F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA: Nowe bolidy F1 mogą być nawet o 40 km/h szybsze w zakrętach

Każdy z torów GP otrzymuje wytyczne związane z poprawą bezpieczeństwa.
Nataniel Piórkowski, 18 stycznia 2017, wyświetlenia: 1606<< | lista | T- | T+ | >>


FIA spodziewa się, że w niektórych zakrętach nowe bolidy Formuły 1 będą osiągały prędkości o nawet 40 kilometrów na godzinę wyższe niż dotychczas.

Od tego roku w serii Grand Prix wejdzie do użytku nowa generacja bolidów. Dzięki szerszym oponom i modyfikacjom aerodynamicznym, czasy okrążeń osiągane przez kierowców mają poprawić się o miej więcej 4-5 sekund w porównaniu ze stanem z sezonu 2015.

„Każdy z zespołów został poproszony o przekazanie symulacji dotyczących bolidów na 2017 rok. Użyliśmy tych wyliczeń w naszym oprogramowaniu symulacyjnym. Następnie przeprowadziliśmy symulację osiągów nowych samochodów na każdym torze, dostrzegając znacznie wyższe prędkości w zakrętach. W szybkich wirażach kierowcy mogą notować prędkości o nawet 40 km/h wyższe niż dotychczas” – powiedział zastępca dyrektora wyścigu z ramienia FIA, Laurent Mekies.

„W oparciu o uzyskane przez nas wyniki, wszystkie obiekty otrzymują od FIA wytyczne dotyczące konieczności dokonania określonych modyfikacji. Proces ten cały czas trwa – jeśli mam być zupełnie szczery jego kolejność wyznacza układ kalendarza. Z tego względu nie wszystkie tory otrzymały już stosowne informacje. Na pewno jednak do tego dojdzie. W przypadku Melbourne wszystko jest w porządku” – dodał Francuz, który od tego roku przejął obowiązki Herbiego Blasha.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
27.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
12.04.2024  Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025
Tagi:
F1 ogólnie
FIA
Mekies L.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
piwo, 18.01.2017 12:20[!]
wydaje sie to niewiarygodne by bolid zamiast 240km/h w luku mogl nagle jechac 280km/h. ja bardziej liczylem na 10km/h + ale nie tyle. dziwne.
wezmy np tor bahrain.
http://www.f1wm.p...mp;nr=2&dzial=19
srednia predkosc 213km/h co przy dlugosci 5400 daje czasy 1m31s
gdyby srednia predkosc wzrosla o 10km/h czyli do 223km/h to czasy beda juz 1m27s.
przy sredniej predkosci 233km/h czasy beda juz rzedu 1m23s.
wydaje sie mocno nierealne w jakich przypadkach mialaby wzrosnac predkosc w lukach o 40km/h.
rno2, 18.01.2017 12:26[!]
@piwo
Bardziej chyba chodzi o średnio szybkie zakręty, gdzie do tej pory kierowcy zdejmowali nieco nogę z gazu, a teraz będą jechać z gazem w podłodze.
Przy szybkich zakrętach >250km/h pewnie te wartości wzrosną o 10-15km/h.
piwo, 18.01.2017 12:31[!]
czyli zamiast jechac w jakis luk powiedzmy 160km/h teraz beda jechac 200km/h? no ja tego nie widze na prawde. moze tak bedzie skoro im tak wychodzi ale to jakis kosmos jest.
rno2, 18.01.2017 12:55[!]
@piwo
Ale przecież już tak jeździli kilka lat temu, kiedy aerodynamika była bardziej rozbudowana (przed sezonem 2009).
W ostatnich sezonach znacznie zmniejszono docisk, do tego na oponach Pirelli często trzeba było jechać w zakrętach na pół gwizdka, żeby się nie rozleciały po 3 okrążeniach, więc taki skok prędkości jest możliwy.
kykec, 18.01.2017 13:09[!]
Szersze opony i wydajniejsze aero to też większe opory. Moim zdaniem na prostych oraz zakretach pokonywanych dotychczas z nogą w podłodze nowe bolidy będą wolniejsze. A nadrabiać będą tam, gdzie do tej pory trzeba było ujmować gazu. Podejrzewam, że nie chodzi tu o 240->280 ani 160->200 tylko bardziej 80->120 czy 100-140 km/h. Poza tym to tylko maksymalne szacunkowe wartości i nie oznacza to, że tak będzie faktycznie. Nie zawsze opłaca się żyłowanie prędkości w wolnych czy średnio szybkich zakrętach.
bartoszcze, 18.01.2017 13:19[!]
W Australii zwiększają ilość rzędów opon w zakrętach pokonywanych z prędkościami 145, 135 i 205, oraz wprowadzają Tecpro w miejsce opon w zakręcie pokonywanym 230 (dotychczas)
slipstream, 18.01.2017 13:30[!]
Wzrośnie prędkość w łukach, spadnie na prostych znowu z powodu większego oporu który daje większy docisk w zakrętach, więc o średnie czasy okrążeń nie ma co się tutaj w ogóle dochodzić, bo nic z tego nie wynika.
rno2, 18.01.2017 13:40[!]
@slipstream
Skąd możesz wiedzieć, że spadek prędkości na prostych będzie równoważny do zysków z tytułu szybszego pokonywania zakrętów i ogólnie zmiany te nie wpłyną na średnie czasy okrążeń?
Każdy tor jest inny, na tych z krótkimi prostymi zapewne nawet nie dojdzie do spadku prędkości maksymalnych...

Oczywiście na zmniejszenie czasu okrążeń wpływ będą miały też inne czynniki, np. zwiększony docisk i możliwość wejścia w zakręt z większą prędkością spowodują, że na końcach prostych strefa hamowania się znacznie skróci (mówi się nawet o kilkudziesięciu metrach), bolidy będą dysponowały większą mocą rozwijanych bez ograniczeń silników...
piwo, 18.01.2017 16:15[!]
wychodzac na prosta z wyzsza predkoscia np wychodzac na prosta majac 240 zamiast majac wczesniej 220 latwiej na koncu prostej startowej osiagnac 320 bo startujemy z wyzszej predkosci. wiec ja bym nie mowil o jakichs tam znaczacych zmianach predkosci na koncu prostej startowej. moze bedzie na plus moze na minus ale beda to jakies male liczby. nie zapominajmy ze moc jednostek tez wzrosnie.
jarof1, 18.01.2017 17:38[!]
Tyle tylko, że będzie trzeba oszczędzać silnik, opony, paliwo i jeszcze parę rzeczy :)
Ech, żeby tak zobaczyć takiego Verstapena bez żadnej presji oszczędzania czegokolwiek...
bartoszcze, 18.01.2017 18:13[!]
@jarof1
Nie zauważyłbyś różnicy...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca