F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2006
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Raikkonen zdobywa pierwsze pole position w tym sezonie

Grand Prix Niemiec - podsumowanie kwalifikacji.
Marek Roczniak, 29 lipca 2006, zmieniony 29.07.2006 22:03, wyświetlenia: 8563<< | lista | T- | T+ | >>
Kimi Raikkonen sprawił sporą niespodziankę podczas dzisiejszych kwalifikacji, pokonując dosyć niespodziewanie Michaela Schumachera przed jego własną publicznością. Grand Prix Niemiec to także domowy wyścig dla Mercedesa, a więc ta dosyć nieoczekiwana poprawa formy zespołu McLaren może być spowodowana ot choćby próbą wywarcia lepszego wrażenia na torze Hockenheim dzięki bardzo agresywnej strategii, co zresztą sugerował przed tym weekendem sam wiceprezydent Mercedes Motorsport, Norbert Haug.

Wielkim błędem byłoby jednakże niedocenianie Raikkonena, który w końcu jest nietuzinkowym kierowcą i choć pokonanie jutro Michaela Schumachera z pewnością nie będzie łatwym zadaniem, to jednak nie można tego całkowicie wykluczyć. Dla kierowcy Ferrari najważniejsze jest tymczasem to, że jego główny rywal Fernando Alonso (Renault) zakwalifikował się dopiero na siódmej pozycji, tracąc przeszło sekundę do zdobywcy pole position. Może to oczywiście oznaczać większą ilość paliwa w bolidzie Hiszpana w stosunku do innych kierowców z czołówki, ale o tym przekonamy się dopiero jutro.

Alonso w pierwszym bloku kwalifikacji także stracił ponad sekundę do najszybszego kierowcy, którym wówczas okazał się być partner Schumachera z zespołu Ferrari, Felipe Massa. Brazylijczyk w pierwszym kwadransie pokonał swojego bardziej doświadczonego partnera o blisko pół sekundy, a trzeciego wówczas Raikkonena o ponad 0.8 sekundy. Czwarty czas uzyskał Jarno Trulli, jednak konieczność wymiany silnika po porannych treningach oznaczała, że kierowca Toyoty i tak nie miał co liczyć na wywalczenie pozycji startowej w pierwszej dziesiątce.

Nie było tymczasem żadnych niespodzianek jeśli chodzi o najwolniejszą szóstkę, która nie przeszła do drugiego bloku kwalifikacji, bowiem utworzyli ją kierowcy z trzej najsłabszych ekip. Najbliższy awansu do pierwszej szesnastki był Vitantonio Liuzzi (Toro Rosso), któremu do pokonania Jacquesa Villeneuve'a (BMW Sauber) zabrakło niewiele ponad 0.1 sekundy. Tuż za Włochem uplasował się Christijan Albers (MF1 Racing), przy czym Holender ze względu na wymianę silnika do jutrzejszego wyścigu będzie musiał wystartować wraz z Trullim z ostatniego rzędu.

W tej sytuacji 18 pozycja startowa przypadnie Takumie Sato, który za kierownicą nowego bolidu SA06 okazał się tylko nieznacznie wolniejszy od Albersa i zarazem dużo szybszy od drugiego kierowcy Midland, Tiago Monteiro. Niestety partner Sato z zespołu Super Aguri, Sakon Yamamoto, po porannej kraksie musiał przesiąść się na czas kwalifikacji do "fabrycznie" ustawionego SA05 i ze zrozumiałych względów uzyskał bardzo słaby czas. Jutro Japończyk ma jednak wystartować już naprawionym SA06. Ani jednego pełnego okrążenia w pierwszym bloku nie przejechał tymczasem Scott Speed (Toro Rosso), który stracił kontrolę nad swoim bolidem na pierwszym zakręcie i dosyć mocno uderzył w bandę.

W drugim bloku kwalifikacji na czele tabeli czasowej ponownie znaleźli się kierowcy Ferrari, przy czym szybszy tym razem okazał się Schumacher, jako jedyny schodząc poniżej granicy jednej minuty i 14 sekund (do poprawienia rekordu kwalifikacyjnego nowej wersji toru Hockenheim z 2004 roku zabrakło mu niespełna pół sekundy). Trzeci czas uzyskał Jenson Button, potwierdzając tym samym dobrą dyspozycję Hondy na niemieckim obiekcie, a tuż za Brytyjczykiem uplasował się Raikkonen, tracąc równo 0.6 sekundy do Michaela Schumachera. Nic nie wskazywało więc na to, że Fin będzie się liczył w walce o pole position w ostatnim bloku kwalifikacji.

Z kierowców Renault szybszy okazał się tym razem Giancarlo Fisichella, który uplasował się na piątej pozycji, natomiast Alonso musiał zadowolić się ósmym czasem (strata Hiszpana do najszybszego kierowcy znowu wyniosła około sekundę). Ponadto do trzeciego bloku awansowali Rubens Barrichello (Honda), Ralf Schumacher (Toyota), David Coulthard (Red Bull) i Pedro de la Rosa (McLaren). Z dalszego udziału w kwalifikacjach odpadli tymczasem kierowcy z zespołów Williams (P11 i P15) i BMW Sauber (P14 i P16), a także Christian Klien (Red Bull, P12) i Trulli (P13). Czyżby brak pionowych skrzydełek w BMW i kontrowersyjnego systemu amortyzatorów w Renault był aż tak odczuwalny dla obydwu zespołów?

Finałowy blok kwalifikacji tradycyjnie rozpoczął się od wytracania paliwa przez pozostałych na torze dziesięciu kierowców. Każdy starał się oczywiście zapewnić sobie jak najwięcej wolnej przestrzeni z przodu, by móc potem przejechać w spokoju szybkie okrążenie, co dla de la Rosy i Ralfa Schumachera skończyło się niestety kolizją. Kierowca Toyoty próbował wyprzedzić Hiszpana na końcu lekko zakrzywionej najdłuższej prostej, myśląc, że ten chce go przepuścić. De la Rosa nie miał jednak takiego zamiaru i gdy skręcił, swoim prawym tylnym kołem zaczepił o lewe przednie Toyoty. W efekcie w bolidzie de la Rosy pękła tylna opona, a w bolidzie Ralfa uszkodzeniu uległo przednie zawieszenie. Obaj kierowcy dotarli do boksów, przy czym naprawa bolidu młodszego z braci Schumacherów zabrała mechanikom kilka minut. Ralf ostatecznie zakwalifikował się tuż przed de la Rosą na ósmej pozycji.

Walka o pole position rozegrała się tymczasem pomiędzy kierowcami Ferrari i Raikkonenem, który niespodziewanie po założeniu nowych opon uzyskał lepszy czas od Michaela Schumachera o niewiele ponad 0.1 sekundy. Trzeci Massa stracił na swoim pierwszym szybkim przejeździe już blisko pół sekundy do kierowcy McLarena, ale pozostawała mu jeszcze jedna szansa na poprawę czasu, podobnie jak i innym kierowcom z czołówki. O dziwno pomimo mniejszej ilości paliwa żaden kierowca z czołówki po kolejnej wymianie opon nie zdołał już uzyskać lepszego czasu i to właśnie Fin, który na swoim ostatnim okrążeniu wypadł na chwilę z toru, wystartuje jutro z pole position już po raz dziewiąty w swojej karierze.

Odpowiednio na czwartej i szóstej pozycji zakwalifikowali się kierowcy Hondy, Button i Barrichello, co może być zapowiedzią pierwszego udanego wyścigu dla japońskiej stajni od dłuższego czasu. Piątą i siódmą pozycją musieli tymczasem zadowolić się kierowcy Renault, Fisichella i Alonso, a więc czeka ich jutro dosyć trudne zadanie, jeśli będą chcieli myśleć o dostaniu na podium. Pierwszą dziesiątkę w trzecim bloku kwalifikacji zamknął Coulthard, tracąc już ponad dwie sekundy do zdobywcy pole position. Miejmy nadzieję, że jutro także nie zabraknie nam emocji, a może i pogoda zdoła sprawić nam jakąś niespodziankę.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
06.05.2024  GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu
06.05.2024  GP Miami: wyniki wyścigu
05.05.2024  Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami
04.05.2024  GP Miami: wyniki kwaliifkacji
04.05.2024  Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami
Tagi:
Grand Prix F1
Hockenheim

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Krzysiek66, 29.07.2006 15:51[!]
Świetnie Kimi, oby tak dalej;-)
Ave, 29.07.2006 19:11[!]
Ciekawa taktyke zastosowano wobec Kimiego na poczatku 3 bloku, kiedy wszyscy wyjezdzali w gesiego jeden za drugim, Kimi opozniajac wyjazd mial duzo przestrzeni i swobody na torze.
Leon, 29.07.2006 19:38[!]
Półmetek daleko za nami a Raikonen raczył się przebudzić , prawdziwy gwiazdor .
redzkaformula, 29.07.2006 20:06[!]
Leon >> pewnie Johny Walker sie skonczyl i ruszyl finski zadek...XD
M@ru$, 29.07.2006 20:15[!]
nie tyle Raikkonen, co McLaren wziął się do roboty :P Kimi od początku sezonu ,wg mnie, jeździ bardzo dobrze, tylko samochód nie pozwalał mu osiągnąć bardzo dobrych wyników ;)
ASAD, 29.07.2006 20:29[!]
Nareszcie Kimi! Szkoda tylko, że tak późno :(
smylas, 29.07.2006 21:03[!]
Chociasz jestem wielkim wanem taletu raikkonena to i tak sądzie że zajmie drugie miejsce, pierwsze przypadnie michaelowi a trzecie alonso. Co do hondy to mysle że nie dojadą mety. Mysle ze z dobrej strony pokarze sie którys z kierowców toyoty.
deeze, 29.07.2006 21:15[!]
"wystartuje jutro z pole position już po raz dziesiąty w swojej karierze"
A na F1Racing podają że dziewiąte w jego karierze...Ale się nie znają! ;)
Maraz, 29.07.2006 22:03[!]
Ups, mała "miskalkulacja", sorry :)
oligator, 30.07.2006 01:16[!]
wszystko bedzie jasniejsze po 1wszym okrazeniu. jak Alonso swoim zwyczajem dobrze ruszy, to wieksza o kilka okrazen ilosc paliwa moze dac mu nawet zwyciestwo. Ale jesli po 1szym okrazeniu bedzie dalej 7dmy, to najlepiej mu wroze 3cie miejsce... No i przewaga zmaleje... Koncowka sezonu nam sie szykuje fajna :)
RENO, 30.07.2006 01:58[!]
Nio właśnie zależy jak Alonso jutro wystratuje jak na starcie połknie Baricza i Fisiego to jest podium a jak jescze łyknie Buttona i ma dużo paliwa to kto wie mozę i czasem wygrać. Renault potrafi kombinować z taktyką....
jaguar666, 30.07.2006 11:30[!]
Może i Renault potrafi "kombinować" z taktyką (ale do Ferrari i daleko), jednak start z tak odległej pozycji mocno utrudnia walke, Alonso nie ruszy mocno, bo rywale przed nim zasłonią mu tor, aby zdobyć dobrą pozycję musiałby ryzykować falstart. A swoją drogą: jaką szerokość ma ten tor zwłaszcza na starcie?
MadKaras...psycho fan MS, 30.07.2006 11:46[!]
to nie jest istotne jaka tor ma szerokosc (podejrzewam ze okolo 12 metrow) istotne jest to ze pierwszy zakret jest w prawo nastepny rowniez w prawo. Kierowcy w pierwszy zakret bardzo szeroki( wraz z poboczem) wjezdzaja na 3-4 biegu czyli szybko. Jezeli szybko to niebezpiecznie. Wystarczy jeden blad ktoregos z kierowcow i moze sie posypac zbieg okolicznosci ktory doprowadzi ze Alonso np. nie ukonczy a Schumi zrobi sobie do niego 10pkt:)
RENO, 30.07.2006 11:55[!]
A spadaj MadKras wkurzasz mnie tym swoim fantyzmem życze z całęgo serca twojemu bufonowi zeby to on nie ukonczył wyscigu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! a najlepiej niech odpadnie na 1 kółku haahhaahahahahahahaahahaha wtedy będe to opijał tydzień hahahahahahahah
Kubuś Fatalista, 30.07.2006 12:34[!]
RENO popieram
Radaz, 30.07.2006 12:47[!]
byle tak do konca sezonu!!!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca