|
|
|
|
|
|
Marchionne: Ferrari musi poprawić rozwój aerodynamiki |
Włoch nie ukrywał słabych stron swojej stajni. |
|
•Łukasz Godula, 8 grudnia 2016, wyświetlenia: 1829 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Ferrari jako priorytet stawia sobie wypełnienie „znacznej dziury” w zakresie rozwoju aerodynamiki, po tym jak w minionym sezonie przegrali z Red Bullem wyścig zbrojeń.
Stajnia z Maranello przystąpiła do 2016 roku zdeterminowana, by walczyć o tytuł i zamierzali od początku wygrywać wyścigi, jednak połączenie błędnych decyzji strategicznych, słabej niezawodności oraz brak poprawek pogrzebał szanse w walce z Mercedesem. Ostatecznie nawet Red Bull przegonił ich w walce o drugie miejsce, zostawiając rywala 70 punktów za sobą.
Prezes Ferrari, Sergio Marchionne wskazał na brak rozwoju w trakcie sezonu jako największy problem w tym roku i stwierdził, że musi to być rozwiązane w 2017 roku jeśli zespół chce osiągnąć swoje cele. Podczas rozmowy na imprezie marketingowej Ferrari, Marchionne jasno wyraził się co do słabych stron zespołu, które muszą zostać poprawione.
„Najważniejszym co odkryliśmy w tym sezonie jest jasna identyfikacja miejsc, gdzie ustępujemy rywalom. Pierwsza to czyste osiągi na torze, jednak co ważniejsze, myślę o tempie poprawek innych ekip” – wyjaśnia. „Widzieliśmy w tym roku na początku sezonu, że Red Bull, przynajmniej na papierze, nie miał atrybutów pozwalających na walkę z Ferrari. Tymczasem na koniec sezonu stali się realnym rywalem”.
„Nie chodziło jednak o jednostkę napędową, stało się tak dzięki pracy włożonej w aerodynamikę i podwozie. Uwidoczniło to prawdopodobnie największą dziurę w strategicznym rozwoju Ferrari w ostatnich kilku latach. Postaramy się temu zaradzić. Nie chodzi o to, że nie uważamy jednostki napędowej za kluczową kwestię, prace będą się toczyły na obu frontach. Jednak myślę, że największą uwagę musimy poświęcić rozwojowi aerodynamiki i chcemy się tam poprawić najszybciej jak to możliwe”.
Jak na razie to Red Bull, a nie Ferrari jest typowany na największego rywala Mercedesa w przyszłym roku, a Marchionne uważa, że nie da się z pełnym przekonaniem powiedzieć czegokolwiek o formie jego zespołu w przyszłym sezonie.
„Myślę, że nie da się niczego przewidzieć co do 2017 roku” – przyznał. „Jedyne co mogę zagwarantować, to że poruszymy wszystko, by osiągnąć sukces. Przygotowujemy się również do rozwoju samochodu w trakcie sezonu, co jest kluczowe do utrzymania konkurencyjności, bez względu jak nam pójdzie w marcu w Australii”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|