|
|
|
|
|
|
Honda obawia się o nową specyfikację silnika |
W dalszym ciągu nie wiadomo co było przyczyną awarii podczas drugiego dnia testów. |
|
•Łukasz Godula, 3 marca 2017, wyświetlenia: 3398 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Honda przyznaje, że obawia się o specyfikację silnika, która ma pojawić się podczas GP Australii, po tym jak wyniknął w niej nieoczekiwany problem mechaniczny podczas pierwszych testów przedsezonowych.
Japoński producent zaliczył trudny tydzień w Barcelonie, odnotowując problem ze zbiornikiem oleju podczas pierwszego dnia, jednak później co bardziej poważne doszło do awarii drugiego dnia testów.
Co więcej, nowy silnik nie wygląda na taki, który przyniósł z nową specyfikacją dodatkowe osiągi, na które liczono. Pojawiły się również sugestie, że w obawie o niezawodność musiał zostać użyty w sposób, który dawał mniej mocy niż ten z 2016 roku. Szef działu silników F1 Hondy, Yosuke Hesegawa uważa, że zmiana projektu zbiornika oleju nie jest dużym problemem, jednak fakt, że nie wie co spowodowało awarię drugiego dnia powoduje obawy.
W wypowiedzi dla hiszpańskiej telewizji Movistar, Hesegawa powiedział: „W pierwszym dniu mieliśmy problem z systemem olejowym, ze zbiornikiem. Normalnie zbiornik jest w stanie utrzymać pewien poziom oleju, jednak w tym roku mieliśmy z tym problem, dlatego musimy zmodyfikować system olejowy W drugim dniu mieliśmy awarię mechaniczna i ciągle nie wiemy co ją spowodowało. To moim zdaniem jest ważniejsze i poważniejsze. Musimy znaleźć źródło tej awarii”.
Gdy zapytano Japończyka czy te problemy mogą pokrzyżować start sezonu Hondy, Hesegawa odpowiedział: „Zbiornik oleju zdecydowanie nie. Awaria mechaniczna, nie wiem, nie jestem jeszcze pewny co do tego, jednak oczywiście mamy o to obawy”.
Honda planuje wykorzystać specyfikację silnika na Melbourne podczas drugich testów w Barcelonie, jednak plan może zostać zakłócony po otrzymaniu wyników sprawdzenia wadliwego silnika. Jednostka została wymontowana z bolidu we wtorek i od razu przewieziona do Japonii, by dokonać analizy. Na razie nie pojawiła się odpowiedź co do przyczyn kłopotów.
Jeśli problemem okaże się nowy projekt silnika, będzie to miało wpływ na to, co Honda przywiezie na pierwsze wyścigi. Zapytany czy nowy silnik, który zostanie użyty w przyszłym tygodniu poleci do Melbourne, Hesegawa powiedział: „Tak. Mamy takie plany, jednak wraz z ludźmi z Sakury omawiamy usterkę, która miała miejsce w tym tygodniu”.
Wysokie nadzieje, jakie były wiązane z dorównaniem Mercedesowi wraz z nowym silnikiem spowodowały spory zawód w McLarenie, zwłaszcza u Fernando Alonso. Publicznie obie strony zachowują poważną twarz, ale uważa się, że relacje pomiędzy Hondą i McLarenem za kulisami są napięte.
Hesegawa wspomniał nawet o konieczności „kłótni” pomiędzy McLarenem i Hondą w takich sytuacjach. „Podczas testów w takiej fazie musimy uporać się z wieloma problemami” – wyjaśnia. „Tak więc czasmi musimy się pokłócić albo stoczyć konstruktywną dyskusję, jednak wydaje mi się, że wykonujemy dobrą robotę i mamy dobre relacje”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|