F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Wolff: Obawialiśmy się utraty prowadzenia w wyścigu

Austriak bronił decyzji o wydaniu Lewisowi Hamiltonowi instrukcji o potrzebie poprawy tempa.
Nataniel Piórkowski, 27 listopada 2016, wyświetlenia: 2583<< | lista | T- | T+ | >>


Toto Wolff przyznał, że obawy o możliwą utratę szans na zwycięstwo w GP Abu Zabi, doprowadziły do wydania Lewisowi Hamiltonowi instrukcji o konieczności podkręcenia tempa.

Na finałowych okrążeniach wyścigu, w trakcie którego Hamilton i Rosberg roztrzygnęli między sobą losy walki o mistrzostwo świata, Brytyjczyk otrzymywał polecenia poprawienia tempa, ze względu na presję wywieraną przez korzystającego z supermiękkich opon Sebastiana Vettela. Hamilton nie zdecydował się jednak na wypełnienie instrukcji, wystawiając Rosberga na zagrożenie ze strony zawodnika Ferrari.

Pytany o to, dlaczego zespół zdecydował się ingerować w taktykę Hamiltona, Wolff odparł: „Moglibyśmy dać naszym kierowcom zupełnie wolną rękę, mieć mniej zasad, ale konsekwencją tego byłoby wygranie mniejszej liczby wyścigów i większe ryzyko utraty mistrzowskich tytułów, ponieważ przy ścianie serwisowej siedzą inni bardzo mądrzy faceci”.

„Jest jedna filozofia, jakiej trzymaliśmy się przez wszystkie ostatnie lata: nie będziemy ingerować w rywalizację na torze, tak długo jak możemy zagwarantować, że odniesiemy zwycięstwo. Tutaj doszło do sytuacji, w której według naszych wyliczeń istniało prawdopodobieństwo przegrania wyścigu, gdyż Lewis jechał coraz wolniejszym tempem. Z tego względu my zdecydowaliśmy się interweniować, a on zdecydował się to zignorować. Jest tylko jedna kwestia: czy nie stworzy to precedensu na przyszłość? Musimy to ocenić, ale ogólnie możemy być zadowoleni. Odnieśliśmy zwycięstwa w 19 wyścigach, mamy nowego mistrza świata – w zespole panuje wspaniała atmosfera” – tłumaczył Austriak.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
04.05.2024  Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024
03.05.2024  Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem
01.05.2024  Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami
24.04.2024  Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku
21.04.2024  Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami
Tagi:
Mercedes
Wolff T.
Hamilton L.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
dawcio10, 27.11.2016 17:51[!]
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Z perspektywy Toto wyglądało to na zagrożenie dla Mercedesa. Natomiast z perspektywy rywalizujących kierowców a w szczególności Lewisa wszystko było ok. Dla mercedesa liczył się tylko dublet. Nie chcieli powtórki z Barcelony... ps. chociaź osobiście uważam że mogli dać sobie na luz z tymi komunikatami radiowymi...
Aeromis, 27.11.2016 18:39[!]
Cytat Toto Wolff :
Jest jedna filozofia, jakiej trzymaliśmy się przez wszystkie ostatnie lata: nie będziemy ingerować w rywalizację na torze, tak długo jak możemy zagwarantować, że odniesiemy zwycięstwo.
Filozofia że w wyścigu A może walczyć z B tylko wówczas gdy na mecie będzie AB lub BA (a nie jakiś C z innego zespołu). W skrócie - filozofia Mercedesa pozwala na walkę za metą. Filozofia dla debili.
RY2N, 27.11.2016 19:00[!]
Dokładnie będzie można to prześledzić jak będą wykresy po wyścigu, ale moim zdaniem gdy pod koniec Vettel zbliżał się szybko do Rosberga ten ani trochę nie przyspieszył czasów okrążeń. A do Lewisa miał cały czas odległość ponad 1 sek czyli bolid Lewisa nie zaburzał w żadnym stopniu opływu aerodynamicznego samochodu Rosberga. Z góry wykluczam możliwość, że Rosbeg nie przyspieszył, bo chciał przepuścić Vettela (gdy w końcu Vettel go dogonił i spróbował wyprzedzić to Rosberg zastosował manewr obronny). Pozostają zatem tylko dwie możliwości albo Rosberg jest nierozgarnięty (co po analizie reszty sezonu trzeba oczywiście wykluczyć) albo po prostu nie odjechał Vettelwi bo nie był w stanie już przyspieszyć. Kto bronił Rosbergowi zbliżyć się do Lewisa choćby na 0,8 sek tak żeby sobie móc używać DRSu (zaoszczędziłby paliwa, jak miałby większą prędkość na prostej to na zakrętach mógłby odpuścić i oszczędzić opony itp.)? Moim zdaniem Lewis jechał tak żeby być blisko Rosberga ale nigdy nie zwolnił na tyle żeby Rosberg go mógł dojść na odległość DRS-ową. Po prostu kontrolował wyścig. A kierownictwo wpadło po prostu w śmieszną histerię. Tak to w korporacjach bywa. I żeby nie było wątpliości - nie przepadam za Lewisem.
marios76, 27.11.2016 20:44[!]
@RY2N Oni się nie bali o brak dubletu. Oni się bali ze Nico nie wygra mistrzostw :D Tylko o to chodziło :)
mariusz0608, 27.11.2016 21:13[!]
Dokładnie, bo inaczej nie zdradzili by się tym, komunikując Lewisowi, że Nico ma pełne portki.
mariok77, 27.11.2016 22:08[!]
Koledzy widzę są z lekka zaczadzeni, co szkodziło Rosbergowi przepuścić Vettela i spowodować szansę na zwycięstwo Ferrari.
RY2N, 28.11.2016 00:30[!]
No dobra - po zerknięciu na wykresy faktycznie widać że Hamilton trochę blokował Rosberga pod koniec.
Ale tak czy inaczej nic nie tłumaczy jazdy Rosberga pomiędzy 19 a 27 okrążeniem czyli zaraz po tym jak bardzo ładnie wyprzedził Verstappena i wyszedł na 2-ga pozycję. Miał wtedy 5 sekund straty do Hamiltona jechał w czystym powietrzu i mimo tego po 8-miu okrążniach z trudem zredukował tę stratę do 3,2 sek (czyli odrabiał jakieś 0,2 sek/okr). Potem były pit stopy na których zyskał ponad 2 sek (Lewis jak zwykle w tym roku nie miał szczęścia i musiał czekać w boksach aż zjedzie któreś z Ferrari). I tylko dzięki tym pitstopom Rosberg już na 30 okrążeniu znalazł się w granicach 1,1 sek. za Hamiltonem. Gdyby nie te boksy to dalej by gonił Hamiltona pewnie do 40-go okrążenia co najmniej. Generalnie nie wydaje się żeby Rosberg miał duża rezerwę aby przyspieszyć - może jakieś 0,2-0,3 sek/okr.
FM WMR, 28.11.2016 06:14[!]
@RY2N widzę,że kak zwykle widzisz tylko problemy Lewisa i mieszasz w to czarną rękę,a pierwszy pit Rosberga to co.?Czekali ,aż Seba w jedzie na swoje stanowisko,postój trwał 4,8sek,Lewisa 3,6.Po wyjeździe Nico dostał w prezencie Maxa.Zrobił co było trzeba połknął go i do konca kontrolował wyścig.Jest inteligentniejszy od Lewisa,więc nawet nie próbował go wyprzedzać.Swoją drogą myślę,że celowo go olał .Lewis w końcówce zachowywał się jak desperat i nie wiadomo co mogłoby mu strzelić pod skorupą tego fajnie malowanego kasku,płacz,że w tym momencie traci mistrzostwo był poprostu bezcenny.Gdy patrzyłem jak go spowalnia,to do końca wierzyłem,że chce przejechać linię mety jako drugi i dać tym samym swojego rodzaju prezent nowemu mistrzowi,ale jak zwykle wyszło z niego zakorzenione bufoństwo.Taki scenariusz generalki obstawialem w 14 ,z resztą wyśmiewany przez wielu,w 15 nie było co gadać komu się należał,ale teraz jak najbardziej zasłużony puchar.

Jeszcze nigdy pewne wino musujące z nadrukiem sowieckim tak mi nie podchodziło jak wczoraj.
Kamikadze2000, 28.11.2016 10:44[!]
Hamilton chciał, by Vettel i Verstappen zbliżyli się do nich. Chciał, by wyprzedzili Rosberga. To był jego cel. Zapraszał też do ataku. Rosberg jednak jechał trzeźwo. Trzymał na dystansie zarówno Anglika, jak i Niemca. Nie próbował walczyć z Hamiltonem, gdyż wiedział, że ten może go wypchnąć z toru i wtedy dwaj z tyłu mogliby go wyprzedzić. Gierki Anglika spaliły na panewce. Ale trzeba go zrozumieć - to była jedyna szansa na nieutracenie tytułu. ;)
marvin, 28.11.2016 11:17[!]
@Kamikadze2000
Zgadzam się w 100%. Jakakolwiek walka z Hamiltonem zapewne poskutowała by tym, że Rosberg straciłby bufor czasowy zarówno do Vettela jak i Verstappena. Vettel jechał świetnym tempem, a Verstappen pewnie z chęcią by się odegrał ;) Zachowanie dystansu, o którym mówisz, było kluczowe dla Rosberga i udało mu się to zrobić. Moim zdaniem pokazał tym dojrzałość psychiczną, nie dając się sprowokować Hamiltonowi. Lewis karty miał słabe, przegrał, ale grał jak potrafił i nawet Mercedes mu tym razem nie przeszkodził ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca