F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Tor w Montrealu przechodzi modyfikacje barier

Promotor chce się przygotować na szybsze samochody Formuły 1.
Łukasz Godula, 21 kwietnia 2017, wyświetlenia: 2502<< | lista | T- | T+ | >>


Tor Formuły 1 w Montrealu przechodzi modernizację związaną z przygotowaniem do tegorocznego Grand Prix Kanady.

Większość torów F1 w tym roku dokonuje zmian na podłożu bezpieczeństwa, by sprostać szybszym samochodom. Wprawdzie układ toru nie ulegnie zmianie, jednak znaczne prace zostaną poczynione przy barierach. Większość barierek i 5000 opon zostanie usunięte i zastąpione barierami TecPro.

Te czerwono-białe bariery wykonane z polietylenu są wypełnione plastikiem, pianką i czasami piaskiem, dzięki czemu oferują znacznie lepsze rozproszenie energii gdy uderza w nie samochód. FIA poprosiła również o zastąpienie tradycyjnych pułapek żwirowych asfaltem, podobnie jak na innych obiektach w kalendarzu.

Sławna "Ściana Mistrzów", czyli betonowy mur usytuowany na wyjściu z ostatniej szykany również zostanie zmieniony. Przekształceniu ulegnie kąt ustawienia, gdyż FIA uznała go za niebezpieczny.

Prace prowadzone są obecnie w zakrętach: 1, 2, 5, 13 i 14, a później zostaną przeprowadzone w 7, 8 oraz 10. Bariery SAFER, używane na większości torów IndyCar oraz NASCAR, zastąpią stare stalowe barierki w piątym zakręcie.

Promotor spodziewa się zakończenia prac do połowy maja. GP Kanady odbędzie się w czerwcu w dniach 9 do 11.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.06.2023  GP Kanady: najszybsze okrążenia w wyścigu
18.06.2023  GP Kanady: wyniki wyścigu
18.06.2023  Max Verstappen wygrywa emocjonujące GP Kanady
17.06.2023  GP Kanady: wyniki kwalifikacji
17.06.2023  Verstappen wygrywa deszczową czasówkę w Montrealu
Tagi:
Montreal

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
---, 23.04.2017 16:41[!]
@bartoszcze
Wyjaśnienie w przypadku Grosjeana jest już logiczniejsze i może bardziej zasadne z przepisami, natomiast widać wyraźnie regułę, że sędziowie biorą na dywanik danych zawodników tylko wtedy, gdy ktoś poprawi czas, czy sektora, czy okrążenia. Jeśli ktoś nie poprawił czasu, to nie jest brany pod uwagę, zapewne dlatego, że sędziom nie chce się przerabiać każdego przypadku po kolei. To jest poważny błąd. A szczególnie podczas wyścigu. Przypadki, aby ktoś dostał karę za ignorowanie żółtych flag podczas wyścigu to się zdarzają chyba co najwyżej raz na pięć lat.

Fakt, nie znam pełnego znaczenia wszystkich, niekiedy nawet stosunkowo podstawowych, zasad na wyrywki, natomiast czy mowa o słowie "wyraźny", czy wyrażenia "w każdej chwili gotowy", nie zmienia to jednego faktu - tam nie ma jakichkolwiek konkretów. Wszystko zależy od sposobu interpretacji sędziów. Czy naprawdę FIA nie może stworzyć przepisu, który by mówił czarno na białym, w konkretnej wartości, ile mają zwolnić?
bartoszcze, 23.04.2017 23:41[!]
@---
Dostrzegasz ten drobiazg, że w różnych okolicznościach zarówno bezpieczna prędkość, jak i różnica między bezpieczną prędkością a normalną prędkością, będzie różna?
Dlatego czasem są żółte flagi, czasem podwójne żółte, czasem VSC, czasem SC (a czasem przydałoby się slow-zone). Przy czym wszystko ma swoje lepsze i gorsze skutki.
---, 24.04.2017 17:44[!]
@bartoszcze
Oczywiście. Najniższa możliwa normalna prędkość to mniej więcej najwyższa możliwa bezpieczna prędkość, i vice versa. I uważam, że ta pod podwójną żółtą flagą jednak bezpieczną nie była. I zgodzę się, że raz bardziej adekwatne jest to, a raz tamto. Ale będę utrzymywać, że akurat tamta sytuacja nie była adekwatna na wyłącznie podwójną żółtą. Tam powinien być co najmniej VSC, a wg mnie nawet SC. Fakt, VSC wtedy nie było. Krytykuję natomiast to, że choć tego typu problem pojawiał się od kilku jak nie kilkunastu lat, to dopiero gdy ktoś poważnie na tym ucierpiał, to się zastanowili, by to naprawić. Patrząc na to, przy jak błahych sytuacjach teraz potrafią wywiesić VSC, to gdyby teraz wypadek pokroju Sutila zdarzył się gdzieś teraz, VSC by wywiesili bez wahania, a może i SC, które byłoby raczej bardziej adekwatne do tej sytuacji. Ale FIA chciało się pomyśleć nad rozwiązaniem, dopiero gdy stało się nieszczęście.
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca