F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Marchionne: Ferrari musi poprawić rozwój aerodynamiki

Włoch nie ukrywał słabych stron swojej stajni.
Łukasz Godula, 8 grudnia 2016, wyświetlenia: 1829<< | lista | T- | T+ | >>


Ferrari jako priorytet stawia sobie wypełnienie „znacznej dziury” w zakresie rozwoju aerodynamiki, po tym jak w minionym sezonie przegrali z Red Bullem wyścig zbrojeń.

Stajnia z Maranello przystąpiła do 2016 roku zdeterminowana, by walczyć o tytuł i zamierzali od początku wygrywać wyścigi, jednak połączenie błędnych decyzji strategicznych, słabej niezawodności oraz brak poprawek pogrzebał szanse w walce z Mercedesem. Ostatecznie nawet Red Bull przegonił ich w walce o drugie miejsce, zostawiając rywala 70 punktów za sobą.

Prezes Ferrari, Sergio Marchionne wskazał na brak rozwoju w trakcie sezonu jako największy problem w tym roku i stwierdził, że musi to być rozwiązane w 2017 roku jeśli zespół chce osiągnąć swoje cele. Podczas rozmowy na imprezie marketingowej Ferrari, Marchionne jasno wyraził się co do słabych stron zespołu, które muszą zostać poprawione.

„Najważniejszym co odkryliśmy w tym sezonie jest jasna identyfikacja miejsc, gdzie ustępujemy rywalom. Pierwsza to czyste osiągi na torze, jednak co ważniejsze, myślę o tempie poprawek innych ekip” – wyjaśnia. „Widzieliśmy w tym roku na początku sezonu, że Red Bull, przynajmniej na papierze, nie miał atrybutów pozwalających na walkę z Ferrari. Tymczasem na koniec sezonu stali się realnym rywalem”.

„Nie chodziło jednak o jednostkę napędową, stało się tak dzięki pracy włożonej w aerodynamikę i podwozie. Uwidoczniło to prawdopodobnie największą dziurę w strategicznym rozwoju Ferrari w ostatnich kilku latach. Postaramy się temu zaradzić. Nie chodzi o to, że nie uważamy jednostki napędowej za kluczową kwestię, prace będą się toczyły na obu frontach. Jednak myślę, że największą uwagę musimy poświęcić rozwojowi aerodynamiki i chcemy się tam poprawić najszybciej jak to możliwe”.

Jak na razie to Red Bull, a nie Ferrari jest typowany na największego rywala Mercedesa w przyszłym roku, a Marchionne uważa, że nie da się z pełnym przekonaniem powiedzieć czegokolwiek o formie jego zespołu w przyszłym sezonie.

„Myślę, że nie da się niczego przewidzieć co do 2017 roku” – przyznał. „Jedyne co mogę zagwarantować, to że poruszymy wszystko, by osiągnąć sukces. Przygotowujemy się również do rozwoju samochodu w trakcie sezonu, co jest kluczowe do utrzymania konkurencyjności, bez względu jak nam pójdzie w marcu w Australii”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.05.2024  LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami
01.05.2024  Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami
01.05.2024  LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
24.04.2024  Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari
Tagi:
Marchionne S.
Ferrari

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Aeromis, 08.12.2016 10:34[!]
Sergio Marchionne "Uwidoczniło to prawdopodobnie największą dziurę w strategicznym rozwoju Ferrari w ostatnich kilku latach."
Ekhm, te "kilka" to już jakieś osiem lat i myślę że każdy średnio uważny obserwator F1 to wie. W Ferrari o aero mówi się od lat... Zatrudnienie Jamesa Allison był kolejnym krokiem by to odmienić. Muskułów na 2017 także raczej nie ma co prężyć, bo przesłanek że jest tego sens za wiele nie ma.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca