F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Szef toru Paul Ricard broni decyzji o użyciu szykany na prostej Mistral

Według Claira taka konfiguracja będzie najlepsza dla widowiska.
Nataniel Piórkowski, 21 grudnia 2016, wyświetlenia: 1594<< | lista | T- | T+ | >>


Szef toru Paul Ricard – Stephane Clair broni decyzji o wykorzystaniu szykany na prostej Mistral w układzie obiektu, z jakiego od 2018 roku będzie korzystała Formuła 1.

Dwa tygodnie temu oficjalnie ogłoszono, że za dwa lata na Paul Ricard dojdzie do reaktywacji wyścigu o GP Francji. Runda pozostanie w kalendarzu królowej sportów motorowych przez co najmniej dziesięć lat. Wielu fanów wyrażało jednak niezadowolenie z faktu, iż kierowcy będą korzystać z szykany zlokalizowanej w połowie prostej Mistral. Zdaniem Claira negatywne opinie w tej sprawie są nieuzasadnione.

„Jest kilka wariantów toru, które gwarantują homologację typu Grade 1. Niektóre są krótsze. Mamy wiele rozwiązań. W naszych oczach ta zaprezentowana niedawno jest najlepsza dla widowiska” – podkreślił Clair w rozmowie z motorsport.com. „Wykorzystanie pełnej prostej nie miałoby sensu w przypadku Formuły 1. W ciągu kilku sekund bolidy są tu w stanie osiągnąć maksymalną prędkość, więc utrzymywanie jej przez całą prostą nie miałoby sensu dla widowiska czy samej jazdy”.

„Szykana zapewni kolejną okazję do wyprzedzania i mocne dohamowanie, więc pozytywnie wpłynie na widowisko. Myśleliśmy raczej w ten sposób, mając świadomość, że po wyjeździe z szykany kierowcy będą pokonywać zakręt Signes z gazem w podłodze, co prawdopodobnie uczyni go najszybszym wirażem w całym kalendarzu” – dodał Francuz odpowiadający za przygotowania do wyścigu.

„Od dłuższego czasu prowadziliśmy ze środowiskiem F1 rozmowy na temat układu toru. Ten wydaje się być najbardziej logicznym rozwiązaniem. Jeśli jednak postawione ostaną konkretne wymagania ze względu na ewentualne zmiany w przepisach na sezon 2018, odnoszące się do stref DRS, będziemy chcieli wziąć je pod uwagę. Ten układ jest jednak najbardziej sensownym. F1 często pojawia się na naszym torze, ale nie wykorzystuje takiego układu, gdyż do testów wystarczy krótsza pętla. Uważamy jednak, że w przypadku Grand Prix dłuższa wersja okaże się raczej interesująca” – podsumował.

Clair podkreślił również, że podczas Grand Prix Francji nie będzie mógł zostać wykorzystany zainstalowany na Paul Ricard system zraszający tor, nawet jeśli przepisy Formuły 1 dopuszczałyby w 2018 roku taką możliwość uatrakcyjniania wyścigów. „Nie, bądźmy realistami. System zraszający i tak nie może pracować, gdy bolidy znajdują się na torze. Po zroszeniu toru stały poziom wody utrzymuje się przez około 20 minut jazdy. Ten system nie został stworzony do celów rywalizacji”.

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.07.2023  Grand Prix Francji z zielonym światłem od Emmanuela Macrona
25.08.2022  Francja straciła miejsce w kalendarzu na sezon 2023
24.07.2022  GP Francji: wyniki wyścigu
24.07.2022  Verstappen wygrywa GP Francji po wypadku Leclerca
24.07.2022  Ocon: GP Francji w Le Mans byłoby czymś niesamowitym
Tagi:
Paul Ricard

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Gzehoo92, 21.12.2016 21:05[!]
Cytat :
Szykana zapewni kolejną okazję do wyprzedzania i mocne dohamowanie, więc pozytywnie wpłynie na widowisko.


Skąd ja to wiedziałem: http://www.f1wm.p...p/news_id-39476.html
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca