F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Brown: Sama standaryzacja niektórych części nie pomoże małym teamom

Dyrektor McLarena przyznaje, że jest za wprowadzeniem szerokiego programu cięć wydatków.
Nataniel Piórkowski, 8 lutego 2017, wyświetlenia: 936<< | lista | T- | T+ | >>


Dyrektor generalny McLarena – Zak Brown, sugeruje, że w środowisku Formuły 1 pojawiają się propozycje wprowadzenia standaryzacji niektórych części bolidów.

Po przejęciu praw do sportu przez Liberty Media Group, nowy dyrektor zarządzający do spraw sportowych – Ross Brawn, nie ukrywa potrzeby uproszczenia zasad obowiązujących w sporcie i działań na rzecz wyrównania poziomu konkurencyjności poszczególnych zespołów.

W przeszłości idea standaryzacja niektórych części bolidów często przewijała się w debacie na temat ograniczania wydatków ponoszonych przez teamy. Brown uważa, że w Formule 1 musi funkcjonować szeroki program cięć wydatków połączony z wprowadzeniem limitów budżetowych.

„Według niektórych opinii powinniśmy wprowadzić standaryzację niektórych części. Zespoły pokazały już jednak, że są bardzo sprytne. Nie wydaje mi się, że można zarządzać kosztami kontrolując wyłącznie to, co znajduje się w bolidach. Prawda jest taka, że znajdziemy inne obszary. Dobrym przykładem jest praca w tunelu aerodynamicznym – ograniczyliśmy ją, ale teraz wyśrubowaliśmy nasze budżety związane z obliczeniową mechaniką płynów (CFD). Nie sądzę więc, by ograniczenie kosztów mogło dokonać się wyłącznie poprzez standaryzację części” – wyjaśniał Brown.

„Oczywiście można wprowadzić pewne rozwiązania w tym zakresie. Nie wydaje mi się, aby zwykły widz był w stanie wizualnie stwierdzić, jakie zawieszenie znajduje się w naszym bolidzie, w porównaniu do na przykład zawieszenia Williamsa. Myślę, że dążąc do redukcji kosztów można dokonać procesu standaryzacji, jeśli nie wpłynie to na poprawę widowiska i fani nie będą w stanie dostrzec większej różnicy. Wciąż uważam jednak, że potrzebujemy limitów budżetowych, czyli rozwiązania, które funkcjonuje w wielu innych sportach” – dodał Amerykanin, sugerując poparcie dla idei Liberty Media Group.

W wywiadzie udzielonym BBC Radio 4 Brown dodał: „W DNA Formuły 1 zawsze znajduje się element wyzwania technicznego. Myślę że to dobrze, że bolidy muszą się różnić. Potrzebujemy sytuacji, w której fani będą mogli śledzić cykliczną konkurencyjność różnych zespołów. Teraz panuje pod tym względem przesada, więc musimy przyjrzeć się tej kwestii i zobaczyć, w jaki sposób możemy zredukować różnice występujące pomiędzy teamami, bo obecnie są one naprawdę olbrzymie. Niewątpliwie zostanie stworzona cała lista celów, a jednym z nich będzie umożliwienie małym zespołom stanięcia na własnych nogach”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.03.2024  Brown przedłużył kontrakt z McLarenem
08.03.2024  Brown: Rola inżynierów jest w ten weekend nie do przecenienia
29.02.2024  Wolff: Red Bull powinien wykazać się większą transparentnością
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
25.09.2023  Brown: Celujemy w czwarte miejsce w mistrzostwach
Tagi:
Brown Z.
Przepisy
F1 ogólnie
Liberty Media

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rno2, 08.02.2017 13:25[!]
McLaren sam już zauważył, że nawet pomimo mistrzowskich aspiracji, nie jest w stanie dotrzeć na szczyt, bo po prostu nie mają takiego budżetu jak konkurencja.
Obecnie ich budżet mieści się daleko za świętą trójcą, czyli Mercedesem, Ferrari i Red Bullem i daleko przed resztą stawki.
Standaryzacja niektórych części w celu obniżenia absurdalnie rozdmuchanych budżetów nic nie da, bo zespół nadal będzie mógł sobie pozwolić na wydanie tych pieniędzy i po prostu przeniesie je na rozwój bolidów w innych obszarach. Trzeba konkretnych regulaminów z limitami budżetowymi i pełnej jawności w wydatkowaniu środków przez wszystkie zespoły.
Wiem, że są to prywatne środki i w sumie to prawnie nikomu nic do tego, ale FIA może postawić ultimatum: albo godzicie się na pełną przejrzystość, albo ,,do widzenia".
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca