F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

03.05.2024

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Whiting: Sezon 2018 może przynieść zakaz stosowania płetw rekina

Zdaniem delegata FIA podobny los może spotkać koncepcję T-wing.
Nataniel Piórkowski, 23 marca 2017, wyświetlenia: 1329<< | lista | T- | T+ | >>


Dyrektor wyścigów Formuły 1 z ramienia FIA – Charlie Whiting, oczekuje, że od sezonu 2018 zostanie wprowadzony zakaz stosowania płetw rekina oraz T-wingów.

Po wprowadzeniu poważnych zmian w przepisach technicznych, do F1 powróciły tak zwane płetwy rekina, których zadaniem jest poprawa stabilności przepływu powietrze wokół bolidów. Niektóre zespoły korzystają w podobnym celu także z dodatkowego skrzydełka, nazywanego od swego kształtu "T-wing".

Whiting przekonuje jednak, iż oba rozwiązania zostaną prawdopodobnie zakazane przed startem sezonu 2018. „Sądzę, że przyszły rok stanowi dobrą szansę do wprowadzenia takiego zakazu, ponieważ sporo ludzi uważa te elementy bolidu za mało estetycznie. Osobiście nie mam nic przeciwko nim, ale zawsze istniała możliwość ich wprowadzenia. Wydaje mi się, że nie spodziewano się takiej reakcji”.

Brytyjczyk dodał, że FIA będzie mogła przeprowadzać w ten weekend testy elastyczności T-wingów. Na niektórych zdjęciach wykonanych w trakcie zimowych testów można było dostrzec, że skrzydełka wyginały się pod wpływem sił działających w trakcie pokonywania zakrętów.

Jednym z bolidów, gdzie można było dostrzec to zjawisko był Haas VF-17. Szef amerykańskiej ekipy – Gunther Steiner, powiedział jednak przed startem wyścigowego weekendu w Melbourne, że jego ekipa nie wprowadziła jak dotąd żadnych zmian w projekcie T-winga. „Nie, jeszcze nie, bo zdaje się ono pracować nawet pomimo tego, że się wygina. Przeanalizowaliśmy to, może na dalszym etapie wprowadzimy jakieś zmiany, ale tutaj nie zastosujemy żadnych modyfikacji”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
05.12.2021  Horner: Sport odczuł dzisiaj brak Charliego Whitinga
28.03.2019  FIA w GP Bahrajnu podzieliła obowiązki Charliego Whitinga na trzy osoby
14.03.2019  Ecclestone: Nie wiem co Formuła 1 zrobi bez Charliego Whitinga
14.03.2019  Charlie Whiting nie żyje
26.11.2018  FIA nie potrzebuje zgody zespołów, by ustalić przepisy na sezon 2021
Tagi:
Whiting C.
Przepisy
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rno2, 23.03.2017 12:15[!]
Zbanują fin shark i t-wings, a w zamian wprowadzą halo i będzie jeszcze gorzej :-)
Pavlos Le Paul, 23.03.2017 15:05[!]
Akurat mi się ten T-Wing podoba :(
latak, 23.03.2017 15:26[!]
Odwalcie się od t-wingów bo zespoły w końcu zrezygnują z ciekawych (niekoniecznie ładnych wizualnie) pomysłów i popadniemy już w totalną stagnację, którą trzeba będzie urozmaicać co 4-5 sezonów zmianą przepisów.... Daliby więcej wolności...
---, 23.03.2017 17:06[!]
Zgadzam się z przedmówcami. Jeżeli chodzi o mnie, lubię płetwy rekina - byle takie jak w tym roku np. u Haasa, a nie trójkąty prostokątne jak np. u FI czy McLarena. Co do T-wingów według mnie to również ciekawa rzecz - ogólnie mówiąc w większości przypadków lubię udziwnienia aerodynamiczne, takie jak chociażby były w 2008. FIA mogłaby się raczej zająć zmneijszaniem przedniego skrzydła i w ogóle zmniejszania objętości samochodu przed kierowcą, bo przody bolidów dalej wyglądają jak spychacze.
bartoszcze, 23.03.2017 19:58[!]
Płetwę wystarczy ograniczyć. T-wing... powiem Wam po wyścigu czy mi przeszkadza :)
Od takich dupereli ważniejsze byłoby ograniczenie ilości mutacji każdego elementu aero w sezonie - np. 4 wersje skrzydła na sezon, a nie co wyścig inne.
Falarek, 23.03.2017 20:00[!]
@--- raczej mało realne by przy dość rygorystycznych testach zderzeniowych zwęzić przód. Mi jedynie przeszkadza nadal "dzióbek" na nosie. Jedynie Mercedes i Toro Rosso tego nie ma.
enstone, 23.03.2017 20:43[!]
Nieestetyczne to są te dilda na nosach......
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca