F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

05.05.2024

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Audi podjęło decyzję o odejściu z WEC po sezonie 2016

Niemiecki koncern poinformował, że od nowego roku mocniej zaangażuje się w Formułę E.
Nataniel Piórkowski, 26 pa?dziernika 2016, wyświetlenia: 6604<< | lista | T- | T+ | >>


Audi podjęło decyzję o wycofaniu się ze startów w Długodystansowych Mistrzostwach Świata po zakończeniu sezonu 2016. W zamian niemiecki producent skoncentruje się na programie w Formule E.

W wydanym w środę oświadczeniu firma z Ingolstadt zaznaczyła, że począwszy od przyszłego roku jej głównym celem w sportach motorowych będzie rozwój partnerstwa ze startującym w Formule teamem Abt Schaeffler. Prócz tego marka będzie także obecna w serii DTM. W komunikacie nie poruszono kwestii aktywności Audi w mistrzostwach World Rallycross.

Komentując decyzję o przeniesieniu zainteresowania na Formułę E, prezes zarządu Audi – Rupert Stadler powiedział: „Zamierzamy brać udział w wyścigu o przyszłość energii elektrycznej. W sytuacji gdy coraz więcej naszych samochodów drogowych korzysta z technologii elektrycznej, nasze auta w sportach motorowych, pełniące funkcję pionierów, muszą jeszcze bardziej włączać się w tę dziedzinę”.

Październik przyniósł wiele plotek na temat przyszłości Audi w WEC – sugerowano jednak, że niemiecki koncern pozostanie zaangażowany w mistrzostwa do końca 2017 roku, by odejść przed planowanymi na sezon 2018 zmianami w przepisach. Decyzja zarządu Audi oznacza, że w przyszłorocznej stawce LMP1 rywalizować będą tylko dwaj producenci: Porsche i Toyota.

Pomiędzy latami 2000-2016, Audi triumowało w 24-godzinnym wyścigu Le Mans aż jedenaście razy. Po raz ostatni samochód koncernu wygrał zmagania na Circuit de la Sarthe w sezonie 2014.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
04.05.2024  Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi
03.05.2024  Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa
03.05.2024  Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi
01.05.2024  Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać
01.05.2024  Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"
Tagi:
Audi
FE
WEC

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Shaitan, 27.10.2016 10:31[!]
Zastanawiam się jak mocno w 3 - letniej perspektywie rozwinie się Formuła E, przy coraz poważniejszym zaangażowaniu się dużych koncernów. Co prawda dla Audi to trochę dbałość o czystość twarzy pacjenta zanurzonego po szyję w mule, ale widać wzmożone zainteresowanie tym tematem.

Formuła E, to póki co "zabawki" będące dobrym narzędziem PR-owym, które można, w przeciwieństwie do F1 rzucić w dowolne miasto na świecie. Zamykając oczy na konkurencyjność, aktualna formuła zapewnia interesujące widowisko, z dużym potencjałem rozwojowym. Celem na przyszłość jest zapewne wzrost konkurencyjności oraz poprawa wydajności baterii umożliwiająca ściganie się jednym samochodem. Ciekaw jestem w jakiej perspektywie czasowej uda się to ostatecznie dokonać (z tego co pamiętam, to BMW ma nadzieję, że będzie to możliwe za 2 sezony i wówczas rozważą pełne zaangażowanie się pod banderą BMW) oraz jaki będzie docelowy poziom konkurencyjności na najbliższe lata. Niskie osiągi obecnych bolidów Formuły E po części składają się na to, że możliwe jest organizowanie zawodów "gdziekolwiek", co przy dużym wzroście konkurencyjności (w dużej mierze vmax) może nie być już możliwe.
Phobos, 27.10.2016 11:07[!]
@enstone - jak zwykle argumenty z sufitu.
Jeśli dla ciebie 230 tys. przebiegu to mało, to nie wiem, jakimi rzęchami jeździsz. A bajki o przebiegach 600 tys. bez remontu, zostaw dla dzieci, na dobranoc. Bo nawet jeśli sam silnik dożyje takiego przebiegu, to jego osprzęt, zawieszenie itd wymienisz kilkukrotnie.
Drugi rok jeżdżę hatchbackiem, z takim właśnie downsizingowym silnikiem 1.4 turbo. Osiągi może nie urywają dupy, ale auto przyspiesza lepiej niż Bmw E39 525, Vw Golf IV 2.0, Vw Bora 2.3 VR5, Seat Leon Cupra 1.9 Tdi, Audi A4 B5 2.6 Quattro, Audi A4 B5 2.5 Tdi, Renault Laguna II 2.2 dci, Toyota Avensis 2.2 d4d itp itd. Więc jeśli wg. ciebie to mała zabawka, to niestety widzę tu grube kompleksy. I mam gdzieś, że nie dożyje 600 tys. przebiegu, bo podobnie jak Ambrozya, nie interesują mnie samochody używane, a ja nie dobije nim nawet do 100 tys. Więc jeszcze drugi właściciel zdąży się nim nacieszyć. A skoro ty mogąc wybrać między Golfem IV i VII, wybierasz tego starszego, to nie przez downsizing, planowane postarzanie, czy przez to, że to "zabawka na chwile", tylko dlatego, że Golf VII kosztuje jakieś 8-10x więcej. Taka jest brutalna prawda i zamiast dorabiać zbędną ideologię o pasji do motoryzacji, wypadałoby się z tym pogodzić.
FM WMR, 27.10.2016 12:03[!]
100%racji sam nie dysponuje ,chyba podobnie jak @enstone budżetem na zakup nówki i kupuje auta 9-10 letnie i bierze mnie ...jak takie 1.0 odchodzi od mojego 1.8 jak pershing.

A swoją droga te 600-dobry żart
---, 27.10.2016 12:12[!]
@Shaitan
Zapewne gdyby zrobili większą baterię by nie było żadnych problemów z przejechaniem całego wyścigu. Oni jednak zrobili to celowo, a wymiana bolidu jest jedynie alternatywą dla tankowania, bo w minutę bolidu się nie naładuje.
bartoszcze, 27.10.2016 12:21[!]
@---
Na tamten moment baterie były za słabe, na 2019 jest przewidziane przejście na baterię wystarczającą na cały wyścig (nie pamiętam czy na sezon 2018/19 czy 2019/20).
---, 27.10.2016 12:28[!]
@bartoszcze
A to nie wiedziałem ... no cóż, dzięki za info.
enstone, 27.10.2016 14:02[!]
@Phobos
Widać, że nie masz pojęcia na temat samochodów czy też silników spalinowych. Podniecasz się przebiegiem 230k, serio..?? niedługo przebieg roczny 50k zrobi na tobie ogromne wrażenie..... mowa jest o silnikach, a nie o nadwoziu, czy zawieszeniu - zawieszenie jest elementem podlegającym wymianie bo najnormalniej w świecie się zużywa w każdym samochodzie - nawet w twojej zabaweczce 1.4T.
Miałem niegdyś Sharana 1.9 TDI na pompie VP44 z przebiegiem 630k i jeździł całą karierę na półsyntetyku. W byłej firmie mieliśmy dwa osobowe Movano dTi z przebiegiem 900k jeździły do DE z ludźmi więc schowaj swoje doświadczenia zawodowe z przebiegami 230k bo są nijakie ......
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca