|
|
|
|
|
|
Steiner: Czołowa trójka może być na czele przez cały sezon |
Szef Haasa obawia się, że środek stawki nie ma szans rywalizowania z dużymi ekipami. |
|
•Łukasz Godula, 22 kwietnia 2017, wyświetlenia: 1126 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Szef zespołu Haas, Gunther Steiner boi się, że przewaga czołowych trzech zespołów nad resztą stawki nie zostanie zredukowana w tym sezonie.
Podczas testów przedsezonowych wyłonił się jasny obraz tego, że Ferrari, Mercedes i Red Bull mają wygodną przewagę nad zbliżonym do siebie środkiem stawki i potwierdziło się to w pierwszych trzech wyścigach tego roku. W Australii i Chinach najszybszy samochód spoza wymienionej trójki miał 1,8 sekundy straty do pole position w kwalifikacjach, jedynie Nico Hulkenberg z Renault miał sekundę straty.
„Środek stawki jest dość zbliżony do siebie, jednak jest duża strata do czołowej trójki” – przyznał Steiner. „Wielkie zespoły, zwłaszcza Mercedes i Ferrari, gdyż Red Bull jest nieco z tyłu, mają dużą przewagę nad resztą Czy to się zmieni? Mam nadzieję, jednak obawiam się, że tak pozostanie przez cały sezon”.
Haas w zeszłym roku był ostrożny pod względem rozwoju, gdyż wraz z zmianą przepisów na 2017 rok skupili się na rozwoju nowego bolidu, jednak Steiner przyznał, że w tym sezonie oczekuje, iż dorównają swoim rywalom z tempem produkcji nowych części.
„Nie wiem co robią inni, jednak mamy dobry plan” – powiedział. „Myślę, że jesteśmy w jednej lidzie z naszymi rywalami w środku stawki w kwestii ilości części, później oczywiście liczy się to jak przełoży się to na jakość. Będziemy mieli znaczne poprawki w Barcelonie, a później kolejny krok jest ciągle w tunelu aerodynamicznym. Gdy znajdziemy zyski w tych prototypach to zaczniemy je produkować. Oczywiście są też części, które będziemy zabierali na każdy kolejny wyścig”.
Steiner dodał, że po tym jak Romain Grosjean i Kevin Magnussen punktowali w tym roku, celem zespołu teraz będzie zameldowanie się dwoma bolidami w czołowej dziesiątce podczas jednego wyścigu.
„Australia nie skończyła się dla nas dobrze, ale Szanghaj i Bahrajn były dobrymi rundami. Bardzo miło jest znaleźć się w punktach w dwóch wyścigach z rzędu” – przyznał. „Ale to nie oznacza, że nie możemy się spisać lepiej. Naszym wewnętrznym celem jest wejście dwoma bolidami do czołowej dziesiątki. Niestety w Bahrajnie tak się nie stało, gdyż samochód Kevina nagle się zatrzymał z nieznanych przyczyn. Tak więc musimy odwlec realizację celu do Rosji, a po testach sytuacja wygląda dla nas naprawdę obiecująco”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|