F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Powstanie nowe stowarzyszenie zespołów Formuły 1?

Czołowe teamy dążą do powołania organu, który jednym głosem negocjowałby z Liberty.
Nataniel Piórkowski, 15 lutego 2017, wyświetlenia: 1251<< | lista | T- | T+ | >>


Czołowe zespoły Formuły 1 prowadzą wstępne rozmowy na temat stworzenia nowego stowarzyszenia, które po przejęciu sportu przez Liberty Media stałoby na straży ich interesów finansowych oraz przywilejów związanych z procesem tworzenia przepisów.

Dziennikarze brytyjskiego magazynu Autosport ustalił, że wysocy rangą przedstawiciele zespołów Formuły 1 dążą do zebrania poparcia dla utworzenia organu, który działając w sposób kolektywny dysponowałby silniejszą pozycją negocjacyjną, mając za zadanie ochronę przywilejów finansowych związanych z bonusem za mistrzostwo konstruktorów – a angielskiego CCB.

Gratyfikacje CCB obejmują teamy Mercedesa, Red Bulla, Ferrari i McLarena, gwarantując im preferencyjny status w procesie podziału nagród finansowych ze strony właściciela praw komercyjnych. W obecnej sytuacji jednak, każde posunięcie zmierzające do utworzenia nowego stowarzyszenia zespołów, doprowadziłoby do zaostrzenia podziałów w sporcie.

Liberty Media Group, które od stycznia dysponuje kontrolą nad nowo utworzoną Formula One Group, podkreślało, że zamierza wyeliminować olbrzymie dysproporcje w podziale nagród występujące obecnie pomiędzy czołowymi zespołami i ekipami ze środka i końca stawki. Wszystko wskazuje na to, że zapowiedzi te wywołały zaniepokojenie wśród teamów, którym przysługuje CCB, co w niedalekiej przyszłości może doprowadzić do sporów w zakresie nowego modelu podziału zysków.

W myśl obecnie obowiązujących porozumień, podpisanych jeszcze przez Berniego Ecclestone'a i Formula One Management, cztery zespoły z grupy CCB otrzymują do podziału aż 65% pieniędzy z ogólnej puli. Do pozostałych stajni trafia tylko pozostałe trzydzieści pięć procent stawki.

Chociaż w rozmowach z Autosportem żaden z przedstawicieli zespołów nie chciał potwierdzić, czy czynione są dążenia do powstania nowego stowarzyszenia zespołów, nikt z proszonych o komentarz nie zdementował też doniesień o mających toczyć się obecnie zakulisowych rozmowach.

Ostatnim działającym w Formule 1 organem reprezentującym interesy zespołów była FOTA (Stowarzyszenie Zespołów Formuły 1). Organizacja powstała w 2008, by reprezentować wspólny interes teamów w kontaktach z FIA i FOM. FOTA przestała istnieć w 2014 roku, na fali nieporozumień wywołanych warunkami umów podpisanych przez FOM z zespołami z grupy CCB.

Nie wiadomo na tę chwilę, w jaki sposób nowe stowarzyszenie miałoby chronić interesy wszystkich zespołów, a nie tylko tych ekip, które otrzymują największe gratyfikacje finansowe. Jeden z przedstawicieli niezależnych zespołów stwierdził nawet, że w ostatecznym rozrachunku mogą powstać dwa organy: pierwszy, w skład którego wejdą zespoły CCB i drugi sformowany z pozostałych stajni.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
27.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
12.04.2024  Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025
Tagi:
F1 ogólnie
FOTA
Liberty Media

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
sneer, 15.02.2017 15:19[!]
Hehe, już się boją normalności. Mniejsze zespoły nie przystąpią. Mam nadzieję, że Liberty posprząta ten ekonomiczny bajzel w F1.
bartoszcze, 15.02.2017 17:56[!]
Zaraz widać komu nie w smak to dochodzenie Komisji Europejskiej.

Tak na marginesie, to Renault też ma zagwarantowane specjalne prawa, tyle że w dłuższej perspektywie czasowej (do 2026), więc już widzę te negocjacje bez Renault...
hds.147, 15.02.2017 20:09[!]
Hah... czyżby Bernie się znów "ofiarował" za niewielki procent :P ?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca