zostało użyte w Grand Prix Kanady. Główny radykalnie zakrzywiony płat tylnego skrzydła jest dużo niższy w centralnej części niż na brzegach. To zwiększa ciśnienie strumienia powietrza na środku skrzydła, przy równoczesnej stabilizacji i wygładzeniu strumienia po obu stronach, co również jest zasługą rzeźbionych bocznych ścianek. Tymi rzeźbieniami są dwa nacięcia w okolicy łączenia płata z bocznymi ściankami, które są bardzo podobne do tych w Renault. To rozwiązanie wydaje się idealne na tor w Montrealu, gdyż dostarcza odpowiednią siłę docisku tyłowi bolidu, przy jednoczesnym zmniejszeniu oporu powietrza w bocznych częściach.


Renault R26 – zmodyfikowane tarcze przy osłonach wlotów powietrza

Kolejna zmiana specjalnie na tor w Kanadzie – większe tarcze zamontowane przed wlotami powietrza. Zmiana nie jest zbyt oryginalna – Honda i inne zespoły zastosowały podobne rozwiązanie – ale z pewnością jest ona bardzo ważna. Tarcze usprawniają przepływ strumienia powietrza nad rzeźbionymi wlotami powietrza – kluczową częścią bolidu, jeżeli chodzi o balans aerodynamiczny – dzięki czemu zespół może dużo zyskać, jeżeli zmiany są odpowiednie.


Renault R26 – podwójne skrzydełka na nosie

Renault kontynuuje rozwój niepokonanego R26. Inżynierowie francuskiej stajni twierdzą, że na wyścig w Kanadzie przygotowali 16 niewielkich zmian. Niektóre są wyraźnie widoczne – jak te skrzydełka na nosie – podczas gdy inne bardziej subtelne (co nie znaczy, że mniej efektywne), wewnętrzne usprawnienia. Skrzydełka na nosie bolidu zostały zdublowane, by zwiększyć efekt, jaki dawały. Usprawniają przepływ strumienia powietrza przed i nad górnymi ramionami przedniego zawieszenia, zmierzającego do chłodnic i dalej na tył bolidu tuż, stabilizując i wygładzając go. To poprawia ogólną wydajność pakietu aero poprzez redukcję oporu powietrza i turbulencji.

Źródło: Formula1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.06.2023  GP Kanady: najszybsze okrążenia w wyścigu
18.06.2023  GP Kanady: wyniki wyścigu
18.06.2023  Max Verstappen wygrywa emocjonujące GP Kanady
17.06.2023  GP Kanady: wyniki kwalifikacji
17.06.2023  Verstappen wygrywa deszczową czasówkę w Montrealu
Tagi:
Montreal
Grand Prix F1
Analizy techniczne

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Mariusz, 29.06.2006 17:01[!]
Wychodzi na to, że Renault, Williams, Toyota, Ferrari i Honda są w czołówce pod względem innowacjia aerodynamicznych. To tłumaczy, dlaczego McLareny są teraz takie wolne. ;-)
FANF1, 29.06.2006 17:18[!]
Ale w tym artykule nie ma nic o innowacjach aerodynamicznych Toyoty:)
rafaello85, 29.06.2006 17:46[!]
Ludzie od aerodynamiki są geniuszami. Nawet tak - wydawało by się - niewielkie zmiany mogą być kluczowe na danym torze.
nickolas, 29.06.2006 18:13[!]
Geniusze i ich szmery-bajery... i tak większość elementów poprawiających balans jest gdzieś ukrytych pod maską.
Jak można wierzyć w takie 'genialne' pomysły, skoro Hondzie to i tak nic nie pomoże :(
(Fry zapowiadał na Monaco że te poprawki spowodują "substantial improovements", a co było: nic poza odrobiną szczęścia - bo nikt nie mógł Rubensa wyprzedzić!)
marcin760, 29.06.2006 19:48[!]
deZZember - widzę że winglety przeszły... Podoba mi się.
Metalpablo, 29.06.2006 21:02[!]
Mariusz:nie zgodze się,McLareny nie są wolne i aero mają jedne z lepszych w stawce i można było to zobaczyc w GP Wielkiej Brytani.Fisicho gonił Kimasa,ale on w zakrętach znacznie mu odjeżdżał.Znów na prostych Raitek tracił,ale Silverstone jest jak wiadomo kręty i trudno wyprzedzać to Kimi dał rade dojechac na 3 pozycji.Z tego co pamiętam,Kimas w MOntrealu miał większą prędkość max niż Alonso,różnica wynosiła co prawda 1km\h ale zawsze to coś, no i miał najszybzsze okrążenie:D.McLaren na GP Kanady miał inne tylne skrzydło,troche spłaszczone,generujące mniejszą siłe docisku.mMoim zdaniem Maki mają jeden z lepszych pakietów aero no i ciągle go rozwijają i to z powodzeniem:D.
McLuke, 29.06.2006 22:41[!]
Metalpablo--> zgodze sie z Tobą, ale.... jednak coś musi byc nie tak z MP4-21 bo jak narazie Kimas nie wygrał ani jednego wyścigu... :-(
magda, 29.06.2006 23:38 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
to co dla was jest aerodynamika dla mnie jest moco silnika. G...no takie zmiany daja kiedy silnik jest poprostu zasłaby. Samochod F1 jest nawaszerowany plastikiem i roznymi innymi gadzetami. Facet kory jest aerodynamikiem poprostu jest magiem. Czarowac moze we wszystkie storny ale i tak nie przeklada sie to na wynik zespolu kiedy Motor jest zbyt slaby.
__________
<i>wykasowałem fragment niezwiązany z tematem
//deZZ</i>
Rossignol, 30.06.2006 07:57[!]
Madziu,
I odwrotnie co z tego że masz świetny silnik i opony jak nie masz odpowiedniego docisku do nawierzchni zapewnionego przez jak Ty to nazywasz "plastiki" i autko kręci kołami w powietrzu. Co z ego że masz świetny silnik i areo jak koła nie będą w stanie przenieść efektywnie mocy, dohamowań sił powstających na zakręcie? Co z tego że stworzysz konkurencyjny pakiet silnik / areo / opony (i wiele innych mniej spektakularnych elementów) jak za kierownicą siądzie 98 letnia staruszka ze słabiutkim wzrokiem i zanikami pamięci?
Tutaj wygrywają ci, którzy popełniają najmniej błędów!
MadKaras...psycho fan MS, 30.06.2006 08:33 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
wezcie te Magde bo wprowadza poploch w myslenie. jej(go) teksty po prost zwalaja z nog.
__________
<i>Mamy go/ją na uwadze, jeżeli będzie wsczynać konflikty, zostanie to konto skasowane. Natomiast warto nie reagować na jego/jej zaczepki, szczególnie jak nie ma się nic konkretnego do napisania. <b>Rossignol</b> komentarz wyżej pięknie i kulturalnie odpowiedział -i taką konstruktywną polemikę rozumiem i popieram. Wyśmiewanie się z kogoś wypowiedzi i obrażanie nie prowadzi do niczego dobrego -kontrowersyjny wpis usuwam.
//deZZ</i>
magda, 30.06.2006 08:46 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
kochani drodzy specjalisci spokojnie docisnac wszystko mozna :) ja przeciez nie chce tu zadnych spiec mowie tylko ze te wszystkie plastikowe gadzety na samochodach pomagaja ale trzeba sie zastanowic czy Hondzie to cos pomogło. ??? Czy Ferrari to cos pomogło. Nie. Ja bardzo prosze o szacunek dla mnie bo moze byc kolorowo jak sie uniose tak jak MadKaras
__________
<i>Kochana/ny Magdo! To bardzo, ale to naprawdę bardzo się cieszę, że nie chcesz tu żadnych spięć! Oczywiście, jak najbardziej należy Ci się szacunek! Proszę też, nie unoś się tak jak <b>MadKaras</b>! I przede wszystkim <u>nie gróź</u> nikomu, bo rzeczywiście może nie być tak kolorowo!!!

Na ostudzenie -obydwoje mają ostrzeżenie i prośbę o nieprowokowanie się nawzajem.
//deZZ</i>
SPIDER, 30.06.2006 11:16[!]
Drogi użytkowniku o nicku Magda.
Napisałeś raptem kilka komentarzy, i od razu wynikają z tego niepotrzebne sprzeczki. Ty szanuj innych, to inni będa się tak samo odnosić się w stosunku do Ciebie.
Tyle z mojej strony.
:-)
MadKaras...psycho fan MS, 30.06.2006 20:46[!]
Admin daj spokoj...niech sobie wlaczy madzia na kierownicy przycisk myslenia.
nie ma kompromisow jezeli chodzio takie zdania :Hondzie to cos pomogło. ??? Czy Ferrari to cos pomogło. Nie.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca