|
|
|
|
|
|
Wolff: Rywale mają pełne prawo do kwestionowania naszych rozwiązań |
Austriak przekonuje, że sukces Mercedesa nie ma źródła w jednym genialnym systemie. |
|
•Nataniel Piórkowski, 8 kwietnia 2017, wyświetlenia: 2077 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Szef działu sportów motorowych Mercedesa – Toto Wolff przekonuje, że Ferrari i Red Bull mają pełne prawo do kwestionowania przygotowanych przez jego zespół rozwiązań technicznych.
Przed startem sezonu główni rywale stajni z Brackley zwracali się do Międzynarodowej Federacji Samochodowej z prośbą o wyjaśnienie przepisów dotyczących innowacyjnych systemów zawieszenia i potencjalnego spalania oleju jako paliwa. Chociaż FIA wprowadziła konkretne ograniczenia w tych obszarach, Mercedes uzyskał najlepszy czas w kwalifikacjach do wyścigu o Grand Prix Australii i pozostaje jednym z pretendentów do walki o tegoroczne tytuły mistrzowskie.
„Myślę, że trzeba tak robić. To część Formuły 1” – powiedział Wolff przed startem weekendu w Szanghaju. „Z jednej strony chodzi o optymalizowanie swojego własnego potencjału bez zwracania szczególnej uwagi na rywali, bo doprowadza to do niepotrzebnego rozproszenia. Z drugiej strony, jeśli wydaje ci się, że ktoś dysponuje przewagą w obszarze, w którym ty niekoniecznie jesteś konkurencyjny, jednym z narzędzi jakie masz do dyspozycji jest doprowadzenie do stanu, w którym dane rozwiązanie zostaje uznane za nielegalne. W Formule 1 jest tak od zawsze. Ta praktyka jest całkowicie akceptowalna”.
Chociaż Mercedes postąpił zgodnie z instrukcjami organu zarządzającego i przed startem sezonu usunął ze swego bolidu zaawansowaną koncepcję zawieszenia, Wolff podkreśla, że posunięcie to nie miało większego wpływu na osiągi W08. Austriak dodał, że jeśli rywale sądzą, iż sekret szybkości Mercedesa tkwi wyłącznie w jednym elemencie bolidu, będą bardzo rozczarowani.
„Zdaje się, że krąży wokół nas wiele dyrektyw technicznych, a ludzie często zdają się nie rozumieć, że w bolidzie nie ma jednego rozwiązania, które jest w stanie stworzyć wielką różnicę. Dyskusja dotycząca zawieszenia była związana z wyjaśnieniem tego, co jest dopuszczalne, a co nie. Dobrze jest móc otrzymać taką klaryfikację. Nie jest to jednak kwestia, która negatywnie wpływa na nasze tempo”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|